Alles naar de gort hiero!

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb serious troubles medetweakers,

Ik kreeg vanmiddag mijn nieuwe Samsung Original PC2700 512MB reepje binnen en stopte dat in mijn pc. Ik ging direct naar bios en stelde 140Mhz (op Asus A7V266 mobo, KT266 chipset) in met strakke timings.

Ik opstarten en ging nog goed. Toen sisoft ff bekeken met alle benches en ging ook goed. Toen kwam het, ik ging 3DMark2001 SE build 330 draaien. Test 1 LD en HD gingen prima.

Test 2 (Dragothic) zag ik op LD wat rare verschuivingen en witten vlakjes :| maar draaide wel door. Test 2 HD kwam het, enorme foute kleuren, artifacts, een vastloper en gevolgd door een reboot.

Ik: "FOK, wat the hell is dit". Mijn oude reepje deed 160Mhz met strakke timings??? Afijn, ik dacht pech, dan maar even leven zonder overclocken. Naar bios toe, 133Mhz ingesteld, timings op 'AUTO' en gaan maar weer. Ik kwam in WinXP en zag net het -WELKOM- schermpje, toen verscheen er een BSOD ineens uit het niets met HEEL VEEL tekst op het scherm (scherm vol) en gevolgd door reboot. Vervolgens waren verscheidene bestanden beschadigd.

Ik dacht, virus zal toch niet, ff NAV draaien, eerste keer vastloper en reboot. Tweede keer lukte het en geen virussen. Ik typ dit nu op dezelfde PC met de FSB en RAM ratio op 100Mhz en langzaamste timings, hopend dat ik weer geen crash krijg.

Ik verplaatste mijn reepje mem van bank naar bank, maar pc blijft random crashen. Toen zette ik de pc aan en de HDD sloeg aan, tikte, sloeg uit en begon opnieuw. Hij wil zichzelf aandraaien maar net als hij op hoge toeren komt hoor je een tik en is het gedaan. PC moest 10 minuten uitstaan en toen werkte hij weer.

Ik zocht het probleem eens bij mijn mem zelf. Dus downloadde memtest-86 3.0 en bootte ermee op een floppy. Ik draaide de memtest op 100Mhz FSB (en mem ook) voor anderhalf uur en had geen enkele error. Maar toch crashed de PC ook wel eens op 100Mhz.

Ik moet zo testen op 133Mhz en even op 140Mhz met strakke timings, eens kijken wat er gebeurt enzo. Ik keek naar voltage waardes en die waren ook ok (3.3V = 3.23) - (5V = 4.84V) op 350Watt NoName voeding. Maar daar heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Probleem is dat de crashes VOLLEDIG at random zijn, dus kan niet specifiek zien waar het aan ligt. De ene keer in vastlopen tijdens boot, de andere een BSOD tijdens iets openen, vaak een reboot erachter aan. Heerlijk :| ...

Ik weet niet precies wat ik allemaal nu moet doen, heb de handen in het haar en BAAL ER ENORM VAN :'( ...

Waar moet ik het probleem zoeken? Cooling is volgens mij ook in orde. 48 graden stressed @ standaard. Ik weet het niet meer, ik hoop echt dat jullie iets zinnigs kunnen zeggen op deze vervelende kwestie ;( !!!

Bedankt alvast.

De meeste mensen deugen!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Doe allereerst je oude reepje geheugen er weer in, en kijk dan verder. Memtest is ook niet 100% foutloos.

• Cassius
  • Niet online
sdomburg schreef op 06 december 2002 @ 21:43:
Doe allereerst je oude reepje geheugen er weer in, en kijk dan verder. Memtest is ook niet 100% foutloos.
Daar doet zich het eerste probleem voor, dat heeft een mede GoTter mee naar huis genomen en dan nog, ik heb random errors, ligt het dan meteen aan mijn geheugen?

Ik heb het geheugen morgen weer ter beschikking!

De meeste mensen deugen!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
marzzman schreef op 06 december 2002 @ 21:45:
[...]

Daar doet zich het eerste probleem voor, dat heeft een mede GoTter mee naar huis genomen en dan nog, ik heb random errors, ligt het dan meteen aan mijn geheugen?

