Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VU-meter werkt niet helemaal naar behoren.

Pagina: 1
Acties:

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:46
Ik heb dit schema voor mijn VU-meter gebruikt(van Exter):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lodio/images/audiovu/elexavuschema2.png
Natuurlijk voor stereo nu werkt 1 rij helemaal perfect maar de 2e rij gaat aan en gaat daarna heel langzaam uit bij opstarten en wanneer er muziek is gaat hij nooit meer uit omdat hij te sloom is.Ik dus de chips verwisselen, maakt niet uit toen heb ik de rijen verwisseld en dat maakte ook niet uit.Dat vond ik zeer raar want links is goed dus het moet waarschijnlijk aan de kabel liggen ofso.Of weet iemand hier nog een logische verklaring?De ene kabel kwam van een ledjes apparaat en die voor de slecht werkende rij kwam uit een computer die de audio regalaar regelde(hoofdtelefoon en die meuk) zou het toch aan die kabel liggen??

[ Voor 15% gewijzigd door Venxir op 06-12-2002 23:07 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 08:37
Weet je zeker dat al je condensatoren helemaal gelijk zijn?
Het lijkt er namelijk op dat je ingangsspanning (en dus hoeveel ledjes er branden) niet helemaal snel genoeg terug zakt. Dat lijkt het meest op een te grote condensator, ik denk dat het C5 is...

Of misschien is je R6 groter geworden, kan je condensator ook minder snel ontladen...

Ik zou zeggen, check alle componenten tussen sig in (ingang) en sig in (IC) nog eens of ze wel in beide schakelingen de zelfde waarden hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door bramseltje op 06-12-2002 23:15 . Reden: grote lap tekst overzichtelijk gemaakt... ]

• Venxir
Links heeft ook een C5 en die werkt helemaal goed, beide circuits zijn identiek en toch werkt de ene wel en de ander niet.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

Probeer toch maar eens om C5 te vervangen: dat kan nog wel eens de oorzaak zijn.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Venxir
Waarom werkt dezelfde rij ledjes dan ook niet op het goede kanaal dat met de goede rij wel werkt?

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 08:37
Het feit dat de ene schakeling minder snel afvalt duidt er volgens mij op dat er ergens een te grote capaciteit in zit.

Ik neem aan dat je alle waardes goed gecontroleerd hebt, en ze in beide schemas het zelfde zijn? Zal wel toch? :)

Misschien dat er dan in de kabel van je niet werkende schakeling een te grote capaciteit zit, waardoor daarin de spanning te lang blijft hangen. Is de ene kabel veel langer dan de andere? de kabels aan de ingang bedoel ik dan he :)
Nou ja, en als dat het niet is, ehm, je transistors vervangen denk ik :) Er kunnen hele gekke dingen gebeuren als die overleden zijn :D

• Venxir
De uitgang kabel van de chip naar de ledjes ik bij de niet werkende veel korter dan de werkende voro de rest zijn alle kabel hetzelfde, en het crcuit is al eerder getest en alle componenten zijn identiek geleverd aan mij.

• Venxir
WTf :P hij werkt er lag dnek toch ergsn iets opgeslagen wat in de weg zat ofso

Pagina: 1