Merk/type keuze: DTS versterker in kleine woonkamer.

Pagina: 1
Acties:

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:57
Ik ben op zoek naar een nieuwe AV versterker met DTS. Ik heb nu een prologic Yamaha en die bevalt me erg goed. (DSP-A590). Deze is echter verkocht.

Wat ik graag wil is dat de nieuwe versterker mijn AV inputs schakeld (Stereo videorecorder en DVD speler). Videorecorder: Philips VR525 Stereo, DVD speler: Cyberhome AD-L528 (digitaal COAX en optische uitgang). Ik ga hem aansluiten op 2 fronts Magnat Vector 22 speakers en Center en Rears Magnat Motion ad on 33. op termijn volgt een aktieve sub. Ze komen aan een Sony TV te hangen die 2 scart bussen heeft.

Ik heb aktie ondernomen om een tweedehands DTS versterker aan te schaffen. Ik vind de prijs echter te dicht bij de nieuwprijs liggen. Kwam op €225,- uit voor een 1,5 jaar oude yamaha RX-V496 de opvolger van de opvolger kost €350,- nieuw (RX-V530).

Mijn budget was (voor de tweedehands versterker) €200,-. Voor een nieuwe wil ik €350,- besteden.

Nu heb ik voor dit geld de volgende opties gezien.
- Yamaha RX-V430 voor €299,- bij www.hificomponents.de
- Yamaha RX-V530 voor €350,- bij www.hificomponents.de
- Kenwood KRF-V5060D voor €260 bij www.hificomponents.de

Heeft iemand ervaring met de bovengenoemde versterkers? Raad iemand 1 van deze versterkers echt af? Of weet iemand nog een veel betere aanbieding in de prijsklasse die ik noemde?

[ Voor 3% gewijzigd door Kirpeknots op 06-12-2002 23:55 ]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je toch in duitsland aan het kijken bent. Kijk dan eens voor Marantz. Die 4200 schijnt ook erg leuk te klinken.
Ook een leuk is de Denon 1602 voor 329 euro zijn bij www.audiovision-shop.de

Overigens heb ik hier nog een yamaha RX-V496 uit januari 2001 staan. Nog in prima staat. Als je alsnog een 2e hands wilt kopen, dan kunnen we altijd overleggen over een prijs :)

[ Voor 12% gewijzigd door Scarp op 07-12-2002 09:09 ]

• Kirpeknots
Joef got meel.

• Kirpeknots
Er is me nu een RV-V595a aangeboden. Die is net iets ouder dan de RX-V496. Hij heeft echter wel een 5.1 uit en iets minder DSP programmas. De zelfde DSP chip YSS-918.

Is dit een goeie AV amp?

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Voor meer of minder dsp programma's zou ik niet iets kiezen. Die gebruik je toch nooit. Het gaat om de pure originele bron, die moet goed versterkt worden met zo min mogelijk rommel erbij.
Hij zal zeker niet onderdoen aan da 496, dus als ie redelijk geprijst is en in goede staat dan is het een prima ding :)

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:42

-Stef-

Slainthe!

Net wat Scarp zegt. Het verschil zit hem o.a. in de programma's maar de bron blijft hetzelfde (tussen de 496 en de 596) lijkt me. Heb je de Yamaha's eigenlijk wel beluisterd? Ze hebben namelijk wel een specifiek geluid dat niet iedereen ligt. Ik raad je dan ook aan hem voor een eventuele aankoop eerst met "jouw" muziek te beluisteren.

Mij bevalt de Yamaha RX-V1300 prima hoewel deze minder "schel" klinkt dan oudere modellen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Kirpeknots
Ik heb zelf een DSP-A592, Deze klank bevalt me goed. Een RX-V is de receiver versie ervan.
De 595a is een versterker uit dezelfde serie. Zal hij het zelfde klinken?

Volgens is dit de evolutiecyclus van deze serie Yamaha versterkers.
RXV-A590 (prologic) --> RX-V592 (prologic 5.1 in) --> RX-V595 (Dolby digital YSS908) --> RX-V595a (DTS YSS918 24bit) --> RX-V596 (meer dsp functies) --> RX-V520 (YSS928 32bit) --> RX-V530 (YSS938 Prologic II Digital EX - DTS ES)
Pagina: 1