Word etc. crasht op onverklaarbare wijze.

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sys:
xp 1800+
ecs k7s6a sis 745
512 MB merk ddr
60 gig maxtor d740
ati radeon 7000 agp

Het betreft een zeer stabiel systeem. met Quake of 3dmark krijg je hem niet down. memtest 86 geeft geen errors. Ik draai ook moeiteloos 2x win2k in vmware, super stabiel. het systeem zelf is naar mijn idee gewoon goed.

Word crasht dus steeds. sinds een week of 2. hij geeft een foutrapport (verzenden / niet verzenden) na een seconde of 15 typen. andere gebruikers rapporteerden dat op een gegegen moment notepad zelfs crashte, dus het ligt niet aan office.

dus ik heb de ghost van augustus 2002 teruggezet. alles weer oke. langzaam aan ga ik dan weer programma's terug zetten die in de tussentijd geinstalleerd waren. (die dus niet in mijn ghost stonden)
dit dus om uit te sluiten dat het aan een bepaald programma ligt.

ik weet nu:
- met een verse ghost doet ie het goed.
- nav 2002 met laatste updates geeft geen problemen.
- sp1 of geen sp1 er op maakt geen verschil.

verder heb ik de printer geïnstalleerd en de backup van de email, favorieten en icq weer teruggezet. hierna ook geen problemen.

hierna heb ik vmware workstation 3.0 er op geknald. mijn zusje is er achter gaan zitten en heeft ge-icqd en ge-msnd.

daarna ging ik weer computeren en wilde Word weer niet.

van niet werken naar werken heb ik dus 3 acties opgemerkt.

het lijkt me sterk dat msn of icq de hele boel verkloten.
vmware heb ik alleen maar geïnstalleerd en niet gebruikt. vmware heb ik er ook al weer afgehaald, maar zonder succes op Word gebied.

weet iemand wat mijn Word loopt te verkloten? zou het vmware kunnen zijn die toch allerlei drivers installeert?

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 07-12-2002 01:23 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows Operated Systems -> Software Algemeen

aangezien het alleen over Word gaat :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06

beany

Meeheheheheh

En Noodpad ;)

Office opnieuw installeren? Office SP geinstalleerd? WindowsUpdate.com al geprobeerd?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Een klant van mij had een niet legale versie van office 2000 op windows XP (wel legaal).
Op het moment dat hij word of excel opende, liep alles vast.
Bleek dat het aan het serienummer van office lag....
Ik verwijderd, en met een ander serienummer geinstalleerd...
alles werkt zonder problemen.....
Ik weet niet of je hier iets aan hebt......

(oh ja, het heeft eerst een tijd goed gewerkt...ik denk na een Update of SP dat het fout gegaan is...)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Over fout serial staat in de de SA FAQ een klein stukje.

Maar het zou ook aan je printerdriver kunnen liggen als het vooral Word is. Knikker die driver eens weg en installeer als test een willekeurige standaard printerdriver zodat er wel een printer is geinstalleerd.

Afhankelijk van waar notepad crasht kan het ook daar aan de printerdriver liggen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• smvs
  • Niet online
aan de serial kan het niet liggen lijkt me. ik gebruik deze illegale office al sinds jaar en dag op 10 tallen computers met succes. en zoals ik zeg, notepad gaat soms ook flippen.

ik heb nu de printer er uit gegooid en zo zie ik wel weer.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:13
je standaard-sjabloon file is niet corrupt ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• smvs
  • Niet online
Tampie schreef op 07 december 2002 @ 11:40:
je standaard-sjabloon file is niet corrupt ofzo?
nou ik zet dus steeds de ghost image terug en met de originele ghost doet hij het steeds goed.

ik verdenk dus nu de hp 3420 printer driver. (das zo'n standaard inktjet uit de nieuwe hp reeks) deze printer zit via het netwerk op deze pc, en volgens mij dateren de klachten van sinds de printer er op zit. (bij nader inzien)

de printer zit via een usb aansluiting op een win 98 pctje. volgens mij kan de xp pc hier niet helemaal jofel mee communiceren. nu eens ff proberen wat ie doet als ik hem direct met usb op de xp pc aansluit.

[ Voor 19% gewijzigd door smvs op 07-12-2002 12:52 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals ik zei, doe het eens een tijdje zonder verbindijg naar die printer en verwijder die driver. Installeer een dummy printer, pak-em-beet een Apple LaserWriter Pro 810 en stel in dat die naar bestand moet printen ipv lpt/usb/netwerk. Dan is er wel een printer geinstalleerd maar de driver van HP wordt niet gebruikt.

ALs het nu goed gaat weet je redelijk zeker waar het aan ligt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• smvs
  • Niet online
F_J_K schreef op 07 December 2002 @ 13:04:
Zoals ik zei, doe het eens een tijdje zonder verbindijg naar die printer en verwijder die driver. Installeer een dummy printer, pak-em-beet een Apple LaserWriter Pro 810 en stel in dat die naar bestand moet printen ipv lpt/usb/netwerk. Dan is er wel een printer geinstalleerd maar de driver van HP wordt niet gebruikt.

ALs het nu goed gaat weet je redelijk zeker waar het aan ligt.
hij crasht dus al voor ik überhaupt ga printen ofzo. de driver zelf verneukt de hele boel al. ik heb de driver er nu afgegooid en nu lijkt hij het goed te doen. ik weet al bijna zeker dat het aan de printer driver ligt dus. nu ga ik de printer direct op de xp pc aansluiten.

bedankt voor je hulp iig.

edit:
het is dus opgelost door de printer direct op de pc aan te sluiten via usb.

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 07-12-2002 21:04 ]

Pagina: 1