Toon posts:

[Php] De basis leren tips ?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Programmeurs Scripters :P

Mijn vraag is welke site/boek ik het beste kan gebruiken/lezen om de basis van php te leren kennen.

ik heb de search gebruikt maar geen enkel topic is hierover te vinden.

Ik ben dus echt een php n00b en ik zou graag onder de knie willen krijgen B)

Zou iemand mij hierover wat informatie kunnen vershaffen Bvd _/-\o_

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
PHP 4.0 Het complete handboek
Academic Services
ISBN: 90 395 1610 3

En verder heb je misschien nog wat aan dit topic: [rml][ /14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te hebben?[/rml].

[ Voor 34% gewijzigd door Harm op 06-12-2002 23:21 . Reden: linkje ]

Verwijderd

Topicstarter
K tnx ik zal eens kijken :)

hoop niet dat het veel is :P

Verwijderd

PHP leer je door het te doen :P
Op internet kun je een hoop sites vinden met tutorials over php.
Neem bijv. even een kijkje op www.phpfreakz.com

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Heb zelf laatst "PHP voor het World Wide Web" gekocht, erg duidelijk en zeker handig als je nog niks weet over PHP. Ook lekker makkelijk door te lezen..
isbn: 9043005452

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 14:23

DinX

Motormuis

ramH schreef op 06 December 2002 @ 23:20:
PHP 4.0 Het complete handboek
Academic Services
ISBN: 90 395 1610 3

En verder heb je misschien nog wat aan dit topic: [rml][ /14 disc] Wat zijn _DE_ boeken om te hebben?[/rml].
Dat boek heb ik ook :)
Echt heel duidelijk uitgelegd, en leest vrij gemakkelijk.
Voor de rest zou ik zeggen, doen doen doen doen doen.

Simpele dingetjes leren doen. Een dingen naar een bestand schrijven, iets simpels met een database doen, noem maar op.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 23:23:
PHP leer je door het te doen :P
Op internet kun je een hoop sites vinden met tutorials over php.
Neem bijv. even een kijkje op www.phpfreakz.com
Ik wil alles snappen en niet gaan kloten en er heeel lang over doen wat al veel sneller had gekunt als ik een boek had gelezen

en verder leren door te doen nah groten deels wel maar als iedereen dat doet krijg je hier onnodige topics en dat willen wij niet of wel :P

En verder php lijkt mij gewoon reuze handig een extraatje en je bent niet meer afhankelijk van andere mensen :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 23:31 ]

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 23:30:
[...]

Ik wil alles snappen en niet gaan kloten en er heeel lang over doen wat al veel sneller had gekunt als ik een boek had gelezen

en verder leren door te doen nah groten deels wel maar als iedereen dat doet krijg je hier onnodige topics en dat willen wij niet of wel :P

En verder php lijkt mij gewoon reuze handig een extraatje en je bent niet meer afhankelijk van andere mensen :Y)
De syntax snappen is niet zo'n probleem, de kunst is om het te gebruiken en dat leer je alleen maar door het te doen ( = kloten).

Dus m.a.w. al ken je de syntax nog zo goed dan is dat geen garantie voor het produceren van briljante algoritmes in php. Php is louter je gereedschap de rest moet je zelf bedenken. (dit geld overerigens voor elke programeertaal)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

beany

Meeheheheheh

stekkel schreef op 06 december 2002 @ 23:47:
[...]

De syntax snappen is niet zo'n probleem, de kunst is om het te gebruiken en dat leer je alleen maar door het te doen ( = kloten).

Dus m.a.w. al ken je de syntax nog zo goed dan is dat geen garantie voor het produceren van briljante algoritmes in php. Php is louter je gereedschap de rest moet je zelf bedenken. (dit geld overerigens voor elke programeertaal)
Sterker nog, ik zit vaak in de help van PHP te kijken van 'hoe ging dat ook alweer' terwijl ik wel heel goed weet wat ik wil doen.

Programmeren is niet de syntax + functie namen uit je kop leren, maar programmeren is logisch denken. Als je dat kan, kan je praktisch met elke taal overweg.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Check misschien eens dit topic:
[rml][ RFC FAQ] Boeken in de FAQ[/rml] (je had daarvoor de search zelfs niet hoeven te gebruiken) en het topic dat ramH al aanhaalde.

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.