Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:16
Sinds een tijdje is het zo dat er veel draadjes gestart worden als in 'Wie heeft er ervaringen met mobiel X ?'
Leuk natuurlijk, maar dit valt uit te breiden *D

Toen is dus het idee ontstaan om een soort review-sticky te plaatsen hier in I&T.
Hiermee bedoel ik hetvolgende:
* Sticky voor een maand of langer/korter (:?)
* Review van een (Nieuwe, net uitgebrachte :?) mobiel
* Gemaakt voor & door users
* Aparte discussiedraad over de review/de mobiel.

Nu is mijn vraag natuurlijk of jullie zoiets wat lijkt ?
Nog niets staat vast, alles is nog mogelijk. Alle ideen zijn welkom :)

Zouden er voldoende telefoons beschikbaar zijn om elke maand een verse review te kunnen plaatsen ? Of mischien moet hij niet elke maand vernieuwt worden, maar bijvoorbeeld maar 1x per 2 maanden...of mischien elke 2 weken wel....

Een andere mogelijkheid is natuurlijk ook om niet alleen 'nieuwe', net uitgebrachte modellen te testen, maar wat de wat 'standaard' telefoons ook te doen. Of zou daar geen interesse in zijn :?

En natuurlijk het belangrijkste: Zijn er mensen die geintereseerd zijn om zulk een review eventueel te schrijven?

Helaas is dubbelF down vandaag, een poll zit er dus niet in. Zodra ze weer up zijn zal ik deze alsnog invoegen :)

Alvast bedankt voor jullie reacties !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wooh... klinkt erg goed...

Ik wil er eventueel zelfs wel aan meewerken!! B)

[ Voor 5% gewijzigd door Ginz op 07-12-2002 01:02 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Naja, ik ga zoiezo morgen een review over mijn 6610 schrijven wat ik al van plan was.

Hoe dit in dat plan kan vallen zien we dan wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Ik vind het nadeel van een review over telefoons altijd dat je nu wel kan vertellen dat het HELEMAAL GEWELDIG is, maar misschien valt elk exemplaar van dat type wel na een maand uit elkaar, maar deze "fout" van de reviewer is natuurlijk niet te voorkomen.

Lijkt me wel handig als je er een standaard lijst met vragen wordt opgesteld waaraan de reviews moeten voldoen, zodat vergelijken makkelijker wordt.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
maar wat bereik je ermee? nu zijn er toch ook al reviews over telefoons? of wil je per telefoon een sticky maken? of 1 sticky met daarin alle modellen?

Dat laatste lijkt me inderdaad wel wat, paas mij maar de review van de toshiba, de nokia 3310 en de sagem mc 820, heb ik alle 3 gehad en weet er wel wat over te vertellen.

en tuurlijk zijn de standaard telefoons ook wel interessant!

[ Voor 9% gewijzigd door Sir Vega op 07-12-2002 01:20 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
vehpol schreef op 07 December 2002 @ 01:14:
Ik vind het nadeel van een review over telefoons altijd dat je nu wel kan vertellen dat het HELEMAAL GEWELDIG is, maar misschien valt elk exemplaar van dat type wel na een maand uit elkaar, maar deze "fout" van de reviewer is natuurlijk niet te voorkomen.
Is weinig aan te doen waarschijnlijk...
Maar als je een wat minder recente zou reviewen is dit natuurlijk wel mogelijk :)
Lijkt me wel handig als je er een standaard lijst met vragen wordt opgesteld waaraan de reviews moeten voldoen, zodat vergelijken makkelijker wordt.

Prima idee :)
Sir Vega schreef op 07 December 2002 @ 01:16:
maar wat bereik je ermee? nu zijn er toch ook al reviews over telefoons? of wil je per telefoon een sticky maken? of 1 sticky met daarin alle modellen?

Dat laatste lijkt me inderdaad wel wat, paas mij maar de review van de toshiba, de nokia 3310 en de sagem mc 820, heb ik alle 3 gehad en weet er wel wat over te vertellen.
Er zijn wel reviews van telefoons, maar vaak niet in het nederlands bijvoorbeeld.
Bij iets als dit kun je ook makkelijk extra dingen te weten komen, door je 'speciale' vragen gewoon aan de reviewer te stellen.
Ik dacht aan 1 sticky, waar dan de laatste review in te vinden is. En dan evt. met een reply waarin de linkjes naar de andere, oudere reviews staan.
Maar jij bent dus meer een voorstander om alles achter elkaar in 1 sticky te gooien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het lijkt me wel een leuk idee, maar je krijgt het standaard nadeel van reviews door 'amateurs', als ik de vrijwilligers zo mag noemen: maar heel weinig mensen zullen van hun pas gekochte dure telefoon de minpunten willen inzien.
Bovendien hebben de meeste mensen niet genoeg overzicht van het hele marktsegment om een goed oordeel te vellen (mijn telefoon is nu bv 2,5 jaar oud, als ik nu een nieuwe koop zal de keuze al gebeuren vanuit foldertjes, ervaring van kennissen/internet en het toestel eens vasthouden/proberen in de winkel. Dan heb je zowieso al de indruk dat je de allerbest prijs / prestatiekeuze gemaakt hebt, anders had je je toestel niet gokocht.
Bijna niemand heeft denk ik de kans gehad om veel/alle high-end toestellen die op dat moment nieuw op de markt zijn tegenover elkaar uit te testen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Er zijn wel reviews van telefoons, maar vaak niet in het nederlands bijvoorbeeld.
Bij iets als dit kun je ook makkelijk extra dingen te weten komen, door je 'speciale' vragen gewoon aan de reviewer te stellen.
Ik dacht aan 1 sticky, waar dan de laatste review in te vinden is. En dan evt. met een reply waarin de linkjes naar de andere, oudere reviews staan.
Maar jij bent dus meer een voorstander om alles achter elkaar in 1 sticky te gooien ?
ok ik denk dat 80% van de tweakers hier redelijk tot goed engels kunnen, maar okay. En ja wat verwacht je van de reviewer? dat ie alles tot in de nopjes weet van de phoon of dat ie gewoon redelijk wat ervaring heeft? want ik heb 2 jaar met 3310 rond gelopen en weet aardig de dingetjes ervan maar 'speciale' vragen zoals waar dient "net monitor venster nummer 56 voor" moet ik ook op na gaan slaan.

ALs je alles in een mooi sticky gooit met een plaatje van het apparaat erbij en een inhoudsopgave met linkjes naar het model ziet er dan toch prachtig uit?