Ik heb het geheugen morgen weer ter beschikking!
Kijk, aangezien de problemen begonnen bij het nieuwse reepje is het het best eerst uit te sluiten of deze misschien disfunctioneert.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb je al een geprobeerd om alle kaarten er uit te halen en alleen met 1 bankje RAM + videokaart te draaien?
Toen zette ik de pc aan en de HDD sloeg aan, tikte, sloeg uit en begon opnieuw. Hij wil zichzelf aandraaien maar net als hij op hoge toeren komt hoor je een tik en is het gedaan. PC moest 10 minuten uitstaan en toen werkte hij weer.
Lijkt ook wel op een warmte probleem?

de betaler vervuilt

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Verschijnsel zou ook op kortsluiting kunnen duiden, dan gaat ook de voeding voor een paar minuten "op slot" en wordt daarna weer vrijgegeven.
Controleer goed de koper-banen van het geheugen, en loop even de hele kast na of er niet iets is verschoven of ingevallen. Een verschoven netwerk-kaart of zoiets kan hele onverwachte kortsluitinkjes opleveren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

't reepje geheugen werkt niet goed samen met je moederbord en is misschien stuk.
Vorige week nog een windows XP voor iemand proberen te herstellen van een PC die dezelfde verschijnselen had. Een van de drie reepjes geheugen was defect. Zonder het defecte reepje liep de PC weer goed. Als je foutmeldingen ziet die naar geheugenadressen verwijzen en als er meldingen van beschadigde bestanden zijn is dit een indicatie voor geheugen problemen. Met een ander reepje moet je PC weer goed lopen.

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2025
voeding?

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
klinkt als een probleem met je voeding, probeer het eens op een andere voeding, ik herken dat je hdd niet lekker aan wil springen, heb ik op het werk ook eens gehad.

het kan gewoon pure toeval zijn dat dit nu mis is gegaan... waarschijnlijk was in dat geval je voeding al een tijdje an het overlijden...

If it ain't broke, fix it till it is...

• Cassius
  • Niet online
Ok, zoals ik beloofd had ben ik vanochtend met me brakke kop het oude mem gaan halen wat een reepje 256MB Samsung DDR333 is. Die had ik dus verkocht en 512MB er voor in de plaats gedaan.

Nu zit deze er al een uur in en alles gaat nog prima. Ik ga nu gewoon alles doen wat met dat andere reepje raar ging: gamen, defragmenteren, beetje films branden en terugzetten, 3DMark2001 vaak draaien, sisoft eens flink laten beuken, gewoon alles.

Maar als ik dus nu geen errors krijg lag het aan me mem? Zou toch raar zijn, ik had dus ook nog (zoals gezegd) mijn 512MB reepje op 140Mhz Cas2-2-2-5 getest in memtest-86 voor ANDERHALF uur en het reepje maakte GEEN ENKELE fout :? Kan hij ook op een andere manier kapot zijn ?

De voeding is een 350Watt NoName van MultiPC afkomstig en is net een maandje oud :| ...

Bedankt voor de hulp alvast medetweakers!

[ Voor 6% gewijzigd door Cassius op 07-12-2002 11:39 ]

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Volgens mij is dat reepje van 512 gewoon niet helemaal goed, aangezien je hem erin doet en één en al elende hebt, en zodra je het oude bankje er weer in zet is het weer goed. Misschien kun je dat 512 reepje bij iemand anders testen? Ik denk eigenlijk dat het reepje gewoon half stuk is, ik zou hem omruilen bij de winkel.

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 12:06:
Volgens mij is dat reepje van 512 gewoon niet helemaal goed, aangezien je hem erin doet en één en al elende hebt, en zodra je het oude bankje er weer in zet is het weer goed. Misschien kun je dat 512 reepje bij iemand anders testen? Ik denk eigenlijk dat het reepje gewoon half stuk is, ik zou hem omruilen bij de winkel.
Maar waarom vindt memtest-86 dan geen enkele fout ...

Anyway, moet ik weer geen mailen en bellen met Digiworld BV voor RMA, of weet iemand hoe ik dit direct met Samsung kan regelen ?

De meeste mensen deugen!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 20:45
is al gezegt, memtest is niet zo nauwkeurig. Het reepje kan wel überbrak zijn en memtest zegt dat ie in topconditie is :/
Plus, in memtest crashte die bij anderhalf uur, wie zegt dat ie de test gedaan heeft waar die fout zat? Gewoon kapot reepje, en inruilen die hap bij de winkel (garantie).
Pagina: 1