Doorbranden van Epox 8K5A

Pagina: 1
Acties:

• MadHost
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:45
Ik heb flinke problemen het Epox 8K5A mainboard :(

Het volgende is me nu overkomen. Ik heb een nieuw systeempje in elkaar gezet (ik bouw wel vaker systeempjes voor andere mensen) met de volgende specs:
- AMD 1800+ XP
- Epox 8K5A
- 256 MB PC2700
- GF 4 MX 420
- 30 GB Harddisk
- 16x 48 DVD speler

De eerste keer dat ik problemen met dit systeem kreeg was na anderhalve dag. Het systeem gaf een spontane reboot. Ik d8... dat zal wel aan windows liggen. Dus na de reboot houd ie het weer 5 minuutjes vol maar daarna gaat m'n beeldscherm knipperen en ruik ik direct een brandlucht. Maar ik was al te laat :'(

Conclusie: mainboard overleden. :(

Ik heb deze opgestuurd en daar een nieuwe voor gehad. Dus ik weer met goede moed alles in elkaar gezet (voeding verwisseld) en weer gaan. Nu kreeg ik helemaal niks op m'n scherm :(

Om te controleren wat het probleem is heb ik de volgende dingen vervangen:
- Processor verwisseld (Was gelukkig niet kapot)
- Voeding verwisseld (Het kan natuurlijk dat dat ding te veel spanning door geeft)
- Videokaart verwisseld.
- Harddisk / CD-Speler los.
- Floppy los.

Ik ben een beetje ten einde raad. Ik heb nu echt geen idee meer wat nog meer m'n mainboard zou kunnen opblazen...

Als iemand een goed idee heeft, graag!

System specs | X

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Bedoel je dat je nu gewoon geen beeld krijgt? Of gebeurt er niets? Bij het 1e geval moet je maar eens een andere monitor proberen.... Als die kapot is kan het ook een stroompiek oid geweest zijn...

Raku

• MadHost
Nee, dat is het niet. Ik test verschillende systemen altijd met dezelfde monitor. Het is echt het mainboard wat kapot is. Alleen is mijn vraag waardoor dit nu kan gebeuren als je het bovenstaande leest.

Ik snap er echt helemaal niks van! :?

System specs | X

Verwijderd

rust je moederbord niet op een stalen gedeelte van de kast ?? heb ik nlm ook een keer gehad (met 486)

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

idd, misschien maakt je mobo sluiting met de kast, of heb je een gaar bord teruggekregen. Ik zou nogmaals trggaan naar de winkel

Blog (Linux-related)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik zie een ding niet terug in wat je allemaal verwisseld hebt: Je geheugen, deze kan namelijk ook overleden zijn, kijk daar eens naar, laat deze testen, deze kan namelijk ook verrot zijn ;)

• MadHost
Bedankt voor de replies!

Ik heb ook nog even met de helpdesk gebeld. Deze zeiden dat het waarschijnlijk er aan lag dat ik niet alle schroefjes in het mainboard had gedraaid en dat er waarschijnlijk daardoor sluiting is ontstaan. :?

De vorige kasten die ik heb gehad hoefde ik geen steunschroefjes onder m'n plank te zetten, en bij deze wel. Ik ben dus bang dat het toch m'n eigen domme schuld is geweest.

Ze hebben het board netjes ingenomen, dus ik ga het vanavond weer proberen :)

[ Voor 4% gewijzigd door MadHost op 09-12-2002 13:29 ]

System specs | X

Pagina: 1