[W2k] Multiple Logon blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
Op een Novell server kan je het aantal maal dat een user mag inloggen beperken.
Nu zoek ik eenzelfde functie voor W2k server.

Zelf al op MS Technet en Google gezocht, echter zonder het resultaat waar ik naar op zoek ben.

Heeft hier iemand ervaring mee ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mislukte of gelukte pogingen? Of zelfs nog gelijktijdig?

[ Voor 32% gewijzigd door dog4life op 06-12-2002 20:33 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
op de homdir een beperking leggen kwa connecties (user mag dus maar 1 connectie maken)
homedir moet dan wel geshared zijn natuurlijk

via het loginscript kun je dan middels wat error levels wel kijken of je nog een verbinding kan maken (eentje is dan het maximum) lukt het wel>user mag inloggen, lukt het niet>user wordt weer uitgelogged..

zo lostte ik het altijd op

A wise man's life is based around fuck you

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Topicstarter
dog4life schreef op 06 December 2002 @ 20:32:
mislukte of gelukte pogingen? Of zelfs nog gelijktijdig?
Het gaat om het aantal simultane logins
zwelgje schreef op 06 December 2002 @ 20:33:
op de homdir een beperking leggen kwa connecties (user mag dus maar 1 connectie maken)
homedir moet dan wel geshared zijn natuurlijk

via het loginscript kun je dan middels wat error levels wel kijken of je nog een verbinding kan maken (eentje is dan het maximum) lukt het wel>user mag inloggen, lukt het niet>user wordt weer uitgelogged..

zo lostte ik het altijd op
Het gaat om een omgeving met zo'n 800 accounts waarvan de homedirs op een cluster staan. De cluster heeft een beperking van zo'n 900 share's waardoor de homedir's niet geshared worden. (Zo houden we nl. de rek in het geheel)

Ik ga er in dit geval van uit dat het niet gaat werken op de manier zoals jij voorsteld.

[ Voor 67% gewijzigd door Luppie op 06-12-2002 20:39 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Cobra_Lup schreef op 06 december 2002 @ 20:37:
[...]

Het gaat om het aantal simultane logins

[...]

Het gaat om een omgeving met zo'n 800 accounts waarvan de homedirs op een cluster staan. De cluster heeft een beperking van zo'n 900 share's waardoor de homedir's niet geshared worden. (Zo houden we nl. de rek in het geheel)

Ik ga er in dit geval van uit dat het niet gaat werken op de manier zoals jij voorsteld.
tijdens het inloggen op de homedir van de gebruiker een filetje planten, (die na het afloggen wordt verwijderd natuurlijk)

en dan tijdens het inloggen kijken of deze file bestaat.... bestaat ie>geforceerd afloggen

ps: heb je de beschikking over SQL server? (die van microsoft)? daarmee zou je ook iets in elkaar kunnen zetten, tenminste ik meen me te herinneren dat er toendertijd op technet een artikeltje was wat hierover ging, en je kon het dan zo gebruiken dat het je ook geen licenties kostte..

ik zoek wel even voor je

A wise man's life is based around fuck you