Mobo piept, NA de post

Pagina: 1
Acties:

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb een asus tuv4x mobo met een P3 800mhz, normaal zit er een VIA cyrix 500 in. Maar de config begint een beetje te flippen dus toen ben ik eens gaan testen met mijn P3 800.

Als ik opstart krijg ik eerst een mooie vga bios scherm, Leadtek GeForce 3ti200. En dan gaat ie zijn geheugen tellen. Dan gaat hij zijn aparaten zoeken, er hang aleen een 20gig schijf aan. Als hij dat gedaan heeft. Gebeurt er even niks. En dan begint hij te piepen. 4keer achter elkaar en het scherm gaat aan en uit. na 5 min doet de pc helemaal niks meer.

Nu heb ik gezocht en ik heb gevonden dat 4 piepjes bij een Award bios betekent dat er iets mis is met het geheugen.
Maar normaal komen de piepjes voor de post!
Ik kan gewoon in de bios komen.

Is er nu toch iets mis met het geheugen? of is er iets anders :?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Kan natuurlijk brak geheugen zijn. In zo'n P3 board gaat SDRAM? Moet je ff checken met een ander SDRAM reepje. Of als je meerdere repen hebt gewoon 1 voor 1 teste, totdat je de brakke te pakken hebt.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Kapitein Edward
Ik heb meerdere ram dims, ik zal ze morgen testen en dan post ik wel even of het werkt. Maar wat ik wel weet is dat de dim die er nu in zit, het vanmidag nog deed :o

Verwijderd

Ik had een tijd geleden ook zo'n soort probleem met mijn pc, maar bij mij was de oplossing en los getrilt kaartje(grafische kaart bij mij).
MIsschien kun je dit ff chekuh :P

• Kapitein Edward
Ik ben er gisteren niet meer aan toegekomen, maar vandaag ben ik er weer mee bezig geweest :P

Ik heb dus ander geheugen geprobeert, en het hielp niets.
Toen heb ik het geheugen in andere banken gestopt, dat hielp ook niet.

Een losgetrilde videokaart is het niet want het mobo ligt op tafel op de doos.

Weet iemand nog iets, of is ie gewoon d00d :?

Verwijderd

Probeer eens je mobo cmos te resetten (meestal een jumper op het MB)

Kan een fout inzitten als je teur gop clear cmos komt en dan met 1 geheugen reepje en alleen je video kaart (hd loskoppelen en de rest van de apparaten ook)

als hij dan niet door boot zou ik toch eens gaan denken aan een grote probleem 8)7

normaal gesproken is 4 x piepen of je memory of je video kaart dus ik zou beide even tijdelijk vervangen voor desnoods wat oude meuk :P

sterkte
>:)

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02
Wordt de processor niet te warm ?

• Kapitein Edward
Ik ben gister avond bezig geweest.
Ik heb het moederbord uit de kast gehaald en op een mobo doos gelegd. Toen ik hem ging opstarten deed ie het vrolijk weer :P 8)7

Wat het was, weet ik niet...

Maar toen ging windows met drivers ed moeilijk doen dus heb ik windows opnieuw geinstaleerd. En toen ging ie nog lopen kloten met Shadow buffers (oid ;)) en Cache's. Die moest ik uitzetten. Gedaan en na 3 install pogingen deed ie het eindelijk.

Aleen heb ik nu nog last van spontane reboots, maar met de search/faqs kom ik er wel.

Iedereen die me geholpen heeft: bedankt _/-\o_ :D :*)

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:02
Simba schreef op 09 december 2002 @ 12:18:
Wordt de processor niet te warm ?
Ik bedoel: zit de koeler er wel goed op (niet scheef)?
Zeker nu die het na een dag wel doet en spontaan reboot lijkt me dat dit het kan zijn.
Pagina: 1