Toon posts:

[win xp] ISASS.EXE System Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
WFT, ik wordt echt keihard genoopt door mijn pc! :'(

/me haalt die adem

zo dat ook weer uit mijn systeem.

Het probleem is als volgt:

De vader van mijn vriendin had op de hcc een dimmetje gekocht en is daarbij flink genept. Het zou een 512MB 133mhz dimmetje zijn maar hij werkte niet in zijn systeem.

Ik de goedheid zelfe die dimm meegenomen en ff bij mij gestest. Wat blijkt het is een pc100 dimmetje met een 133mhz stikkertje erop :(

Enfin ik nog ff wat gestoeid met mem latencies op 133mhz geen succes behalve een paar flinke crashes tijdens het opstarten van windows.

Resultaat:
Isass.exe system error - Invalid string passed to method or argument (zoiets)

Dit krijg ik netjes in een popup als windows opstart, mag op ok drukken en mijn systeem reboot (never ending loop)

Oplossing 1: GF4 uit mijn systeem slopen en even stevig converseren met mijn recovery console ( http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;Q307545 )

Noob die ik ben had ik mijn admin pw vergeten, dus helaas no recovery console voor ice :(

Oplossing 2: Hdd in mijn server gehangen, al mijn belangrijke bestanden gebackupt en format erover. GF4 lag er toch nog uit dus ik vrolijk aan de slag vanavond.

tot zo'n 5 minuten geleden.....

Kale winXP helemaal blij, service pack 1 geinstalled, via 4in1 erop idem voor detonator drivers.
Was bezig met het runnen van de windows update toen plots *pieeeeeeuuuwwwww*

/me looks surprised, huh? bios scherm?

Ohjeee .....

Boot mijn maagdelijk verse winXP en waar wordt ik op gepresenteerd????

ISASS.EXE motherf*cking system error - met een invalid argument up his *rze

Ben gvd 3 uur bezig geweest met het backuppen van mijn data, her-installeren en nog voor het uberhaupt af is is die error er weer :'(

Waar komt deze error vandaan?
Ik draai al pak hem beet 5/6 maanden XP heb nog maar 1x hiervoor een herinstallatie gedaan en heb deze error nog never en tenimmer gezien?

Waarom nu 2x achter elkaar? :?

Ik ben pissed, moe, gefrustreerd en vooral pissed!

Hoop dat iemand weet waar dit vandaan komt, want dit is echt uber wazig!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Door te [google=isass.exe] kwam ik deze link tegen: Isass.exe system error--XP won't boot. Bij die link worden meerdere situaties beschreven (te vergelijken of gelijk aan jouw probleem) en ook meerdere mogelijke oplossingen gegeven. :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx :)

maar is er niemand die weet wat deze ISASS error veroorzaakt?
Ik heb een beetje het gevoel dat ik nu symptomen ga bestrijden ipv het probleem aanpakken :(

Mijn systeem heeft maanden probleemloos gedraaid en nu ineens 2x pats boem op zijn bek?