Welke geluidskaart van Creative?

Pagina: 1
Acties:

• kingco
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05-2022
Wat is het verschil tussen de volgende geluidskaarten:
1. SB Live 1024
2. SB 512
3. SB Live 5.1

Ik wil de labtec 2514 er aan vast hangen.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Géén van Creative :)

20*350ZO45°

• kingco
Hoezo, GÉÉN???????

Verwijderd

ja daar hebben we RDK weer, mr. anti creative...

je kunt de specs gewoon vinden op www.sblive.com, maar ik kan je er een paar simpelen dingen over vertellen:

De sblive 1024 player is het budgetkaartje uit de reeks. Biedt dan ook het minimale: het kaartje zelf zonder Live!Drive en andere frutseltjes. Persoonlijk vind ik die kaart gewoon een goede allrounder (en dat ie bij sommigen dan niet werkt, kuch, komt weinig voor).
De 5.1 versie is speciaal gemaakt voor AC3-ready receivers. Deze kaart heeft de mogelijkheid een AC3 signaal (met max. 5.1 kanalen) te decoderen en naar je receiver te sturen die niet over een DD decoder beschikt.
Over de 512 weet ik niet veel te vertellen, behalve dat 't volgens mij een soort verbetering op de sb128 is, wat ik echt een baggerkaart vind.

Verwijderd

Oh ja, die 2514 van Labtec is een quadraphonisch setje, m.a.w. 4 speakers.
Je zult dus niets aan die 5.1 versie hebben, omdat je dat simpelweg niet gebruikt. Voor de DD decoding hoef je 't niet te doen (b.v. als je DVDtje kijkt), want de betere software decoders zoals WinDVD en Cinemaster hebben de mogelijkheid het signaal te "downmixen" naar 4 kanalen.

Ik zou dus voor de 1024 player gaan...(tenzij je voor het pure gamen gaat, want dan ben je misschien beter af met kaarten die a3d supporten, al is dat wel een beetje aan 't uitsterven bij games)

• kingco
Bedankt Silacoid voor de informatie.

Ik ga voor de SB 1024 Live.

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:51

IWriteCode

Less = more

Ik heb de SB Live 1024 player.. die bevalt me bijzonder goed.

Less = more

Verwijderd

Ja, soundblaster is leuk Jamal totdat je de TERRATEC geluidskaarten tegenkomt.

IK had eerst ook een Creative soundblaster, maar nu gelukkig een Terratec Xlerato Pro. Veel mooier geluid (A3D) dan creative soundblaster alleen (Eax).

Neem gewoon de Terratec DMXfire 1024.voor f 145. Deze ondersteunt zowel A3d als EAX, dus kun je kiezen.....

Enne A3d geluid roelt gewoon bij games als Unreal Tournament etc...

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

ouwe hoer niet zo. de SB LIve heeft ook positioneel geluid. Dus als je 4 boxen hebt, dan hoor je ook of er iets achter je zit...er zit niets voor niks 2 line out uitgangen op de SB Live...Front....REar...

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zie je dat ik niet de enige zeikerd ben, Zeddie gaat ook gewoon voor de Terratec!

Dus ik ben echt niet de enige!

20*350ZO45°

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 15:05 schreef bille het volgende:
ouwe hoer niet zo. de SB LIve heeft ook positioneel geluid. Dus als je 4 boxen hebt, dan hoor je ook of er iets achter je zit...er zit niets voor niks 2 line out uitgangen op de SB Live...Front....REar...[/quote]Dus als jij Quake 3 aan het spelen bent, hoor jij iemand aankomen van linksachter of rechtsachter...

Dacht 't niet...!

• Grrrrrene
  • Niet online
Canard: dacht het wel dus he? Ik heb ook een SB Live (had daarvoor een Soundsystem DMX van terratec, maar die gaf alleen maar problemen, kon namelijk niet digitaal opnemen), en die geeft dus echt wel 3D positional sound hoor! Wat lul je nou dom eigenlijk? Wat dacht je dan dat je hoorde in Kwak3?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

3D geluid (Positioneel )van de soundblaster live stelt gewoon niet zoveel voor. (eax)

A3D geluid is gewoon veel realistischer en mooier. Speel maar eens UT.

Dat je problemen had met het digitaal opnemen van geluid is weer iets heel anders en zegt niks over de "3D Geluidskwalitiet" .

Laatst was er een topic: Terratec1024 of SB liuve 1024 en de meerderheid koos toch echt wel voor de Terratec hoor.

Er werd o.a. gezegd:

Soundblaster==>Kneuzen
Terratec==> Game fanaten

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Dat zegt dan meer over die personen dan over de kaarten zelf he?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Vergeet niet dat er meer is dan alleen positioneel geluid. Voor zover ik opmaakte uit z'n post gaat het niet om het pure gamen alleen.
De mogelijkheden voor "hobby-musiscians" zijn veel uitgebreider bij de Live (ik heb zelf de originele Retail-versie, de oude) en ook qualiteit van de DACs vind ik bij de Live een enorm stuk beter dan die van hun vorige kaarten.

Maar voor het gamen geef ik jullie meteen gelijk: kaarten die A3d ondersteunen zijn qua positioneel geluid ver superieur aan de Live! serie. Eigenlijk kun je EAX niet echt vergelijken met A3D. A3D is een geweldige techniek voor positioneel geluid, terwijl EAX de omgeving probeert na te bootsen met reverb e.d. Het positioneel geluid van EAX is gewoon gebaseerd op DirectX...

Verwijderd

koop computer idee....daar staat een test in over alle geluidskaarten

Verwijderd

computer idee?!ben je gek ofzo?dat is voor de echte........ach laat ook maar,als jij zo zielig bent dat je dat leest!pppfffffff!!!

• bille
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

heb ik ooit gezegd dat AEX mooier is dan A3D? neeee Ik zei alleen dat je met de soundblaster Live OOK 3d geluid hebt. Dat houd dus in dat je WEL kan horen of er iemand achter je loopt in bijvoorbeeld half-life en als je denk dat dat niet waar is...tja dan moet je maar es bij mij komen luisteren en dan ben je meteen overtuigd 8-)

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

dit lijkt een M$-Linux of AMD-Intel discussie
leert men daar niet van?

Je hebt soms gewoon voorkeuren
Die mag je ook uitten. maar dat hoeft niet altijd de waarheid te zijn

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

was eerst SB fan,
had eerst een live platinum, zonder live drive, maar wel met al di eextra aansluitingen

heb nu een Terratec DMX XFire

het geluid is gewoon veel helderder

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Pagina: 1