En die standaard vragen zijn natuurlijk een goed idee!
Duracell schreef op 07 december 2002 @ 01:27:
Het lijkt me wel een leuk idee, maar je krijgt het standaard nadeel van reviews door 'amateurs', als ik de vrijwilligers zo mag noemen: maar heel weinig mensen zullen van hun pas gekochte dure telefoon de minpunten willen inzien.
Bovendien hebben de meeste mensen niet genoeg overzicht van het hele marktsegment om een goed oordeel te vellen (mijn telefoon is nu bv 2,5 jaar oud, als ik nu een nieuwe koop zal de keuze al gebeuren vanuit foldertjes, ervaring van kennissen/internet en het toestel eens vasthouden/proberen in de winkel. Dan heb je zowieso al de indruk dat je de allerbest prijs / prestatiekeuze gemaakt hebt, anders had je je toestel niet gokocht.
Bijna niemand heeft denk ik de kans gehad om veel/alle high-end toestellen die op dat moment nieuw op de markt zijn tegenover elkaar uit te testen.
de reviewer is natuurlijk zo objectief mogelijk en daarbij gaan we niet de ene toestel met de andere vergelijken omdat dat te subjectief is, wel kun je ervaringen over de een en de ander uitwisselen.

-misschien kunnnen we alvast een beetje een lijstje maken van de vaste vragen die we gaan stellen.: ff grof

MERK:

MODEL:

Uiterlijk
-Grootte scherm (pixel x pixel):
-Frontjes:
-Scherm kwaliteit (256 kleuren/16bit):
-Grootte (bxhxd):
-Gewicht?
-In welke kleuren zijn de modellen verkrijgbaar:

Technische Specs
-Accuduur:
-Oplaadtijd:
-Car kits:
-Servicepunten in Nederland:
-MMS ondersteuning:
-Imode ondersteuning:
-Infrarood:
-Intern modem:
-Bluetooth :
-WAP ondersteuning:
-T9 ingebouwd? lerend t9:
-Hoeveelheid beltonen: Polyfonisch: niet-polyfonisch:
-Zelf beltonen maken in telefoon:
-Achtergrondjes kiezen en hoeveelheid:
-Hoeveelheid smsjes opslaan in telefoon geheugen:
-Hoeveelheid telefoonnnummers opslaan in telefoon geheugen:
-Agenda functie:
-Stopwatch:
-Kalender functie:
-Herrineringen functie:
-Java technologie:
-rekenmachine:
-Spreekcodes... EFR HR FR:
-Spraaknummers:
-Memorecorder:
-Mp3 afspeel functie:
-Standby tijd:
-Dual band: Triband:
-Handleiding bijgeleverd en gemakkelijk te gebruiken:
-extra accecoires:
-Welke soorten spelletjes erop
-Reislader:

B) B)

[ Voor 86% gewijzigd door Sir Vega op 07-12-2002 02:37 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 12:18
Naar mijn mening zijn er al voldoende sites op dit gebied. En zoals Duracell al aaangeeft zijn mensen niet helemaal objectief tov hun telefoon. Als je een telefoon koopt ben je er bijna altijd tevreden over.
Ik denk dat de sites: gsmbox en xonio en cnet asia voldoende in de behoefte voldoen.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sigma01 schreef op 07 december 2002 @ 09:35:
Naar mijn mening zijn er al voldoende sites op dit gebied. En zoals Duracell al aaangeeft zijn mensen niet helemaal objectief tov hun telefoon. Als je een telefoon koopt ben je er bijna altijd tevreden over.
Ik denk dat de sites: gsmbox en xonio en cnet asia voldoende in de behoefte voldoen.
Dat klopt wel, maar wie zegt dat je altijd orgineel moet zijn. Als je iets beter doet dan je concurenten, is het toch ook goed.
Bovendien is er het voordeel dat Got een community is, waar grof gezegd iedereen nog een beetje op dezelfde lijn zit bij product aankopen.
je kunt ook naar kieskeurig.nl gaan, maar ik denk dat weinig tweakers dat doen ....
Je kunt het schrijven ook vanuit het perspectief bekijken van hele goede usres opinion's.En als ik heerlijk ben, let ik daar vaak meer op dan een review. Er wordt hier wel vanuit gegaan dat zij objectiefer zijn, maar waarom denk je dat zij zo'n telefoon krijgen om te testen O-) , niet voor negatiefe reclame lijkt me zo......

Nee het lijkt me wel een goed idee. Dat de 'amateur reviewers' nog niet zoveel kennis hebben vind ik een onzinargument.Zonder kennis koop je geen telefoon.
Zou je niet genoeg kennis hebben, dan kun je nog wel zeggen wat je van je telefoon vindt.
Nu de telefoonmarkt een beetje begint te verschuiven (umts, mp3 spelers geintrgeerd, foto's maken etc) lijkt het me een mooi tijdstip om in te stappen.

Zelf zou ik ook wel een review willen schrijven, maar ben alleen niet eht van plan een nieuwe telfoon te kopen helaas ...........
Ik denk dat je de reviews gewoon moet zien als een beetje samengevatte topic van een bepaald merk, en het geschreven stuk kan vast nog wel door een meer pro - reviewer door gelezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

ik weet niet...

ik denk dat de meeste mensen niet objectief naar hun gsm kunnen kijken...
je hebt die namelijk gekocht, omdat je die het beste (voor het geld) vindt en het ook op deze manier zal reviewen....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Leuk iedee, het valt altijd te proberen :)

Maar, er wordt gezecht dat er dan alleen maar positief over de foon wordt gedaan, aangezien iemand dan helemaal blij is met dat ding en niet de negatieve dingen wilt zien.
Tsja.. dat zou misschien een probleem kunnen zijn, maar ik denk dat het wel meevalt. Als een telefoon maar 10 features heeft bijvoorbeeld, kun je lijkt me toch moeilijk zeggen dat het zo geweldig is, dat het er wel 50 heeft, dat is gewoon liegen :P
En als je er geen sticky van maakt, zodat er nog op te replyen valt, valt zo'n (foute :?) revieuw al snel door de mand, of wordt zo'n revieuw juist nog beter gemaakt, aangezien er nog eventuele extra ervaringen kunnen worden gepost.
Ik hoop dan trouwens wel, dat de revieuwer wel zo eerlijk is om ook de negatieve dingen erover te zeggen. Maar ej, laten we maar eens uit gaan van het goede van de mensch :Y)

Verder lijkt mij zo'n standaard lijst ook wel een goed iedee, zolang er maar genoeg ruimte is om er nog zelf dingen aan toe te voegen. De technische specs moeten daarbij een beetje naar de achtergrond worden geschoven lijkt me, aangezien dat ook wel op de site van de fabrikant is te vinden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
DataBeest schreef op 07 December 2002 @ 10:26:
Leuk iedee, het valt altijd te proberen :)

Verder lijkt mij zo'n standaard lijst ook wel een goed iedee, zolang er maar genoeg ruimte is om er nog zelf dingen aan toe te voegen. De technische specs moeten daarbij een beetje naar de achtergrond worden geschoven lijkt me, aangezien dat ook wel op de site van de fabrikant is te vinden.
dat vind ik niet, ik schrijf niet voor niets zon hele lijst :D

Ook de tech. moet aanwezig zijn zodat je als je een telefoon wil checken en vergelijken hoef je alleen maar tweakers.net te checken en daar staat alles in dezelfde format en dat is simpel vergelijken. Als je steeds naar de fabrikant zijn site moet gaan word het vergelijken lastiger enzovoorts
En daarbij wordt het een mooi geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Duracell schreef op 07 december 2002 @ 01:27:
Hier ben ik het toch zeker niet mee eens.
Ik ga zo douchen en aan de review beginnen van de 6610 die ik gister heb gekregen, maar ik kan zo een lijstje met min-punten opschrijven. Dit zal ik ook zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[Airwolf] schreef op 07 december 2002 @ 13:42:
[...]

