[MOD] PC aanzetten van op afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
mijn pc'tje maakt nogal wat een herrie en ik zet hem dus ook 's nachts uit... Nu wil ik graag, dat vanaf ik wakker wordt hem via een knopje op een afstandbediening (draadloos vanuit men bed 3m van men pc) kunnen aanzetten, zodat hij volldig opstart ... en ik me nog snel ff kan uitrekken :O

Mijn vraag is... hoe doe ik dit ? Want ik zou graag een oplossing hebben waar niet te veel werk aan is :) . Zit namelijk in de examens.

Ook ineens dezelfde afstandsbediening om bijvoorbeeld Media Player of winamp te bedienen zou handig zijn... Thx

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry hoor, maar dis echt een search vraag... Zoek maar eens op remote control...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Search op remote control : NIX, remote alleen veel te veel topicz die er niets mee te maken hebben...
Maar is het mogelijk om bijv. via infra rood ontvanger je pc zich te laten inschakelen of moet het mobo dit ondersteunen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 01:28:
Search op remote control : NIX, remote alleen veel te veel topicz die er niets mee te maken hebben...
Maar is het mogelijk om bijv. via infra rood ontvanger je pc zich te laten inschakelen of moet het mobo dit ondersteunen ???
Op Google natuurlijk }:O :P

3e zoekresultaat: http://www.pcremotecontrol.com/info.html

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, hiermee heb ik al de software, maar om nu zelf zo'n IR ontvanger/zender te bouwen ... Ben er niet zo goed in. Zijn er geen totaaloplossingen ? En hoe het prob oplossen van het opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 01:34:
Thx, hiermee heb ik al de software, maar om nu zelf zo'n IR ontvanger/zender te bouwen ... Ben er niet zo goed in. Zijn er geen totaaloplossingen ? En hoe het prob oplossen van het opstarten ?
Google geeft 1,520,000 resultaten, dus pluis die eerst maar ff uit :z

Misschien een idee om een draadloos toetsenbord te gebruiken ? Op deze site staat dat het mogelijk is met rambord...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

www.gadgetdelivery.com

[ Voor 14% gewijzigd door Bart_Banaan op 07-12-2002 01:42 ]

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:03

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Btw site van gadgetdelivery werkt niet
Thx Schuursleutel voor de link

Zeg van dat draadloos aanschakelen werken geen enkele van de linx

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Ik heb dus de computer op powerup staan via password. En mijn passoword is (groot geheim) "P" . Het enige dat ik hoef te doen is mijn draadloos toetsenboard naar mijn bed te brengen en voila!

Slotje >:)

[ Voor 7% gewijzigd door dfr0st op 07-12-2002 01:46 . Reden: spelling ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en welk toetsenbord is dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Geen idee meer, ik heb hem overgespoten (modder he) maar hij is wel infrarood.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon cordless desktop nemen ofzo :)
maarja moet je natuurlijk wel een paswoord kunnen instellen in je bios
ik kan dat ook :) wiehie

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel, als ik dus zo een cordless desktop van bijvoorbeeld logitech koop zou het kunnen werken ?
Weet iemand of er ook al cordless desktops zijn met die MX 700 muis (die wil ik kopen namelijk) ?

Anyone ??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb een veel beter iD (vind ik persoonlijk), maar weet niet of het mogelijk is... Ik heb 2GSM's en 2 SIM-kaarten (voortbetaald). Nu wil ik 1 van de GSM's op men modem aansluite via zo'n telefoonstekker en dan als ik naar men GSM bel, geeft deze signaal naar men mobo en deze doet "wake up on call/LAN"...

Maar ik heb 2 vraagjes :
1) Is dit mogelijk ?
2) Zo'n stukje om van Nokia 3310 naar een telefoonstekker te converten, bestaat zoiets ??? Zo ja, waar kan ik het kopen en is het duur ?

Thx

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
je kan je nokia aan je compoort hangen, niet aan een modem :/...die nokia is (waarschijnlijk) zelf al een modem. Het is iig geen telefooncentrale |:(
Je kan natuurlijk wel gewoon je modem aan de normale telefoonlijn connecten B) maar het is dat wel handig om een aparte lijn te hebben voor je modem omdat anders je pc aangaat elke keer dat er iemand belt (8>

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punksmurf schreef op 07 december 2002 @ 15:43:
maar het is dat wel handig om een aparte lijn te hebben voor je modem omdat anders je pc aangaat elke keer dat er iemand belt (8>
Ja dat wel, daarom dat ik het met men "oude" nokia wou proberen, heb geen geld voor een nieuwe lijn / zou trouwes ook niet mogen van me ouders...

