Toon posts:

Zwarte vlakken. Hardware fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk ik vraag het hier maar, aangezien ik niet precies weet wat het probleem is.

Ik krijg dus continu zwarte vlakken / balken in beeld.

Dit is gekomen na aanschaf/installatie van een GF4 Ti 4200 Pro 128MB van Point Of View op de HCC dagen. Nu lijkt het me dus dat deze kaart defect is en dat ik hem moet terugsturen voor een garantieclaim...

Maar misschien weten jullie wat het kan zijn, of is het toch een software probleem... :?

Ik probeer er even 2 pics van bij te voegen, maar ik weet niet of dat goed gaat aangezien ik niet met mijn website kon connecten heb ik ze op mijn eigen ftp gezet...

ftp://217.121.180.32:2112/temp/crap.png
ftp://217.121.180.32:2112/temp/morecrap.png

EDIT:
En als iemand me kan vertellen hoe ik het voor elkaar krijg dat de screenshots gewoon op deze pagina te zien zijn zou ik het op prijs stellen :P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 00:22 . Reden: EDIT 294914: dan maar gewoon een link :(( ]

Verwijderd

Probeer om te beginnen het Ram-geheugen eens te underclocken met rivatuner of een ander programmaatje en kijken wat die dan doet, misschien dat je ram niet goed genoeg gekoeld is of een beetje brak is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn kast even opengeschroeft en een extra fan aangezet, misschien dat dat iets doet dan. Met dat tuner gedoe ben ik altijd een dag bezig voordat ik een goede download heb gevonden... Ik heb ook even aan de geheugenchips gevoeld: lauw.

Maar goed, dat is natuurlijk niet de bedoeling: het spul onderklokken zodat het werkt zoals het hoort. In dat geval gaat hij toch echt terug...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:34

DinX

Motormuis

Kan je hem niet in een ander systeem testen ? Zo weet je in ieder geval of het aan de hardware ligt of niet

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 07 december 2002 @ 00:03:
Kan je hem niet in een ander systeem testen ? Zo weet je in ieder geval of het aan de hardware ligt of niet
Is goed, stuur me ff een ander systeem op :P

Ik heb dus maar 1 pc (arm, berooid, zielig, humanitas gewenst >:) ) en kan hem dus niet in een andere pc testen. Hij heeft het wel een tijdje goed gedaan en mijn GF2 Pro deed het ook altijd goed.

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik een spel draai.

EDIT:
Spelletjes draaien nog gewoon perfect :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 00:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 00:02:
Ik heb mijn kast even opengeschroeft en een extra fan aangezet, misschien dat dat iets doet dan. Met dat tuner gedoe ben ik altijd een dag bezig voordat ik een goede download heb gevonden... Ik heb ook even aan de geheugenchips gevoeld: lauw.

Maar goed, dat is natuurlijk niet de bedoeling: het spul onderklokken zodat het werkt zoals het hoort. In dat geval gaat hij toch echt terug...
Ja oke dat snap ik ook wel, maar dan weet je in ieder geval of het een hardware of software probleem is als die op lagere settings ook die problemen geeft en weet je ook gelijk of je hem terug moet sturen.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 23:54:

[img]ftp://217.121.180.32:2112/temp/crap.png[/]
zo zou het moeten worden, maar omdat het op een ftp staat neem ik aan dat ie het niet doet...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Volgens mij is het meer een driver probleem. heb je al een keer een nieuwe windows installatie gedaan???

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ook van belang:

Ik draai momenteel driver versie 6.13.10.4072 (zal wel detonator 40.72 zijn?).
En hij heeft dit probleem alleen bij menu's, dus niet bij de startbalk ofzo...

Ik zal morgen eens andere drivers proberen, nu slapen :P :Z

Verwijderd

Topicstarter
Ter aller informatie:

Het probleem was dus wel gewoon de drivers.
De allernieuwste drivers van NVidia (41.09 ofzo?) losten het probleem op :)
Pagina: 1