Hier ben ik het toch zeker niet mee eens.
Ik ga zo douchen en aan de review beginnen van de 6610 die ik gister heb gekregen, maar ik kan zo een lijstje met min-punten opschrijven. Dit zal ik ook zeker doen.
zou je toevallig in "het grote nokia 6610 vs 7210" topic alvast een paar minpunten willen opnoemen, aangezien ik deze phone vanmiddag wil gaan halen.

Voor de rest vind ik het plan een goed idee, alleen moeten wel idd een paar vaste richtlijnen aangehouden worden zoals het spec lijstje b.v. wat hierboven werd genoemd, zo kun je in 1 opslag de telefoon vergelijken en bestuderen, na de specs kun je je eigen inbreng eraan toevoegen dmv plaatjes en/of je verhaal.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Sir Vega schreef op 07 december 2002 @ 13:35:
[...]

dat vind ik niet, ik schrijf niet voor niets zon hele lijst :D

Ook de tech. moet aanwezig zijn zodat je als je een telefoon wil checken en vergelijken hoef je alleen maar tweakers.net te checken en daar staat alles in dezelfde format en dat is simpel vergelijken. Als je steeds naar de fabrikant zijn site moet gaan word het vergelijken lastiger enzovoorts
En daarbij wordt het een mooi geheel.
Is het wat betreft de tech specs wel handig om hier een TOPIC van te maken? Misschien is het beter (net als bijv het overzicht van digicams van Sinterklaas) een aparte pagina hiervan te maken.
Het valt mij vaak op dat tech specs die op Internet rondzweven niet altijd kloppen... Zo heeft op de éne site telefoon x wél java, op de andere site weer niet :( Ik weet niet of het te maken is, maar misschien kan zo'n featurelijst in een soort van interactieve selectietabel gebakken worden, zodat je zelf verschillende typen met mekaar kan vergelijken. Ik denk dat ieder type telefoon wel bij een GoTter aanwezig is, dus er kan ook een soort van controlerende functie ontstaan of de specs wel echt kloppen.

Dan wat betreft de reviews; er zijn inderdaad een aantal voors en tegens (goh... spuit 11 :P). Grootste nadeel wat mij betreft: de meeste mensen zien alleen de positieve punten van hun telefoon. Wellicht te ondervangen door per telefoon een topic te maken, waar users ook kunnen replyen. Maar dat wordt weer zo'n zooitje...
Wat betreft het overzicht over de markt: mjah.... ik weet het niet of je het nodig hebt (ik heb het zelf altijd wel redelijk gehad omdat ik jarenlang in de telecomadvieswereld heb gewerkt). Ik kan dus moeilijk oordelen over hoe het overzicht van de gemiddelde reviewer danwel GoTter over de markt gaat zijn.
Ik denk ook niet dat je de lezer AL het werk uit handen moet halen; het moet niet zo zijn dat hij/zij 1x klikt en dan de PER DEFINITIE ideale telefoon voor zich heeft staan.
Ik ben er nog niet helemaal of er een ideale situatie is.
Owja... eventueel wil ik ook wel meehelpen aan een review, maar ik denk dat er meer 'gegadigden' zullen zijn voor een review van de t68i :X :X (maar... ik heb 'm wel langer dan bijna alle andere t68i'ers, al vanaf dat ie op de markt kwam zo'n beetje :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Homedisc schreef op 07 December 2002 @ 13:50:
[...]

zou je toevallig in "het grote nokia 6610 vs 7210" topic alvast een paar minpunten willen opnoemen, aangezien ik deze phone vanmiddag wil gaan halen.
Done :)

[ Voor 49% gewijzigd door Attilla op 07-12-2002 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
ik vind het trouwens niet zo moeilijk om een phoon objectief te bekijken hoor ik weet niet waar iedereen moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgens mij komt er dan ook elke keer een soort 'strijd' om als eerste je review van de nieuwste phone af te hebben zodat 'ie in het sticky komt. Ten eerste komt dit de reviews niet ten goede, ten tweede geloof ik uberhaupt niet dat je na 1 a 2 dagen een goede review kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
www.attilla.nl/6610.htm

Moet nog veel aan geknutseld worden hoor :P
Is gewoon geconvert van word naar htm en er moeten nog plaatjes bij etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes man goed idee dit ga over 3 maanden ook weer een nieuwe mobiel halen dus erg handige feature dit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Oke, om even de verschillende aangedragen punten te behandelen:

* Men zal de minpunten niet willen inzien
Ik denk niet dat dit zal gebeuren. Kijk, het is niet zo dat elke pubert met een nieuwe mobiel direct een review kan schrijven ofzo. Ik zal uiteraard wel kijken wat voor persoon de user is, en of hij serieus genoeg is om een objectieve review te schrijven.

* De reviewer zal de toestellen niet goed tegenover elkaar kunnen zetten.
Klopt. Maar de vraag is of dat wel nodig is.
Iemand die zo'n review leest kan dit natuurlijk zelf doen door de behandelde punten te vergelijken met die van andere reviews.

* Wat wordt er van een reviewer verwacht?
Ik verwacht een lekker lopend verhaal, in verschillende 'hoofdstukjes'. Nette opmaak, veel heldere plaatjes. Qua inhoud wel wat meer dan 'Hij heeft ook mms, wat goed werkt. Ook SMS en GPRS werken goed' ;)
Een beetje dieptegang, duidelijke uitleg van de verschillende functies en met hun bijzonderheden. Dus bijvoorbeeld bij SMS of hij ook T9 ondersteund, hoe dit werkt en of hij bijvoorbeeld genoeg Nederlandse woorden kent. Ook is het vermelden van het max aantal chars erg hard nodig, aangezien dat eigenlijk niet te vinden is op de site van de fabrikant.

* Lijstje met vaste vragen
Prima idee, en dit zal dan bestaan uit een stel hoofdstukken, en natuurlijk een soort van invul-tabel voor de functies die hij ondersteund.

* Dat er al voldoende sites zijn
Deze zijn zo goed als allemaal niet Nederlands. Dat is niet het grootste probleem overigens. Wat juist zo handig van dit idee is, is dat je veel meer telefoons kunt bespreken (je bent niet afhankelijk van sponsoring. Nouja, op een andere manier dan ;) ) en dat je direct kunt discussieren met de reviewer over de verschillende (besproken) mogelijkheden van de telefoon.
En natuurlijk is het gewoon leuk om zelf ook zoiets te doen ;)

DataBeest schreef op 07 december 2002 @ 10:26:

En als je er geen sticky van maakt, zodat er nog op te replyen valt, valt zo'n (foute :?) revieuw al snel door de mand, of wordt zo'n revieuw juist nog beter gemaakt, aangezien er nog eventuele extra ervaringen kunnen worden gepost.
Ik hoop dan trouwens wel, dat de revieuwer wel zo eerlijk is om ook de negatieve dingen erover te zeggen. Maar ej, laten we maar eens uit gaan van het goede van de mensch :Y)

Het zal niet zo zijn dat bij wijze van spreken elke msn-slet zomaar direct een review kan posten oid. Dat zal nog altijd via mij gaan, en ik zal dus ook beslissen of ik je serieus & objectief genoeg vind.
En er zal natuurlijk een aparte draad gekoppeld staan aan de review-sticky, waarin gediscussiert kan worden.