Dus ik kan het best zo'n datakabel voor 3310 kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:55
Koop gewoon zo'n mooie grote noodstop knop, hang die boven je bed. 2-aderig snoertje naar je PC, waar ie parallel over je normale power-knop (bij atx) hangt, en klaar..

wakker worden -> Grote ros richting muur (altijd raak, lekker grote/stevige knop) et voila: PC boot

en als je langer wil slapen houd je gewoon die knop tijdje in, gaat je pc zo weer uit >:)

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.soft.net.uk/sigmar/p26.gif
zoiets dus.. al-dan-niet nog lomper ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 07-12-2002 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOLz, dat is wel een goede oplossing, maar ik wil het weer net draadloos ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Zoek ff op infrarood ontvanger, IR, IR ontvanger, weetik het, er zijn best veel [nuttige] topics over, k'ga d'r zelf ook nog es mee kloten :)

deze: [rml][ IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk[/rml] Stond nog bij m'n favo's ;)

[edit]
Hmz, xie nu dat die over software ofzow gaat, je moet er nog wel eerst 1 bouwen natuurlijk :)
Nja, met de search ff zoeken op bovenstaande termen, en je hebt echt heel veel prijs :P Alle schema's en alles staan erbij...

Izi huh ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Scatman_II op 07-12-2002 18:31 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 10:42

Kr3Kr

Melpomene

zo, en dan nu maar eens ff ontopic:
topicstarter: je kan een infrarood tester nemen, die reageert op alle ir activiteit. ledje van die tester sluit je aan op een relais. die zet je dan parralel met je pwron schakelaar, en serieel met een wipschakelaar. als je dan wakkerword, zend je een IR signaal naar die tester. die tester zend een pwron signaal naar je mobo. ben je helemaal wakker, schakel je dit systeempje uit door die wipschakelaar, zodat niet je pc uitgaat als je nog een keer je AB gebruikt ;)
veel plezier :P

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Misschien kan je gewoon een tweede aan/uit knop eraan maken met een hele lang draad, lijkt me de meest handige/simpele/goedkope/snelle oplossing :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op 07 december 2002 @ 18:56:
Misschien kan je gewoon een tweede aan/uit knop eraan maken met een hele lang draad, lijkt me de meest handige/simpele/goedkope/snelle oplossing :)
dAt is het net, ik wil het draad LOOS |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooper
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

dan lijkt (rekening houdend met simpelheid en examens) een cordless keyboard, met key-wake up me het beste. Een IR-ontvanger is natuurlijk leuker (om te bouwen) maar kost wel meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Wooper schreef op 08 December 2002 @ 00:38:
dan lijkt (rekening houdend met simpelheid en examens) een cordless keyboard, met key-wake up me het beste. Een IR-ontvanger is natuurlijk leuker (om te bouwen) maar kost wel meer tijd.
Euj O8S die term heb ik lang nie gehoord...
Woon je in zeeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:17

New

Dit zal wel weer dom zijn ofzo. Maar ik zag net bij "Eigen huis en tuin", dat Nico een stopcontact had dat je aan kon zetten met een afstandsbediening.

Ik weet dat mijn pc magisch automatisch aanschiet als ik de stroom erop zet ;). Ik weet niet hoe dit zit met jou pc.

Je zou ook zo'n stekker-timer kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 14:35:
OK, ik heb een veel beter iD (vind ik persoonlijk), maar weet niet of het mogelijk is... Ik heb 2GSM's en 2 SIM-kaarten (voortbetaald). Nu wil ik 1 van de GSM's op men modem aansluite via zo'n telefoonstekker en dan als ik naar men GSM bel, geeft deze signaal naar men mobo en deze doet "wake up on call/LAN"...

Maar ik heb 2 vraagjes :
1) Is dit mogelijk ?
2) Zo'n stukje om van Nokia 3310 naar een telefoonstekker te converten, bestaat zoiets ??? Zo ja, waar kan ik het kopen en is het duur ?

Thx
Het kan makelijk, moet wel je gsm slopen. Wat doe je net als het verhaal van de noodknop maak je ipv naar de noodknop het naar een soort speciale schakelaar. Deze schakelaar kun je 4 draden op aansluiten. Als door 2 draden stroom loopt dan wordt er verbinding gemaakt bij de andere twe draden. (kweet niet meer hoe z'n schakelaar heet maar hij bestaat wel)

Wat doe je dan je pakt een ledje van je gsm. Leid deze om via de schakelaar dus al nu iemand belt dan gaat de led branden van je gsm en gaat je pc aan.

Nadeel: het kost geld om je pc aan te zetten elke keer. Plus je moet telkens het nummer van je pc bellen wachten tot de telefoon overgaat en dan snel weer ophangen.

