Toon posts:

3 vraagies!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OKay wat is nou precies het verschil tussen een HUB en een SWITCH?!!?!?!?!

en heeft iemand enig idee waar je 100 metur utp kabel kan kopen op rol dus?!

en wat wie weet het aansluitschema van een utp kabel?!?! geen cross.....das dacht ik niet nodig bij een hub!
let me know!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

- Hub is een simele broadcast-verspreider, terwijl je met een switch segmenten kan maken. (zeg maar een soort van afzonderlijke hub-jes in 1 apparaat)
- bij dunnet
- 1-op-1 he ;)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
ja die laaste vraag was wat overbodig.....maar goed dunnet?!?! okay gecheckt....per 305 METER!!! hallow hoef het hele dorp niet rond! 100 meter is genoeg!

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

dan maak je meerdere kabeltjes
want 1 poeter in een hub heeft ook geen nut :)

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Nog maar een keer in heldere termen dan:

Een hub is een soort multi-port repeater. Dat betekent dat ie alle verkeer naar alle poorten stuurt behalve de poort waar het vandaan kwam. Belangrijke karakteristiek: een hub kan niet met full-duplex gebruikt worden omdat je met zn allen lijnen zit te sharen. Als alle hosts tegelijkertijd gaan proberen te zenden en ontvangen krijg je onwijs veel collision. Bovendien zetten NICs in full-duplex mode de collision detect uit, dus ze hebben t ook nog es niet in de gaten.

Een switch houdt intern een tabel bij van welk ethernet adres zich achter welke poort bevindt. Alleen voor hem onbekende ethernetadressen zal hij gaan broadcasten. Als hij merkt dat een host die hij nog niet kende dan reageert wordt ie opgenomen in de tabel en wordt de volgende keer verkeer direkt naar die host doorgestuurd. Omdat een switch in feite bewerkstelligt dat alle hosts een ongedeelde verbinding met elkaar hebben kun je (a) genieten van ongedeelde bandbreedte, dus 100Mbit per verbinding (gesteld dat de interne bandbreedte van je switch groot genoeg is) en (b) dat alle hosts full-duplex met elkaar kunnen praten, wat de onderlinge snelheid nog verder kan vergroten. Alleen leunen de meeste protocollen niet op een gelijkwaardige hoeveelheid traffic heen en terug, dus in de praktijk is de winst nooit 100%.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

blauw wit|blauw|oranje wit|groen wit|groen|oranje|bruin wit|bruin

dan zit het lipje van je RJ45 connector aan de onderkant

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Zolang je aderparen maar goed zitten maakt het natuurlijk niet uit, maar de officiele volgorde is:

(met clipje omlaag)

oranje/wit - oranje - groen/wit - blauw - blauw/wit - groen - bruin/wit - bruin.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1