radeon 8500 filters

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Ik heb een vraag waar ik niet uitkom. Ik wil een radeon 8500 kaart kopen aangezien die nu goed betaalbaar zijn (rond 100 euro). mijn eerste keuze was hercules maar die kan ik nergens meer krijgen, of hij is veel duurder. Ik had begrepen dat Ati met name aan Hercules de productie voor Europa overlaat dus dat leek me een goede keus.

Nu kijk ik dus verder en zie ik andere merken als powercolor, point of view en club3d waar ik persoonlijk geen ervaring mee heb. Zijn daarvan de 2d filters even goed? Ik heb een 22"iiyama en mijn huidige geforce2mx geeft een beeld om te janken. daar wil ik van af

Ik hoop dus eigenlijk dat iemand uit ervaring wat kan vertellen over de 2d kwaliteit van deze kaarten op grotere schermen. Via de search en google. vond ik veel tests maar 2d komt bijna nergens terug, wel veel 3dmark en overclocken maar dat boeit me niet........

Verwijderd

oi,

kep zelf built by ati 8500 en die is best scherp... 1600 * 1200 @ 100 Hz... moet alleen nog eens bnc-kabel proberen....

Je kan ook voor a-merk ati 9000 pro gaan...

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
8500 en big screen gaan prima samen.....

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je dit topic al gezien (staat ook iets in over een 8500 denk ik)?

kwaliteit van goedkope radeons (7000/9000's of vage merken)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Powercolor en Club3d kan je beter niet nemen; Giga-byte is een goede 2e keus na de Build By ATi die nog altijd de beste 2D kwaliteit heeft. Over Point Of View kan ik je helaas weinig vertellen.

www.triathlete.nl

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

sorry foutje ;)
ik haalde de 8500 en 9700 door elkaar :(

[ Voor 82% gewijzigd door chucky666 op 07-12-2002 08:19 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• jaspov
IK las volgens mij een paar keer dat die twee merken identiek zijn. Is dat echt zo? (Uit zelfde fabriek dus)
Scighera schreef op 07 december 2002 @ 06:28:
Powercolor en Club3d kan je beter niet nemen; Giga-byte is een goede 2e keus na de Build By ATi die nog altijd de beste 2D kwaliteit heeft. Over Point Of View kan ik je helaas weinig vertellen.

• jaspov
Thanks die had ik noet gevonden. Ga hem doorspitten, ziet er interessant uit.

Pizzaboer_Ja: Hoe kom je aan een built by ati? Ik dacht dat die in Europa niet werden verkocht en dat dat aan Hercules was uitbesteed?
Nikel schreef op 07 December 2002 @ 02:38:
Heb je dit topic al gezien (staat ook iets in over een 8500 denk ik)?

kwaliteit van goedkope radeons (7000/9000's of vage merken)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

-Ik heb zelf de Build By ATi 8500 Retail via via kunnen krijgen, je kan hem anders ook in Canada bestellen.

-Club3D is een dochterbedrijf van Powercolor

www.triathlete.nl

Verwijderd

Ik heb een Hercules 8500 LE, en dat geeft geen problemen :)
Zeer scherp.

Verwijderd

Als je een Ati van een A merk hebt hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken over de beeldkwaliteit, die is bijna altijd wel goed, die 9000 versie raad ik eigenlijk af, veel slechter dan de 8500.

Verwijderd

heb ook een Radeon 8500. Valt me een beetje tegen; wel een stuk scherper dan mijn geforce2mx maar toch heel wat minder dan een Voodoo5 of 3.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 09:37:
Als je een Ati van een A merk hebt hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken over de beeldkwaliteit, die is bijna altijd wel goed, die 9000 versie raad ik eigenlijk af, veel slechter dan de 8500.
mmm je hebt sowieso niet veel reden om een 9000 te kopen als je een 8500 voor weinig kan krijgen. qua prijs, kwaliteit en snelheid niet. Bovendien is die 9000 een budget kaart en mijn ervaring leert dat je het beste rendement haalt uit topkaarten - ook al koop je ze pas relatief laat. Daarom heb ik ook (laat) een R200 gekocht en geen lite version van de R300.

Verwijderd

Pizzaboer_Ja: Hoe kom je aan een built by ati? Ik dacht dat die in Europa niet werden verkocht en dat dat aan Hercules was uitbesteed?
2e hands gekocht (tweakers v & a).
Pagina: 1