Sir Vega schreef op 07 december 2002 @ 17:46:
ik vind het trouwens niet zo moeilijk om een phoon objectief te bekijken hoor ik weet niet waar iedereen moeilijk over doet.

Precies. Volgensmij kan iedereen die serieus is dat objectief doen. Maar er zijn blijkbaar veel mensen die hier aan twijfelen. Is denk ik nog wel een punt wat mischien nog iets verder uit te werken is.

Artcore schreef op 07 December 2002 @ 18:27:
Volgens mij komt er dan ook elke keer een soort 'strijd' om als eerste je review van de nieuwste phone af te hebben zodat 'ie in het sticky komt. Ten eerste komt dit de reviews niet ten goede, ten tweede geloof ik uberhaupt niet dat je na 1 a 2 dagen een goede review kunt maken.

Ik heb 1 a 2 dagen niet genoemd. Ik ben zelf van mening dat diegene die de review wil schrijven de telefoon toch wel minimaal een week moet hebben gebruikt. Maar mischien denken jullie daar anders over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

MERK:

MODEL:

Uiterlijk
-Grootte scherm (pixel x pixel):1 of 2 schermpjes
-Frontjes:valt misschien onder accessoires
-Grootte (bxhxd):
-Gewicht?
-In welke kleuren zijn de modellen standaard verkrijgbaar:

Technische Specs
-Accuduur:ook belangerijk is: het aantal mAh en NiMh/Li-ion/Li-polymer
-Oplaadtijd:
-Car kits:
-MMS ondersteuning:
-Imode/Live! ondersteuning:
-Infrarood:
-Intern modem:
-Bluetooth :voice/data
-WAP ondersteuning:WAP versie
-Hoeveelheid beltonen: Polyfonisch: niet-polyfonisch:hoeveel kanalen?
-Agenda functie:
-Stopwatch:
-Kalender functie:
-Herrineringen functie:
-Java technologie:
-rekenmachine:
-Spreekcodes... EFR HR FR:Ik dacht ze tegenwoordig alledrie ondersteunen
-Spraaknummers:
-Memorecorder:
-Mp3 afspeel functie:
-Standby tijd:
-Handleiding bijgeleverd en gemakkelijk te gebruiken:niet echt een spec..
-extra accessoires:
-Reislader:huh..accessoires?

meer mensen toevoegingen/wijzigingen?

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 07-12-2002 23:18 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ja misschien dat die rekenmachine en agenda dingetjes, in een apart hoofdstukje komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Cutebritney schreef op 07 december 2002 @ 22:48:
Oke, om even de verschillende aangedragen punten te behandelen:

* Men zal de minpunten niet willen inzien
Ik denk niet dat dit zal gebeuren. Kijk, het is niet zo dat elke pubert met een nieuwe mobiel direct een review kan schrijven ofzo. Ik zal uiteraard wel kijken wat voor persoon de user is, en of hij serieus genoeg is om een objectieve review te schrijven.

inderdaad de review zal gewooon beoordeeld worden op de manier en stijl waarin ie gepost is en daaruit zal blijken of de review het waardig is om als bron gebruikt te worden

* De reviewer zal de toestellen niet goed tegenover elkaar kunnen zetten.
Klopt. Maar de vraag is of dat wel nodig is.
Iemand die zo'n review leest kan dit natuurlijk zelf doen door de behandelde punten te vergelijken met die van andere reviews.

dat is juist het voordeel wat we willen creeren, dat je ZELF de modellen kan vergelijken op de feiten en niet zoals andere die je voorschotelen.0

* Wat wordt er van een reviewer verwacht?
Ik verwacht een lekker lopend verhaal, in verschillende 'hoofdstukjes'. Nette opmaak, veel heldere plaatjes. Qua inhoud wel wat meer dan 'Hij heeft ook mms, wat goed werkt. Ook SMS en GPRS werken goed' ;)
Een beetje dieptegang, duidelijke uitleg van de verschillende functies en met hun bijzonderheden. Dus bijvoorbeeld bij SMS of hij ook T9 ondersteund, hoe dit werkt en of hij bijvoorbeeld genoeg Nederlandse woorden kent. Ook is het vermelden van het max aantal chars erg hard nodig, aangezien dat eigenlijk niet te vinden is op de site van de fabrikant.

nu is dit de gevaren zone, zodra je uit de standaard vragen lijst komt kom je in het objectieve gedeelte...... maar ik denk dat degene die aangeweze zijn daar wel mee uit de voeten kunnen

* Lijstje met vaste vragen
Prima idee, en dit zal dan bestaan uit een stel hoofdstukken, en natuurlijk een soort van invul-tabel voor de functies die hij ondersteund.

prima dat zal de basis zijn van het hele idee, de telefoons vergelijken op feiten en eventueel de meningen van andere kwiekers

* Dat er al voldoende sites zijn
Deze zijn zo goed als allemaal niet Nederlands. Dat is niet het grootste probleem overigens. Wat juist zo handig van dit idee is, is dat je veel meer telefoons kunt bespreken (je bent niet afhankelijk van sponsoring. Nouja, op een andere manier dan ;) ) en dat je direct kunt discussieren met de reviewer over de verschillende (besproken) mogelijkheden van de telefoon.
En natuurlijk is het gewoon leuk om zelf ook zoiets te doen ;)

inderdaad alle modellen kunnen hier besproken worden en ook de 'mindere' , daarnaast zijn we objectief(want dat is ons streefdoel!) en hebben we geen ene aandeel in het effect van de review. daarnaast vind ik dat het discussieren over de reviw moet kunnen maar niet in vrije mate, er moet enigzins wat aan banden worden gelegd anders blijft het gekissebis...(oer en weer ja en nee'en), we zullen dus uiteindelijk de reviewer moeten geloven op de feiten die hij presenteerd en niet de meningen (daar mag je altijd over twisten ;))

[...]

Het zal niet zo zijn dat bij wijze van spreken elke msn-slet zomaar direct een review kan posten oid. Dat zal nog altijd via mij gaan, en ik zal dus ook beslissen of ik je serieus & objectief genoeg vind.
En er zal natuurlijk een aparte draad gekoppeld staan aan de review-sticky, waarin gediscussiert kan worden.

iemand moet het doen he :)

[...]

