Toon posts:

Passief gekoelde voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben al een tijd opzoek naar een passief gekoelde voeding. Mijn doel is namelijk om mijn PC zo stil mogelijk te maken. Ik heb al een Enermax 380 W Silent + de waaier van zalman als CPU-koeling. Ik vindt dat mijn PC echter nog steeds veel te veel herrie maakt. Daarom wil ik 100% passief gekoelde voeding.

Ik wil niet zo'n ding waarbij de fan pas aanslaat als ie een bepaalde temperatuur bereikt, want dan schiet ik er nog niets mee op natuurlijk. Verder ben ik ook niet van plan om met een soldeerbout aan de gang te gaan om mijn transistoren te verplaatsen naar groot koelblok. Verder wil ik geen waterkoeling in mijn PC.

Ik heb mogelijk een voeding gezien waar naar ik opzoek ben http://www.deltatronic.info/Technik/Netzteil/netzteil.html

Is deze voeding 100% passief gekoeld of zit er nog een fan in?
Weet iemand of deze ook in Nederland te koop is?

Is er iemand die nog een goed alternatief hiervoor heeft?

Verwijderd

voedingen zonder enige fans zijn duur mits je ze zelf maakt. dwz, de torren op een flink grote passieve heatsink monteren. Een nadeel is dan wel dat je andere onderdelen in je voeding nogsteeds warm worden. Mijn sugestie is dan ook om een overkill voeding te kopen ( zeg een enermax / antec / u name it ) van ongeveer 450 watt of meer. Deze kan je waarschijnlijk met 1 x 80mm fan @ 5 volt koel genoeg houden. Neem van mij aan, zo'n 14db papst fan @ 7 of 5 volt, die hoor je niet.

Bijvoorbeeld deze voeding: link

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 01:10 . Reden: link toegevoegd ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Ik weet niet hoe je het direct linkt, maar op http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr kun je de pagina vertalen naar het engels en dat leest een stuk makkelijker :)
360 the Watt power pack Silentium! SPS360A is an absolutely loudless and nevertheless very high performance power pack, which provides also with highest load peaks for outstanding tension Konstanz.

tvw

Verwijderd

moet je eens zoeken naar engelkind... zijn ook hele goeie passief gekoelde PSU's....

duits merk, komt zeer goed uit de test, damn kan zo geen link vinden natuurlijk...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 00:38:

Is deze voeding 100% passief gekoeld of zit er nog een fan in?
Bovenaan de pagina staat :

Kräftiges lüfterloses ATX-Spezialnetzteil mit grossen Leistungsreserven

"Lüfterlos" laat zich vertalen als "fanloos". Er zit dus geen fan meer in.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Koel (letterlijk) wat kost die fanloze voeding ?

Ik denk dat als je voor een redelijke prijs een stille voeding wilt, je inderdaad beter overkill kunt kopen en vervolgens modden met een stille fan.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Pagina: 1