[UT gewoon] Ik krijg een segfault!

Pagina: 1
Acties:

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik ben op het ogenblik een game server aan het opzetten onder linux (Debian) en nu start ik dus Unreal Tournament en dan krijg ik het volgende:

./ucc server "DM-Turbine"

en de volgende foutmelding:
Executing Class Engine.ServerCommandlet
Unreal engine initialized
Browse: DM-Turbine.unr.uz?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
LoadMap: DM-Turbine.unr.uz?Name=Player?Class=Botpack.TMale2?team=255?skin=SoldierSkins.blkt?Face=SoldierSkins.Othello
Signal: SIGSEGV [segmentation fault]
Aborting.
Exiting.
Name subsystem shut down
Allocation checking disabled

Segmentation Fault
Wat valt hier aan te doen ?

Ik ga het zo even proberen met de standaard kernel maar volgens mij mag dat niet uitmaken. Wie kan mij vertellen wat hier fout gaat?

Ik krijg met kernel-2.2.20 en kernel-2.4.20 dezelfde fout.

[ Voor 5% gewijzigd door active2 op 06-12-2002 21:02 ]

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Bij mij liepen sommige spelletjes niet goed met de nieuwste libc6 (2.3.x).
Je zou eens kunnen kijken of je wel de nieuwste binary hebt van UT.

• active2

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik draai echt geen unstable op de server maar ik zal er is naar kijken :)

• active2

active2

Google is your friend

Topicstarter
Ik heb op dit ogenblik trouwens niet de OpenGL drivers geinstalleerd kan het daar aan liggen ? Het lijkt mij toch dat die OpenGL drivers alleen maar voor dienen als je een grafische omgeving hebt maar misschien is dat de oplossing :) het zou niet best wezen :(

Verwijderd

Eerder al zware zaken gecompiled of zo ??? Zeker bv. dat je RAM 100% in orde of juist ingesteld staat in BIOS ??

Verwijderd

active2 schreef op 06 december 2002 @ 21:04:
Ik heb op dit ogenblik trouwens niet de OpenGL drivers geinstalleerd kan het daar aan liggen ? Het lijkt mij toch dat die OpenGL drivers alleen maar voor dienen als je een grafische omgeving hebt maar misschien is dat de oplossing :) het zou niet best wezen :(
Grafische drivers dienen idd alleen maar voor een grafische omgeving, en een dedicated gameserver behoort daar niet echt toe :) Dus daarover moet je je geen zorgen maken.

• active2

active2

Google is your friend

Topicstarter
Nee dat dacht ik ook.

Maar hij geeft dus nog steeds die problemen ook nadat ik de kernel heb gecompiled en het geheugen is perfect in orde! Getest met memtest86 ik mag gevoeglijk aannemen dat dat toch wel goed is!

Verder is het zo dat ik de map moet opgeven met de volledige naam ipv alleen DM-Turbine bijvoorbeeld da's ook best wel vervelend en dat terwijl ik het thuis wel aan de praat heb gekregen.

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 21:31

hbokh

Unox: the worst OS!

HAHA! Nee ik lach je niet uit, maar mooi dat ik 'em nog eens tegenkom!!
Zo te zien zijn je maps niet uitgepakt, gezien de .uz-extenties. Ooit heb ik daar een scriptje voor geschreven en gepost naar http://www.icculus.org/lgfaq/
Save onderstaande in een file "convert.sh", run het en neem een stevige bak koffie, want het kan even duren.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
#!/bin/sh
# FILENAME: convert.sh
#
# Change this to YOUR install-dir of UT
#
INSTALLDIR=/usr/local/games/ut

cd $INSTALLDIR/System

for i in ../Maps/*.unr.uz
do
  ucc decompress $i -nohomedir
done

mv *.unr ../Maps

cd ../Maps
for f in *.unr
do
  rm $f.uz
done

echo "..:: Done! ::.."

Voila!! ;)

This is my sick nature.

Verwijderd

Check of ulimit AF staat!!!

• active2

active2

Google is your friend

Topicstarter
Hehe :D niet goed gezocht dus nou in elk geval bedankt :P

Maaruh ik heb nu de volgende gameserver opgezet (zelfde bak) en dat is Soldier Of Fortune 2 maar als ik die run krijg ik eerst iets over Punkbuster en die wil niet lekker dus ik dat ding uitschakelen en verwijderen uit mijn home dir vervolgens nog een keer starten maar ik kan niet op dat ding inloggen. De client blijft staan op awaiting connection en dan telt ie door tot 330 seconden nou zolang wil ik niet wachten totdat ik in een server zit. :P

Wie snapt dat?

Verwijderd

active2 schreef op 07 december 2002 @ 13:57:
Hehe :D niet goed gezocht dus nou in elk geval bedankt :P

Maaruh ik heb nu de volgende gameserver opgezet (zelfde bak) en dat is Soldier Of Fortune 2 maar als ik die run krijg ik eerst iets over Punkbuster en die wil niet lekker dus ik dat ding uitschakelen en verwijderen uit mijn home dir vervolgens nog een keer starten maar ik kan niet op dat ding inloggen. De client blijft staan op awaiting connection en dan telt ie door tot 330 seconden nou zolang wil ik niet wachten totdat ik in een server zit. :P

Wie snapt dat?
Ik denk dat je niet zonder punkbuster kan...
Pagina: 1