Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Gemak lichtjes aan/uit van (LED)-FAN ?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
LED-fans, die kleurrijke speeltjes die je case en omgeving ook soms prachtig verlichten.

Het oogt mooi, en ja ik ben er ook wild van geworden. Maar lopen die LED draadjes vanaf de stroomvoorziening langs een 2de circuit zodat ik ze alsnog simpel kan uitschakelen via een transistor/relais of kleine miniatuur schakelaartje ?

Maw, als ik pakweg even snachts m'n pc wil laten draaien naast m'n bed en dus zonder lichtspel naast m'n gezicht wil maffen, kan ik dan handig via een knopke dat ik vanvoor heb gemonteerd de verbinding tussen LED en voeding van de fan onderbreken zonder m'n fan uit te schakelen?

Update: Zag hieronder al iemand die vermelde dat bij het merk x de voeding voor de LED's rechstreeks uit het center van het fanmotortje kwam, dat gaat dus precies dan al een pak moeilijker om dat proper en goed te doen.
(Die LEDs zaten echter zeker op de fanbladenzelf is het niet???)

Oja, ik heb het niet over een fanbus of iets dergelijks, gewoon een casecooling fan.

Vermeld ook even bij welk merk LED-fan je hebt. (AKASA, Enermax, Antec, Coolermaster, etc)

[ Voor 53% gewijzigd door Mizitras op 07-12-2002 14:35 . Reden: Duidelijk maken ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:00

EntonoX

Team leider

als je nu eerst eens duidelijk omschrijft wat je wilt weten/ vragen, zo kan ik er geen touw aan vast knopen.....

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

DinX

Motormuis

Ik snap je vraag niet echt. Beetje duidelijker uitleggen wat je wil doen svp

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Ik geloof dat hij de ledjes van een baybus makkelijk uit kan schakelen zonder dat de koelers stoppen te draaien. correct me if i'm wrong >:)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 23:03:
Ik geloof dat hij de ledjes van een baybus makkelijk uit kan schakelen zonder dat de koelers stoppen te draaien. correct me if i'm wrong >:)
Extra schakelaartje voor de leds zetten dan :?

edit, ik denk dat hij zo'n fan heeft met ingebouwde ledjes.
Ik zou dan eens kijken of je niet kan zien of de leds parallel zijn aangesloten, als ze parallel zijn aangesloten zou je er gewoon een knopje kunnen tussen solderen.

[ Voor 30% gewijzigd door DinX op 06-12-2002 23:10 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 17:24
Ik denk dat hij bedoelt de lichtjes van z'n nieuwe 1337 ledfan aan/uit schakelen :D

Nee, heb geen idee of dat zou kunnen, ben niet de (on)gelukkige eigenaar van zo'n kerstartikel :P
edit:

RATS, te langzaam :(

[ Voor 13% gewijzigd door bramseltje op 06-12-2002 23:11 ]

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Als je er eentje van sunbeam hebt word het lastig, daar komt de stroom voor de leds door 2 draadjes uit de motor.

Verwijderd

Bij Bitspower ledfans gaat het reuze makkelijk. Gewoon twee draadjes lossolderen en verlengen naar een switch

Verwijderd

Taliesin schreef op 06 December 2002 @ 23:13:
Als je er eentje van sunbeam hebt word het lastig, daar komt de stroom voor de leds door 2 draadjes uit de motor.
waarvan je er 1 moet doorknippen en via een schakelaar moet doen, toch buitenom :)

Verwijderd

Bij elke fan is het mogelijk, zelf heb ik 3 Revoltec aluminium fan's (80mm) waar de stroom vanuit de motor printplaat komt. Als je gewoon simpel draadjes pakt, alle kabeltjes naar de led's omtovere naar 2 draden( + en - duh) en er 12 volt op zet..gaan ze branden. Ff een schakelaar tussen en klaar...gemod. Zoals ik al zij..bij elke fan kan het, het is alleen niet bij elke fan even makkelijk.

Als ik vanmiddag thuiskom (jawel kzit op school) Zal ik ff een fototje poste van mijn gemodde fan, een gewone acryan B) die gaan echt super makkelijk 8)

Verwijderd

Kwestie van een schakelaar tussen je Led-string of Inverter zetten.

Voor de rest gaat na 2 jaar nu het licht weer uit van dit topic....
Check voortaan de datum van de topicstart alvorens een topic te kicken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.