Toon posts:

[XP]Nieuwe computer, installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een huisgenoot van mij heeft een nieuwe computer gekocht en nu willen we Win XP installeren. Helaas, dit lukt ons niet.
Als we booten van de CD-ROM, dan start hij het winXP setup programma wel en dan kiezen we voor installatie van Win XP maar dan zegt ie dat er geen harde schijf is.
Ik wilde dan de c-schijf formatteren, maar dat wil die computer niet.
Geprobeerd:
-boot-flop die bij de PC werd geleverd, maar daar werden we ook niet echt wijzer van.
-Fdisk geprobeerd, die herkende wel een harde schijf. Die staat op active. Kan alleen nergens de format functie in dat programma vinden :?
-Search van GoT, maar daar werd ik ook niet echt wijzer van.

De Harddisk is aangesloten op een raid IDE connector van het moederbord (A7V8X).
(Van RAID snap ik sowieso niet zo veel)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kijk eens in [rml][ FAQ] FDISK[/rml]

[ Voor 24% gewijzigd door SH007 op 06-12-2002 22:54 ]

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:33
Met fdisk de schijf verwijderen en opnieuw laten detecteren, grote kans dat het dan wel goed gaat :)

Verwijderd

maak met fdisk een 2de partitie aan..of laat de partities opnieuw decteren..
anders ku je Xp op een adnere partitie installeren. ZOu je nog kunnen switchen :*) :*)

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad, je moet de harde schijf even aan de normale IDE poort hangen, je RAID controler moet namelijk eerst ontdekt worden met windows software, voordat hij er echt op kan gaan werken!!

Verwijderd

voor RAID moet je tijdens de installatie van Win2k op F6 rammen, neem aan dat je dat bij winXP ook moet doen en dan de driverdisk in A: proppen :)

• fddbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-03 14:46
Op het moment dat Windows XP Setup bezig is zie je aan de onderkant van het scherm alle drivers voorbij komen, toch... Nou bij het begin kan je SCSI of RAID drivers opgeven. Door op F6 te drukken, (ik dacht dat het F6 was hoor, maar je ziet het wel staan)
Druk de diskette van het moederbord in je computer, zoek driver op van je RAID IDE Controller op. Even wachten en hij werkt...
Als je nou geen diskette hebt, dan moet je natuurlijk even op Internet kijken.. En natuurlijk wel een drivers van Windows XP downloaden...

Succes... ;-))

Verwijderd

Topicstarter
Thanks fddbr en de anderen.

Yep hij doet het. Formatting and installing in progress!!!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 23:33 ]

Pagina: 1