Voordeel: je kunt je pc zelfs in frankrijk aanzetten. (en als je ook nog een ftp prog automatisch laat opstarten kun je overall bij je files)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

New schreef op 08 december 2002 @ 01:11:
dat kan ook in de bios, gewoon je pc op een bepaalde tijd aan laten gaan. Deden ze bij een bedrijf waar ik eerst werkte. Alle pc's gingen op 7 uur aan, zodat iedereen meteen om 8 uur aan de slag kon. Teminste de eerste gingen om 7 uur aan, dan om de 10 minuten de volgende ruimte anders krijg je weer zo'n piek stroom.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
New schreef op 08 december 2002 @ 01:11:
Dit zal wel weer dom zijn ofzo. Maar ik zag net bij "Eigen huis en tuin", dat Nico een stopcontact had dat je aan kon zetten met een afstandsbediening.

Ik weet dat mijn pc magisch automatisch aanschiet als ik de stroom erop zet ;). Ik weet niet hoe dit zit met jou pc.

Wel dit is dus niet bij, heb dat al geprobeert. Zou wel een goede en handige oplossing zijn... Maar is zoiets niet slecht voor je PC ? Zo ineens voeding aan en power aan ?

BTW dat van een bepaald uur instellen is ook niet direct een oplossing (gaat wel in BIOS), maar ik weet nooit exact wanneer ik wakker word hé :X
En anders wordt ik wakker van de pc ... ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:17

New

Ik denk dat hij dat wel bij mij doet, omdat ik zo'n zwarte schakelknop achterop heb zitten. En deze gebruik om hem aan en uit te zetten.

Dus als je zo'n knop hebt, en hem gewoon omzet. Mischien doet hij dat dan wel.

Tot zover de gekke logica van New ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 mtr. zei je....gewoon een lange houtenstok met aan het uiteinde een rubberknopje anders beschadig je je case en dat wil je niet...
D0h...3 mtr...lui varken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit eraan te denken om via mijn draadloze deurbel die nu toch nutteloos ligt te zijn in mijn kast, ( ooit es meegenomen van mijn werk >:) ) mijn pc aan te schakelen , een 1 knops afstandsbediening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooper
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03-2022

Wooper

Docent CMD

insan1ty schreef op 08 december 2002 @ 00:58:
[...]

Euj O8S die term heb ik lang nie gehoord...
Woon je in zeeland?
offtopic:
nee :)

o8s heeft een nieuwe day of defeat afdeling erbij, daar hoor ik bij.
ik kom van een oude clan (clanleader woont in zeeland en kent o8s.cs) en toen zijn we overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb een IR sensor aan een COM-poort hangen, maar het is me nog niet gelukt om daarmee bootup te krijgen...
Wake-on-IRQ misschien een optie?

oh, btw, die IRsensor heb ik uit een ouwe stereo gesloopt, ding werkt, registreerd de signalen, doet er verder nog niks mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lollig...
Ik wil ook op afstand :P Ik wil zo'n knop :P

Afstandsbediening, hardware matige besturing... die wou ik ook maken, best moeilijk... Kopen is erg duur :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 16:11:
Lollig...
Ik wil ook op afstand :P Ik wil zo'n knop :P

Afstandsbediening, hardware matige besturing... die wou ik ook maken, best moeilijk... Kopen is erg duur :S
'k heb er een ouwe 2e hands afstandsbediening bij die eigenlijk voor een ouwe kleurentv was... WAS... en die ir sensor dus uit een stereo, zoek gewoon ff een sloop ofzow door, of op de zolder ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

Kijk dat ben ik dus ook al heeeel lang aan het bedenken. Ik heb een draadloze bel (goedkoop dingetje bij de blokker) maar ik zou bij god niet weten hoe ik de bel op m'n mobo moet aansluiten :?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
dat idee van een oude GSM is wel handig, gewoon ff bellen naar die telefoon als je weggaat van school/werk/whatever, en dan als je thuiskomt staat je pc aan :Y)

het heeft lijkt mij geen zin om software te gebruiken, aangezien je pc toch eerst aan moet, voordat die software is geladen 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Tsunami op 08-12-2002 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Semi offtopic]

Misschien is het wel lache om je PC aan je wekker te hangen, en hem op te laten starten als je wekker afgaat.

Je kunt het natuurlijk andersom doen, door je PC automatisch op te laten starten (op veel MB's in te stellen) en automatisch WinAMP oid te starten, heb je een computer/wekkerradio/mp3 speler B)

PS. Je kunt natuurlijk ook goed gaan oefenen met verzwaarde dartpijlen zonder scherpe punt, gooi die op je pwrbtn en starten maar ;)
[/Semi offtopic]

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOLz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:44
Als het geen geld kost om een mobieltje over te laten gaan, kan je toch het trilmotortje/piepertje/enz aan je schakelaar hangen?

Je kan ook een walkietalkie-set van een paar kindertjes op staat afpakken en die inbouwen.
Moet je natuurlijk wel ervoor zorgen dat ie niet van de ruis aan gaat.