Ik heb 1 a 2 dagen niet genoemd. Ik ben zelf van mening dat diegene die de review wil schrijven de telefoon toch wel minimaal een week moet hebben gebruikt. Maar mischien denken jullie daar anders over ?
ik heb trouwens in de quote gereageerd op de post voor de duidelijkheid.

ik denk zelfs langer, na de eerste 2 weken ben je nog lang niet over de 'ik heb een nieuwe phoon rush' heen, minstens 2 a 3 maanden zou ik zeggen om een goed beeld te kunnen vormen over hoe het sms en werkt, en het toevoegen van telefoonnumers, enz .enz.
ginz2002 schreef op 07 december 2002 @ 23:11:
MERK:

MODEL:

Uiterlijk
-Grootte scherm (pixel x pixel):1 of 2 schermpjes
-Frontjes:valt misschien onder accessoires

inderdaad kun je over twisten.

-Grootte (bxhxd):
-Gewicht?
-In welke kleuren zijn de modellen standaard verkrijgbaar: standaard?

Technische Specs
-Accuduur:ook belangerijk is: het aantal mAh en NiMh/Li-ion/Li-polymer

past natuurlijk in soort batterij en duur.

-Oplaadtijd:
-Car kits:
-MMS ondersteuning:
-Imode/Live! ondersteuning:
-Infrarood:
-Intern modem:
-Bluetooth :voice/data
-WAP ondersteuning:WAP versie
-Hoeveelheid beltonen: Polyfonisch: niet-polyfonisch:hoeveel kanalen?
-Agenda functie:
-Stopwatch:
-Kalender functie:
-Herrineringen functie:
-Java technologie:
-rekenmachine:
-Spreekcodes... EFR HR FR:Ik dacht ze tegenwoordig alledrie ondersteunen

je weet het niet he met die toestellen van tegenwoordig :)

-Spraaknummers:
-Memorecorder:
-Mp3 afspeel functie:
-Standby tijd:
-Handleiding bijgeleverd en gemakkelijk te gebruiken:niet echt een spec..

ja waar wil je het dan kwijt... ? accesoires? of bijgeleverde service? of gebruiksgemak? die laatste lijkt me het best.

-extra accessoires:
-Reislader:huh..accessoires?

meer mensen toevoegingen/wijzigingen?
goeie toevoegingen! ik heb mijn dingetjes erachter gezet...

[ Voor 25% gewijzigd door Sir Vega op 08-12-2002 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Sir Vega schreef op 08 december 2002 @ 04:22:
goeie toevoegingen! ik heb mijn dingetjes erachter gezet...
Live is een naam die vodafone heeft gegeven aan hun dienst.
Dit kan iedere telefoon die een camera heb en mms ondersteunt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
[Airwolf] schreef op 08 december 2002 @ 14:04:
[...]

Live is een naam die vodafone heeft gegeven aan hun dienst.
Dit kan iedere telefoon die een camera heb en mms ondersteunt. ;)
+java games + wap 2.0 + ingebouwde mail cliënt ;)

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

sigma01 schreef op 08 December 2002 @ 15:51:
[...]

+java games + wap 2.0 + ingebouwde mail cliënt ;)
nee hoor :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

leuk idee, maar denk je niet dat een reviewer dan maar 1x per jaar een review kan schrijven? ik bedoel.. niemand die 1x per maand een nieuwe telefoon koopt.. toch :? ? ;)

wat ik dus wil zeggen is, je kunt een groep vaste reviewers creeeren die goede reviews schrijven (objectief, etc etc), maar hoe ga je regelen dat die mensen steeds de allernieuwste telefoons krijgen?

anyway, ik heb best intresse, alleen ik heb maar een nokia7110 van te oud :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dank voor alle reacties wederom :)

Ik heb een vrij simpel lijstje gemaakt,
Check it out, HIER! :)

Op-of aanmerkingen zijn welkom :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 09-12-2002 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Cutebritney schreef op 09 december 2002 @ 22:03:

ja, nog even een praktische vraag:
hoe wil je het doen met het hosten van de foto's e.d.? Het lijkt mij fijn als de plaatjes ook na langer dan die maand beschikbaar zijn. Heb je op 1 van de tweakers.net servers daar ruimte voor? Anders moet je van de goede wil / technische betrouwbaarheid / (vul in) van de reviewer uitgaan. Picservers blijven het ook niet eeuwig doen....

'bout de lijst: lijkt me een goeie, als ik tijd heb wil ik me vandeweek wel aan een t68i review wagen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Cutebritney schreef op 09 December 2002 @ 22:03:

is dat het sein om te gaan beginnen of w8 je op een nog 'echt' goed idee?
Mooie lijst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

- Kalender functie:
- Herrineringen functie:
- Agenda functie:

Volgens mij kunnen we deze beter samenvatten onder PIM functie (het was toch PIM?)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

ginz2002 schreef op 09 december 2002 @ 22:56:
- Kalender functie:
- Herrineringen functie:
- Agenda functie:

Volgens mij kunnen we deze beter samenvatten onder PIM functie (het was toch PIM?)
yep, Personal Information Management :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Korakal schreef op 09 december 2002 @ 22:35:
[...]

ja, nog even een praktische vraag:
hoe wil je het doen met het hosten van de foto's e.d.? Het lijkt mij fijn als de plaatjes ook na langer dan die maand beschikbaar zijn. Heb je op 1 van de tweakers.net servers daar ruimte voor? Anders moet je van de goede wil / technische betrouwbaarheid / (vul in) van de reviewer uitgaan. Picservers blijven het ook niet eeuwig doen....

'bout de lijst: lijkt me een goeie, als ik tijd heb wil ik me vandeweek wel aan een t68i review wagen... :)

Dan kan op T.net crewspace. Alhoewel dat op dit moment redelijk plat ligt (Zie de arethusa draadjes). Maar dat zal niet lang meer problemen geven als het goed is.

Anders heb ik tot die tijd wel een betaalde host tot mijn beschikking. (Weleenswaar max 6GB dataverkeer per maand, maar ik gok dat dat wel genoeg is).
Sir Vega schreef op 09 december 2002 @ 22:48:
[...]

is dat het sein om te gaan beginnen of w8 je op een nog 'echt' goed idee?
Mooie lijst :P
Eerst wilde ik een goed te gebruiken, universele template hebben. Daarna kan er in princiepe begonnen worden.
ginz2002 schreef op 09 december 2002 @ 22:56:
- Kalender functie:
- Herrineringen functie:
- Agenda functie:

Okidoki :)
Eventjes updaten :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 09-12-2002 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
'k heb van ginz2002 nog een mooie update ontvangen. Het deel met de technische specificaties is dus ietsjes updated :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi lijstje eigenlijk als ik tijd hem wil ik me best wagen aan een review van mijn motorola T720 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Cutebritney schreef op 09 December 2002 @ 23:44:
'k heb van ginz2002 nog een mooie update ontvangen. Het deel met de technische specificaties is dus ietsjes updated :)
ik zie dat alles nu onder kopjes staat en dat de daadwerkelijke functies als die in de telefoon beschikbaar zijn eronder geschreven worden dat gaat denk ik ten koste van de goede vergelijking want met het 'oude' systeem met ja of nee
kun je makkelijk de webpaginas naast elkaar leggen als volgt:
----------------------------------------------------------------------------------------
Communicatie modgelijkheden:

voorbeel telefoon 1...............................Voorbeel telefoon 2
IMODE:ja ..............................................IMode:Nee
MMS:Nee................................................MMS: Ja
SMS:Ja...................................................SMS:Ja
WAP:Nee...............................................Wap:Ja
----------------------------------------------------------------------------------------

dat is makkelijker te vergelijken dan:

