[Gnome] iconen willen niet veranderen.

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Ik gebruik o.a. gnome en ben een beetje aan het spelen met de theme's, maar er is een ding waar ik me een beetje aan begin te ergen en dat is dat welke theme ik ook pak de iconen (nautilus) in de vensters niet meeveranderen :{

Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~ykema025/Got/gnome.jpg

Op irc werd mij verteld dat ik hiervoor de gtk-pixmap-engines moest instaleren, maar als ik emerge -s gtk-engines-pixmap doe in gentoo word er aangegeven dat die al geinstaleerd is en remergen heeft ook niet tot resultaat geleid.

Kijkend naar de instalatie log blijkt ook dat alles inweze goed geinstaleerd is en er geen errors zijn stukje uit installog
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
>>> Merging x11-themes/gtk-engines-pixmap-0.12 to /
--- /usr/
--- /usr/share/
--- /usr/share/themes/
--- /usr/share/themes/Pixmap/
--- /usr/share/themes/Pixmap/gtk/
>>> /usr/share/themes/Pixmap/gtk/gtkrc
>>> /usr/share/themes/Pixmap/gtk/arrow_down1.png
>>> /usr/share/themes/Pixmap/gtk/arrow_down2.png
>>> /usr/share/themes/Pixmap/gtk/arrow_down3.png
>>> /usr/share/themes/Pixmap/gtk/arrow_left1.png
>>> /usr/share/themes/Pixmap/gtk/arrow_left2.png
>>> /usr/share/themes/Pixmap/gtk/arrow_left3.png

Tuurlijk heb ik ook gecheckt of de iconen wel aanwezig waren en dat is het geval, als ik nl kijk in /usr/share/pixmaps/nautilus/...noem maar een theme... dan staan daar gewoon de icoontjes tussen die moeten komen op de plaats waar nu de native icons staan.

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[10:25] mathias@hawkeye:~ > emerge search nautilus-themes
Searching...   
[ Results for search key : nautilus-themes ]
[ Applications found : 1 ]

*  x11-themes/nautilus-themes [ Masked ]
      Latest version available: 1.0
      Latest version installed: [ Not Installed ]
      Size of downloaded files: 6,977 kB
      Homepage:    http://art.gnome.org/theme_list.php?category=nautilus
      Description: Some nice themes for Nautilus

En uit de FAQ van art.gnome.org:
# How do I install Nautilus Themes?

Extract your Nautilus theme (tar zxf theme_name) then in a Nautilus window, goto "Preferences" and click on "Edit preferences...". In the window that appears, click on "Appearance" in the list on the left hand side of the window. Click the "Add New Theme..." button and select the directory where the theme you just extracted placed itself. This copies the theme to ~/.nautilus/themes so you can now delete the extracted files/directories. Your new theme should now appear in the "Nautilus Themes" list (above the "Add New Theme..." button).

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Hawk heel aardig van je om dat te copy-pasten, maar dat is niet het probleem. Hoe ik een nautilus theme moet instaleren is me bekend en de 'map' en desktop iconen veranderen gewoon goed mee alleen de iconen die ik rood omcirceld heb blijven native terwijl er wel andere in het themefolder staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Slaiter op 07-12-2002 12:14 ]

Verwijderd

Om te doen wat jij wilt heb je helemaal geen pixmap engine nodig.

Om een van de stock icons te veranderen in Gnome 2.0 kan je (bv) het volgende in je ~/.gtkrc-2.0 zetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
style "myStyle" {

# Deze icons moeten in het pixmap path staan anders zal je ze niet zien..
  stock["gtk-open"] = {
    {"open-16.png", *, *, "gtk-menu"},
    {"open-22.png", *, *, "gtk-large-toolbar"},
    {"open-48.png"} /* fallback */
  }

}

En zo moet je dat dan doen voor alle stock icons (namen van deze stock icons kan je vinden onder de sectie 'styles' in de documentatie van Gtk2 op developer.gnome.org)

Als je nu nog niet helemaal snapt hoe het werkt dan kan je ook nog even wachten tot volgende week wanneer je de officiele 'gNoia' icoontjes kan downloaden van art.gnome.org en/of themedepot.org

Verwijderd

Slaiter schreef op 07 December 2002 @ 12:13:
Hoe ik een nautilus theme moet instaleren is me bekend en de 'map' en desktop iconen veranderen gewoon goed mee alleen de iconen die ik rood omcirceld heb blijven native terwijl er wel andere in het themefolder staan.
Hmm, mea culpa. Ik heb nooit de nood gezien om die iconen aan te passen, en derhalve dacht ik dat het zo simpel was om even een andere theme te kiezen. Blijkbaar niet dus.

OTOH, ik kom hier net een oude screenshot tegen met de Scalable Gorilla theme. Daar zijn die icoontjes echter wél mooi veranderd. Ik kan me niet herinneren dat ik iets anders heb gedaan dan die theme te installeren volgens de readme & ze geselecteerd te hebben in de theme manager van Nautilus...

edit:
lettertje vergeten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 13:33 ]