Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Decoupeerzaag of slijptol?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Search werkt klote..

Hey, ik wilde een raampie in mij kast maken (chieftec dragon)

Nu doe ik dit niet zelf maar een vriend van me, ik had nog aantal vraagjes voordat hij aan mijn kast begint :)

- Kan hij beter een decoupeerzaag gebruiken of een slijptol?
- Blijft me lak (silver) bij beide manieren mooi behouden? (heel belangrijk!)
- Moet ik nog bijvijlen en zo ja, gaat daarmee me lak er niet van af?!

bedankt!

Verwijderd

Slijptol , heb ik mijn gat ook mee gemaakt als je hem wilt zien : Begin van een Casemod

Daar staan fotos van me window! Is gebeurd met slijptol geen last gehad van lak dat los ging , Maar ja ik heb hem daarna geschuurd

Verwijderd

1. Decoupeerzaag (tenzij je een dremel hebt, gebruik die dan !)
2. Nee. tenzij je het héééél netjes doet.
3. Ja. zie 2.

Verwijderd

ik heb toevallig vanmiddag gedaan, ik kon heel precies zagen met een gewonde decoupeerzaag.
koop wel ijzerzaagjes :)

[edit] gewonde = gewone [edit]

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 20:58 ]

Verwijderd

Ben zelf niet zo;'n dremel fan.
Probeer je window zo te maken dat de meeste lijnen en rondingen met een decoupeerzaag goed te doen zijn.

Dan nog even vijlen en je hebt binnen een uur een netjes window.
dremel is enorm gepreigel en schiet niet echt op.

Verwijderd

koop een rubberen slang, als rand, dat werkt wat mooier af als vijlen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 21:04 ]

• mdj84nl
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 21:04:
koop een rubberen slang, als rand, dat werkt wat mooier af als vijlen..
dat wilde ik ook wel, maar ik wil een wat strakkere look, duz zonder raamrubber, eigenlijk wil ik zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/577-609G.JPG

Maar mijne word wat kleiner.

Als het toch wat minder mooi lukt dan ik hoop dan ga ik wel voor rubber, maar rubberen slang, wat versta je daar onder? ik ga geen raamrubber kopen want dan moet ik weer via inet bestellen en daar heb ik geen zin in, wil morgen me window maken. duz moet bij prazis te halen zijn (lekker dichtbij B) )

Verwijderd

je wilt geen raamrubber gebruiken? dat word laten snijden met water! kost wat maar dan heb je ook wat.

slijptol: je moet rekening houden met verbranding van de verf langs de snede, met raamrubbers goed te doen, anders word het niet netjes
dremel: word netjes, lichte verbranding en het risico van rondvliegende slijpschijfjes, maar ja dat maakt het casemodden nog een beetje spannend.
docoupeerzaag: goed te doen, neem de fijnste metaalzaagjes en zet de snelheid niet te hard (ook niet te zacht, dan gaat die happen en das niet leuk!) zagen vanaf de andere kant waar de verf zit dan blijft de verf onbeschadigd en krijg je de minste bramen, daarna ff de bramen eraf veilen anders bloed op je proc, door het afbramen zal je de verf ook iets meepakken, dus maar weer aan de raamrubbers dan!

oh, je gaat hem opnieuw spuiten, tja dan heb ik niets gezegd.................

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 22:11:
je wilt geen raamrubber gebruiken? dat word laten snijden met water! kost wat maar dan heb je ook wat.
Neej echt niet, heb al meerdere windows gemaakt met decoupeerzaag, allemaal strakk.
Dremel is niet voor dit soort 'lange afstands' klusjes, meer voor kleine zut..

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

Solosmots schreef op 06 December 2002 @ 22:22:
[...]

Neej echt niet, heb al meerdere windows gemaakt met decoupeerzaag, allemaal strakk.
Dremel is niet voor dit soort 'lange afstands' klusjes, meer voor kleine zut..
Ik heb m'n vorige case thans gemod met een dremel. Ging heel goed, en was thans een behoorlijk stuk om weg te zagen.
Ook over het scherp zijn na het dremelen of zagen, als je het een beetje goed afschuurt erna hoeft het niet scherp te zijn.

tip: plak wat plakband over het stuk waar je gaat zagen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 20:52:
1. Decoupeerzaag (tenzij je een dremel hebt, gebruik die dan !) Slijptol voor rechte stukken, gaat snel, maar minder precies, en kan je moeilijk ronde hoeken maken
2. Nee. tenzij je het héééél netjes doet. zaag aan de binnenkant houden
3. Ja. zie 2. met een goed ijzervijltje zal het wel gaan, alleen oppassen als je aan de verfkant zit, dat het vijltje niet te ver naar boven gehaald wordt, krijg je putjes van, en bij het in de richting van de verflaag duwen kan er een schilfertje verf meekomen

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
DinX schreef op 06 december 2002 @ 22:24:
[...]

..

tip: plak wat plakband over het stuk waar je gaat zagen.
Das idd een hele goeie !

• mdj84nl
bedankt voor de reacties, dat van het plakband ga ik cker doen, neem aan dat dan van dat verf-afplak tape is?

En Ysberg, wie zegt dat ik hem opnieuw ga spuiten :? Dat wil ik juist niet, omdat ik de huidige kleur echt toppie vnd :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 17:40

DinX

Motormuis

mdj84nl schreef op 06 december 2002 @ 23:26:
bedankt voor de reacties, dat van het plakband ga ik cker doen, neem aan dat dan van dat verf-afplak tape is?

En Ysberg, wie zegt dat ik hem opnieuw ga spuiten :? Dat wil ik juist niet, omdat ik de huidige kleur echt toppie vnd :)
Lukt met elke plakband. Ducktape is er ideaal voor, die houdt nog beter.
Maar wat simpele kantoor-plakband doet het ook al goed :)
zolang hij maar niet verschuift of een beetje lost

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Pagina: 1