Op een lichtsensor waar je moet je zaklamp op schijnt :)

Of een infrarood ontvanger erin. Ik weet alleen niet hoe dat signaal word gebruikt. Maar het zou net zo kunnen als met je zaklamp, alleen dan onzichtbaar.

mijn pc staat naast mijn bed :) de snelste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Als je echt alleen je pc aan wilt zetten van afstand, dan is dut wel een van de makkelijkste (en misschien wel de goedkoospste) opslossingen, een stopcontact met afstandsbediening :)

Alleen nog even in je BIOS de "State after power failure" op enabled zetten, dan doet het het perfect :)

Niet dan?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Op een lichtsensor waar je moet je zaklamp op schijnt :)
LOL, alleen gaat je computer uit als je het licht aan laat staan.

Wat ook kan (vergezocht) Grote rode noodknop aan de muur bij een tafel vastmaken. Dan een radiografisch karretje op de tafel zetten. En als je wakker wordt het karretje tegen de rode knop rijden :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
probeer het met een afstands bedienings set voor de auto, heb ik ook al eens aan gedacht, maar nog nooit tijd en geld voor gehad om het uit te voeren :D en kan wel, moet je tussen je aan/uit knop aansluiten
heeft nml dezelfde werking, 1x drukken is 1x contact maken :)

Bijvoorbeeld hiermeej: Deze zet je in de pc:
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=279925

en met deze kan je hem aan en uit zetten: (overigens ook in het blauw verkrijgbaar)
http://www.velleman.be/Product.asp?lan=2&id=279925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:55

ThaHandy

Discovery Channel

is er niet een setje verkrijgbaar zodat je je pc aan doet dmv zoon klein afstandsbedieninkje (like @ autoalarm) en niet "koelkast-look-a -like";(
*tjip* *tjip* pc aan 8)

[ Voor 12% gewijzigd door ThaHandy op 15-12-2002 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

lol, dat spul is allemaal wel grappig, maar denken jullie niet te ver? :?

Ik zet ook altijd al draadloos m'n PC aan/uit vanuit m'n bed!

Zonder IR, zonder keyboard, zonder doosje-op-de-muur, zonder spraakherkenning als de pc uit staat (8)7), zonder veel geld uit te geven en zonder moeite!

Oplossing van dit raadsel:

*** SPOILER ***

Bed naast PC zetten B)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

kheb een nog makkelijkere! nog goedkopere!!

ik zet me pc 's ochtends nooit aan :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 14:55
Wat een niveau zeg.

Een van de aangedragen oplossingen was een draadloos toetsenbord en dan in de BIOS wake-on-keypress aanzetten. In het boekje van je BIOS kan je opzoeken hoeveel mA je moederbord maximaal kan leveren in standby mode, dit was in mij geval met een (ahum, ja, die bestaan nog) Asus P2B-LS te weinig om een Logitech Cordless Desktop oude stijl te voeden.

Wat het IR-ontvangertje betreft: Als je er een kan maken die een laag signaal hoog laat worden als hij een signaal ontvangt, dan kan je hem (evt met optocoupler) aansluiten op de RING-draad van je COM-poort, dan zet je in je BIOS wake on ring aan en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, ik kan op mn computer ook zo aanzetten dmv CTRL +1... anders moet ik het deurtje weer van mn chieftec los doen, en dat is al veel moeite, dus dan zomaar..

wat eerder aangedragen is: zo'n stopcontact met afstandsbediening.. is wel leuk, alleen probleem is, er staat geen constante stroom op, dus je kan hem wel aanzetten dmv van de remote, maar je zult toch op de een of andere manier de powerknop in moeten drukken om het mobo aantegeven dat ie moet draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 01:02
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 01:23:
sorry hoor, maar dis echt een search vraag... Zoek maar eens op remote control...
uhm bij mij doet de search het van het forum al een tijdje helemaal niet meer.

of heb je een link van een andere search van tweakers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vond ik in de help van COM'on Winamp

Adding a power-on button
If you have an ATX case and the power management section in the BIOS contains an option to wake-up on modem RING, you can add a button to switch on your computer. You'll need to add a power supply of at least 3 Volts, like 2 penlites or 2 button-cells. The positive side should be connected to the RI line. When you press the button, a signal is sent through the RI line. The computer detects this as a telephone ring of a modem, and powers up. See the circuit diagram below for details. Of course you'll need to enable the BIOS option to make this button work.

Kortom als je een manier vind om contact te maken tussen de RI en GND pin van de COM-poort start je pc op, dit lijkt me zeer goed te doen...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Koop een ouderwestse klap module bij conrad.bestnr 193135-44 a €15.65,

Als je wakkerword effe in je handen klappen en je pc springt aan. Wel balen als iemand er achter komt want dan gaat ie geheid vaak uit :D

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Pagina: 1