Toon posts:

[JAVA] grote van Image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee om in java een grote image (JPG 4410 x 3576) te laden (in bijvoorbeeld een buffer) om er dan kleinere images van te maken om op het scherm te tekenen?
ik krijg bij het laden in een buffer al meteen deze fout:

code:
1
2
3
java.lang.OutOfMemoryError

<<no stack trace available>>

(ja oke d0h >:) )

en als et echt nie gaat.. is er een tooltje dat die JPG voor mij in stukken deelt en opslaat als JPG.. scheelt mij werk :P dan kan ik de rest zelf wel...

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58
Wat wil je nu dat we gaan zeggen, behalve dat de VM schijnbaar niet genoeg geheugen heeft? Heb je ueberhaupt bekeken hoeveel geheugen de VM beschikbaar heeft (Runtime.getTotalMemory() of iets dergelijks) en hoe groot je JPGtje in bitmap vorm (ga uit van 4 bytes per pixel) is?

Als je enig idee hebt hoeveel geheugen je tekort komt, kun je misschien met -Xmx het geheugen dat voor de VM gereserveerd wordt opkrikken.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm JVM heeft 50 MB gereserveerd waarvan er 20 vrij is... JPG is 45 MB in BMP... hmm ff proberen met -Xmx dan :)

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

<reply verwijdert, ik had het bericht verkeerd gelezen>

kan je niet een algoritme schrijven die niet eerst het hele bestand hoeft te bufferen om daarna mee te gaan werken, maar meteen de juiste bytes inleest van het stukje image die je nodig hebt

[ Voor 75% gewijzigd door CyBoB op 07-12-2002 13:07 ]