Voorbeeld Telefoon 1:............................Voorbeeld telefoon2

Communicatie mogelijkheden:................Communicatie mogelijkheden:
Imode,SM.............................................MMS,SMS,Wap

want dan krijg je altijd vragen van ik zie Imode niet bij voorbeeld telefoon 2 staan betekent dit dat hij dit niet ondersteunt want misschin heeft de reviewer het vergeten/per ongeluk gedelte of whatever. Veel n00bs hebben er het meest aan dat er letterlijk opstaat dat het toestel het NIET ondersteunt ;) Daar is het trouwens toch voor bedoelt voor mensen die weinig van telefoons weten?

Misschien een leuk idee als toevoeging als we 2 van die selecteer kadertjes naast elkaar zetten en dat je in de linker -> een telefoon model selecteerd en in de rechter -> een ander model van een ander merk dan verschijnen die 2 modellen en kun je ze vergelijken, via deze manier werkt de bovenste methode het beste O-) ;)
Als de reviews van dergelijk niveau zijn kan dat best wel eens een publiekstrekker worden! :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Sir Vega op 10-12-2002 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op deze manier blijft het wat 'overzichtelijker'. Iets makkelijker te lezen dus.

Hmmm, zou het samen te voegen zijn mischien? Vast wel :)
Wat dacht je ervan om deze kopjes te gebruiken, en dan de punten onder de kopjes neerzetten. Deze zijn dan aanvinkbaar door de reviewer oid. Dan is het meteen mooi duidelijk wat hij wel/niet ondersteund.
Misschien een leuk idee als toevoeging als we 2 van die selecteer kadertjes naast elkaar zetten en dat je in de linker -> een telefoon model selecteerd en in de rechter -> een ander model van een ander merk dan verschijnen die 2 modellen en kun je ze vergelijken, via deze manier werkt de bovenste methode het beste
Als de reviews van dergelijk niveau zijn kan dat best wel eens een publiekstrekker worden!
Wordt denk ik erg moeilijk. Want volgensmij is dat niet zo makkelijk te doen met puur html...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wat ik mooi vind hebben ze bv bij dpreview.com -> http://dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
Dan kun je dus verschillende telefoons (of camera's bij dpreview) naast elkaar vergelijken.

* Gutteguttegut weet wel dat dat met plain html erug lastig wordt.....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Cutebritney schreef op 10 December 2002 @ 18:50:
Op deze manier blijft het wat 'overzichtelijker'. Iets makkelijker te lezen dus.

Hmmm, zou het samen te voegen zijn mischien? Vast wel :)
Wat dacht je ervan om deze kopjes te gebruiken, en dan de punten onder de kopjes neerzetten. Deze zijn dan aanvinkbaar door de reviewer oid. Dan is het meteen mooi duidelijk wat hij wel/niet ondersteund.

[...]

Wordt denk ik erg moeilijk. Want volgensmij is dat niet zo makkelijk te doen met puur html...
ja inderdaad de kopjes zorgen voor de overzichtelijkheid en de vinkjes voor het makkelijke vergelijken. enne dat over het puur html, ik zou niet weten heb daar geen verstand van >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
'k heb hem weer ff geupdated. hier!

Het specs gedeete is wel erg groot op deze manier. Mischien een idee om dat apart te maken, via een link :?
Dat kan in een apart topic, maaaaar dat kan ook op een aparte html pagina. Leuke daarvan is, (als er een mysql databeestje ergens beschikbaar is) we inderdaad het idee wat hierboven geopperd wordt kunnen uitvoeren. Dat je dus verschillende telefoons naast elkaar kunt zetten, en specs vergelijken :)

Idee, of toch liever bij 1 of 2 topics houden :?

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 14-12-2002 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Cutebritney schreef op 14 december 2002 @ 16:42:
'k heb hem weer ff geupdated. hier!

Het specs gedeete is wel erg groot op deze manier. Mischien een idee om dat apart te maken, via een link :?
Dat kan in een apart topic, maaaaar dat kan ook op een aparte html pagina. Leuke daarvan is, (als er een mysql databeestje ergens beschikbaar is) we inderdaad het idee wat hierboven geopperd wordt kunnen uitvoeren. Dat je dus verschillende telefoons naast elkaar kunt zetten, en specs vergelijken :)

Idee, of toch liever bij 1 of 2 topics houden :?
Is inderdaad groot maar wel heel erg duidelijk! moet alleen ander letterype in deze is slecht te lezen. Als dat beestje beschikbaar is zou dat idee natuurlijk vet mooi uitgewerkt kunnen worden.
Het gaat goeie richting op zo denk ik. Lekker duidelijk, overzichtelijk en goed leesbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Sir Vega op 14-12-2002 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Lettertype en grootte even aangepast :)

Maar uiteindelijk zal dat geen probleem opleveren denk ik, aangezien het toch in een normaal GoT topic komt :)

Oja, dat V-tje, moet zo'n mooi vinkje worden btw ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Xandrios op 14-12-2002 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Nou...een avondje werk en tataaaaaaaaa

De specs-vergelijk pagina *D
't kan buggy zijn, * Xandrios is ook maar een beginnende PHP-er. Mocht je een bugje tegen komen, aub even melden :)

Denken jullie dat het zo te gebruiken is?

HIER!!!

[edit]
Iemand een idee hoe ik die tabel-lijnen smaller kan krijgen ?
Ze staan nu op 1, samen met CellPad=0 en Cellspace=0

En 't zou ook mooi zijn dat ze zwart zijn onder mozilla :+ Onder IE is dat wel goed, maar mozilla maakt er grijs van...

[ Voor 30% gewijzigd door Xandrios op 15-12-2002 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

mjaaaaaaa zoiets bedoelde ik!

Mogen die zwarte lijntjes ajb uit trouwens? Of in ieder geval minder dik. Doet pijn aan mijn ogen 8)

Nou moet er wel een 'universele' manier van invoeren én noteren (dus + en - of * en o of whatever gebruiken) komen. Hoe wil je dat gaan aanpakken?

[edit]
gauw je post aanpassen he :+

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 15-12-2002 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Korakal schreef op 15 December 2002 @ 22:05:
mjaaaaaaa zoiets bedoelde ik!

Mogen die zwarte lijntjes ajb uit trouwens? Of in ieder geval minder dik. Doet pijn aan mijn ogen 8)
Als ik weet hoe zal ik het direct doen :+
Nou moet er wel een 'universele' manier van invoeren én noteren (dus + en - of * en o of whatever gebruiken) komen. Hoe wil je dat gaan aanpakken?

Tja...als ik weer tijd heb om er ff mee bezig te zijn kan ik wel een invul-pagina maken. En dan kan het heel simpel met keuzemenu's ingevuld worden, zodat dat iig altijd hetzelfde is.
Maar inderdaad er moet wel een mooie manier komen. Want dat 'X'-je zo is ook niet alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Goed idee!
Wat een verhalen weet iedereen hierover te schrijven :) :P
Ik denk dat het ook veel "(nog :P )niet-tweakers" aan zal trekken!

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:18
Strak plan :) Al moet het natuurlijk wel echte meerwaarde bieden tov het standaard fabrikant verhaaltje + speclijst, maar dat komt wel goed denk?

Cutebritney: ik ben ook maar een pruts0r, maar ik doe het altijd zo met dunne borders: een tabel in een tabel bouwen. Dus als je "echte" tabel 500px is, maak je de nieuwe tabel (bgcolor=zwart) die daar omheen/onder komt 502px en zorg je dat je "echte" tabel in het midden uitgelijnd wordt. (edit: niet nodig zeker?) Daarnaast zet je de cellspacing van je "echte" tabel op 1. Gaat hier goed iig :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rickbv op 15-12-2002 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een idee om een soort vragenlijst te maken en deze mensen te laten invullen die ervaring hebben met mobiel xxx. Zo voorkom je lijkt mij dat er dingen worden overgeslagen waar je nou precies naar op zoek was.... Al een paar keer gehad dat ik een review las van 2 a4tjes ofzo maar dat mijn antwoord nog steeds nietduidelijk was... :|
Of gewoon kopjes maken en onder elk kopje je eigen info zetten, dus antwoorden op open vragen invullen. En deze misschien posten in www.tweakers.net zelf op op got :)

Ik zit hier ook maar te brainstormen hè, hou er rekening mee ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Cutebritney schreef op 15 December 2002 @ 22:02:
Nou...een avondje werk en tataaaaaaaaa

De specs-vergelijk pagina *D
't kan buggy zijn, * Sir Vega is ook maar een beginnende PHP-er. Mocht je een bugje tegen komen, aub even melden :)

Denken jullie dat het zo te gebruiken is?

HIER!!!

[edit]
Iemand een idee hoe ik die tabel-lijnen smaller kan krijgen ?
Ze staan nu op 1, samen met CellPad=0 en Cellspace=0

En 't zou ook mooi zijn dat ze zwart zijn onder mozilla :+ Onder IE is dat wel goed, maar mozilla maakt er grijs van...
ja perfekt! alleen Sietmens Modelll ken ik niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Oke. 'k heb de lijnen van de tabel aangepast. Zie hier het resultaat. Ik neem aan dat dit beter is zo :?

Als alles goed gaat, kan zometeen de eerste review online btw. (Nokia 6610) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 21-12-2002 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Cutebritney schreef op 21 december 2002 @ 00:24:
Oke. 'k heb de lijnen van de tabel aangepast. Zie hier het resultaat. Ik neem aan dat dit beter is zo :?

Als alles goed gaat, kan zometeen de eerste review online btw. (Nokia 6610) :)
hoe worden de reviews gedelegeerd? ik kan/wil er wel een paar maken, heb 3210,3310, sagem mc820 ruime tijd gehad enne nu die toshina kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Sir Vega schreef op 21 December 2002 @ 00:49:
[...]

hoe worden de reviews gedelegeerd? ik kan/wil er wel een paar maken, heb 3210,3310, sagem mc820 ruime tijd gehad enne nu die toshina kort

Die 1e is van [Airwolf]. Die spreek ik veel etc, dus dat gaat wel goed.

Hoe lang heb je die toschiba al? Lang genoeg om er al iets over te schrijven :?
Als je zou willen helpen zou dat erg vet zijn :)

Nouja..tot nu toe heb ik nog niet echt veel 'aanmeldingen'. Wel een paar mensen die evt. msichien interesse hebben btw.

[ Voor 12% gewijzigd door Xandrios op 21-12-2002 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In die index staat er bij:
Kleur Beschikbare kleuren: 1, dat is toch 3? wit, grijs en zwart

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Homedisc schreef op 21 December 2002 @ 01:12:
In die index staat er bij:
Kleur Beschikbare kleuren: 1, dat is toch 3? wit, grijs en zwart

Je hebt helemaal gelijk :)

ff aangepast, thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die review van 6610 ziet er netjes uit!

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2002 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Cutebritney schreef op 21 december 2002 @ 01:08:

[...]

Die 1e is van [Airwolf]. Die spreek ik veel etc, dus dat gaat wel goed.

Hoe lang heb je die toschiba al? Lang genoeg om er al iets over te schrijven :?
Als je zou willen helpen zou dat erg vet zijn :)

Nouja..tot nu toe heb ik nog niet echt veel 'aanmeldingen'. Wel een paar mensen die evt. msichien interesse hebben btw.
ja die toshiba heb ik sinds midden november ik doe er wel veel mee dus ken wel aardig het apparaat. die 3310,3210 en sagem zijn niet nieuw genoeg voor review? en waar zit de specs page verwerkt in de review?

[ Voor 5% gewijzigd door Sir Vega op 21-12-2002 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Sir Vega schreef op 21 december 2002 @ 13:21:
[...]

ja die toshiba heb ik sinds midden november ik doe er wel veel mee dus ken wel aardig het apparaat. die 3310,3210 en sagem zijn niet nieuw genoeg voor review? en waar zit de specs page verwerkt in de review?
Mja, mij lijkt het persoonlijk niet echt handig om oudere telefoon te behandelen. Aangezien mensen toch wel wat nieuws willen hebben.

En hier vind je de specs, deze staat ook met een linkje in de review zelf:
http://www.wireless-info.nl/specs/specs.php?id_1=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* site is down *

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:46
Misschien is het een goede zaak om ook een standaard lijst van vragen erin op te nemen om zo een objectief mogelijk beeld te krijgen, iedereen vind namenlijk zijn foon altijd de beste.
Dus bv 10 vaste vragen voor elke foon en dan een eigen mening/opmerking.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de se t68i, daar wil ik wel een review over schrijven. Mijn vriend heeft de Nokia 8910, daar heb ik ook al mee lopen spelen en kan ik ook zeker een review van schrijven. Als je wilt dat ik dat ga doen, moet je me maar ff contacten via msn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Ik denk dat je gewoon zelf je review moet schrijven, zorgen dat hij overeenkomt met het lijstje van cutebritney en dan mailen dat je het afheb ofzow. :)

Maar Martinus, hoe zie jij dat precies in die "standaard vragen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
[Airwolf] schreef op 21 December 2002 @ 22:13:
Ik denk dat je gewoon zelf je review moet schrijven, zorgen dat hij overeenkomt met het lijstje van cutebritney en dan mailen dat je het afheb ofzow. :)

daar ga ik overna denken.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden deze review door 1 persoon geschreven of door allemaal verschillende mensen?? als het laatste het geval is krijg je voor het meer en deel positieve reacties en geen verwijzingen naar andere modellen die getest zijn. Lijkt me wel handig dat 1 iemand of 2 iemanden deze reviews gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Sir Vega schreef op 21 December 2002 @ 13:21:
[...]

Ik neem 1 dezer dagen even contact met je op :)
De specs page staat onder het kopje 'specs' ;)
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 22:10:
Ik heb nu de se t68i, daar wil ik wel een review over schrijven. Mijn vriend heeft de Nokia 8910, daar heb ik ook al mee lopen spelen en kan ik ook zeker een review van schrijven. Als je wilt dat ik dat ga doen, moet je me maar ff contacten via msn...
Ik neem binnenkort even contact met je op :)
[Airwolf] schreef op 21 December 2002 @ 22:13:

'k wilde het wel iets persoonlijker doen. Niet dat ik 'zomaar' van de 1 op de andere dag 10 reviews in m'n mailbox vindt, van mensen die ik niet eens ken ;)
Aangeven dat je een review evt. zou willen schrijven is goed, graag zelfs, maar ik zal dan altijd nog moeten besluiten of ie ook geplaatst wordt.
Dat screenen zal ik doen via de qualiteit van je posts, beetje hoe je reageerd, hoe je replyed ed. 'k kijk dus gewoon of ik je in staat acht om een nette, objectieve review te schrijven.
Martinus schreef op 21 December 2002 @ 22:38:
[...]

daar ga ik overna denken.
Heb je dit gezien?
http://www.wireless-info.nl/Tel-rev2.htm
Verwijderd schreef op 21 December 2002 @ 22:52:
Worden deze review door 1 persoon geschreven of door allemaal verschillende mensen?? als het laatste het geval is krijg je voor het meer en deel positieve reacties en geen verwijzingen naar andere modellen die getest zijn. Lijkt me wel handig dat 1 iemand of 2 iemanden deze reviews gaan doen...
Door verschillende mensen :)
Voor & door users :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cutebritney schreef op 21 December 2002 @ 23:17:

[...]

Ik neem binnenkort even contact met je op :)

[...]

'k wilde het wel iets persoonlijker doen. Niet dat ik 'zomaar' van de 1 op de andere dag 10 reviews in m'n mailbox vindt, van mensen die ik niet eens ken ;)
Aangeven dat je een review evt. zou willen schrijven is goed, graag zelfs, maar ik zal dan altijd nog moeten besluiten of ie ook geplaatst wordt.
Dat screenen zal ik doen via de qualiteit van je posts, beetje hoe je reageerd, hoe je replyed ed. 'k kijk dus gewoon of ik je in staat acht om een nette, objectieve review te schrijven.
[...]
Oeps... Dit had ik dus nog niet gelezen... Ik was zo hard bezig om mijn review te schrijven en ik was zo blij dat mijn review ongeveer af is, dat ik em al naar je via mail heb doorgestuurd... Sorry... Vergeef mij!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
Zoiets bedoel ik idd, zal er kritisch naar kijken en of daar nog verbeteringen zijn te maken, wat denk jij van het idee met een beetje standaardisatie?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Martinus schreef op 22 December 2002 @ 00:25:
[...]

Zoiets bedoel ik idd, zal er kritisch naar kijken en of daar nog verbeteringen zijn te maken, wat denk jij van het idee met een beetje standaardisatie?

Ja, dat lijkt me idnerdaad wel goed. Maar ik heb het idee dat wat er nu aan template is, dat het wel ongeveer voldoende zal zijn eigenlijk....

Mensen, ik heb even een soort kleine index-pagina erbij gemaakt.
Let nog niet op de content, das nog niet geupdated :+
(Lees: nog geen zin om fatsoenlijke icons te maken & 3 regels inleiding te schrijven)

Maar hij trekt alles iig uit de database, waar ook de specs ed in staan. er kunnen dus heel simpel meerdere telefoons worden toegevoegd :)

Oja, en er is een nieuwe review already: Review SonyEricsson T68i
Dit keer van Korakal.

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 23-12-2002 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Cutebritney schreef op 23 december 2002 @ 02:07:
Oja, en er is een nieuwe review already: Review SonyEricsson T68i
Dit keer van Korakal.
Maak je hem nog ff een sticky ?
Staat wel zo leuk naast mijn review. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag je als 1 persoon en eigenaar van een recent uitgebrachte telefoon hier je review plaatsen of is het de bedoeling dat meerdere personen over 1 telefoon een review gaan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op 23 December 2002 @ 08:40:
Mag je als 1 persoon en eigenaar van een recent uitgebrachte telefoon hier je review plaatsen of is het de bedoeling dat meerdere personen over 1 telefoon een review gaan plaatsen?
Nou, ik heb hem helemaal zelf gemaakt. Echter er komt nog een stukje bij (hoop ik) wat iemand anders heeft gemaakt.
Dus in dit geval meerdere mensen, maar als jij hem helemaal alleen maakt is dat denk ik ook wel best.

En een review plaats je niet "zomaar", als je eerst ff contact opneemt met cutebritney dan kan je ook review hebben met html. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://uk.gsmbox.com/ staan een hoop goede reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar een review zoals de low-budget SE T200 die ik heb dat is voor jullie zekers niet intressant genoeg of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Zeker wel :)

Ik neem vanmiddag oid even contact met je op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Mja, dat is de reden dat wij ze zelf maken.
Die zijn namelijk allemaal in het engels. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
Ik zou wel een review willen schrijven van mijn Alcatel 512. Het is toch kerstvakantie :). Kan misschien ook een review schrijven van de SE T600 die mijn vader net heeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* J0YR1D3R geeft dit topic klein schopje :)

Ik heb hier nu sinds een paar dagen een Siemens M50 die ik op dit moment van binnen en van buiten ken. Is er misschien belangstelling voor een review van deze tel? Ik heb best wel tijd en zin om er een te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
J0YR1D3R schreef op 31 December 2002 @ 15:58:
* J0YR1D3R geeft dit topic klein schopje :)

Ik heb hier nu sinds een paar dagen een Siemens M50 die ik op dit moment van binnen en van buiten ken. Is er misschien belangstelling voor een review van deze tel? Ik heb best wel tijd en zin om er een te schrijven :)

Zoals afgesproken via ICQ: ja, graaag :)

• grooviee17
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 23:21
Misschien beetje laat, maarem, als jullie willen, kan ik wel een review
maken van de Nokia 6100! Is wel grappig om die naast die van de 6610
te zetten, omdat veel mensen twijfelen (waaronder ik) wel toestel ze
moe(s)ten kopen! Ondanks mijn keuze zal ik zo objectief mogelijk proberen
te blijven! Cutebritney, als je dit wat lijkt, mag je contact opnemen
via MSN, of mailen, of pushmessage sturen (vinden jullie wel leuk geloof ik >:) )

Edit
GVD
Een of andere *** is vergeten hier op de Universiteit Twente uit te loggen! |:(

Dit bericht had dus van _Brake_ moeten zijn!

*snip*@hotmail.com = MSN

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 11-02-2025 15:52 ]

Pagina: 1