[feature req] topic onthoudt je laatste bezoek

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
Mijn voorstel/ request is dat er bij topics een link komt te staan in de vorm van [url=www.laatste_bezoek.nl]>>>[/] waarmee je dan naar de tijd kunt springen van je laatste bezoek (aan het topic).

Dus net zoals nu het forum "onthoudt" wanneer je er voor het laatst was dat je die functie ook bij topics hebt.

Lijkt me verdomde handig, je hoeft dan nooit meer op te zoeken wat ook alweer de laatste post was die je had gelezen :)

* Azrael hoopt dat dit es een feature is die niet al te belastend voor het forum is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm .. wordt dan je cookie of session niet enorm groot. Voor elke thread bijhouden waar je gebleven was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Hé, dat is een heel erg leuk requestje :)
Alleen denk ik dat het nogal moeilijk is om voor elk topic waar je bent geweest te onthouden waar je bent gebleven. Veel mensen komen ook gewoon niet meer terug in een topic als ze die eenmaal een beetje gelezen hebben. Misschien is een knop 'Onthoud deze tijd' oid een idee :)
Want sommige zullen dit soort dingen nooit gebruiken en de meesten gebruiken deze feature niet overal.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat moet relatief eenvoudig te realiseren zijn; je hebt inmiddels al de sessietijden beschikbaar (rode en gele mapjes-verhaal) en wanneer je die tijd vergelijkt met de postingtijden binnen de topics, ben je al een heel eind lijkt me. :)

disclaimer : deze posting berust op niet veel meer dan hardop nadenken over of dit voorstel uberhaupt wel uit te voeren is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 21:10:
dat moet relatief eenvoudig te realiseren zijn; je hebt inmiddels al de sessietijden beschikbaar (rode en gele mapjes-verhaal) en wanneer je die tijd vergelijkt met de postingtijden binnen de topics, ben je al een heel eind lijkt me. :)
Alleen de sessietijd is over een geheel, en niet per topic. Wanneer ik een topic voor drie kwart doorlees en dan een ander topic bekijk, en daar een halfuur in lees, is m'n sessietijd al verschoven naar nu, terwijl het andere topic dus eigenlijk een halfuur verder terug moet worden gedisplayed.

Alleen zou een 'bookmark-this-message' (i.p.v. topic) best wel moeten kunnen, denk ik zo :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

intoxicated schreef op 06 December 2002 @ 21:28:
[...]

Alleen zou een 'bookmark-this-message' (i.p.v. topic) best wel moeten kunnen, denk ik zo :)

dat is er al. zoek het buttontje :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

chem schreef op 06 December 2002 @ 21:29:
Damn, nooit gezien. 8)7

* intoxicated > prutz0r :P

[ Voor 6% gewijzigd door intoxicated op 06-12-2002 21:30 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
chem schreef op 06 December 2002 @ 21:29:

[...]

He, ja inderdaad.

Dan wordt deze request een beetje overbodig..

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, ja das waar, dat ik dat niet wist :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 20:18:
Hmm .. wordt dan je cookie of session niet enorm groot. Voor elke thread bijhouden waar je gebleven was :P
Hoeveel ruimte denk je dat het in beslag zal nemen?
Als je weet dat er bergen aan info gecached worden dan kan een koekje er ook nog wel bij hoor. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

665000+ topics * 64000+ users * 32 bit timestamps ~= 158GB. Prop het in cookies, prop het in een database, het blijft gewoon veel te veel :P.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wouter Tinus schreef op 06 December 2002 @ 22:31:
665000+ topics * 64000+ users * 32 bit timestamps ~= 158GB. Prop het in cookies, prop het in een database, het blijft gewoon veel te veel :P.
Op de manier waarop jij het omschrijft wel ja ;)

Er wordt echter op dit moment al een tijd van het laatste bezoek bijgehouden, waarmee je dus in elk topic kunt wijzen naar een post die na die tijd is gedaan. Dat is niet helemaal foolproof, maar het zal wel een verademing zijn bij hele grote topics denk ik.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Expander schreef op 06 December 2002 @ 21:32:
[...]

He, ja inderdaad.

Dan wordt deze request een beetje overbodig..
neehoor, want dat is gewoon niet praktisch.

Dan zou je dus gewoon elk topic waar je nog in denkt terug te komen moet bookmarken en dan ook nog iedere keer dat je het topic weer bekijkt.

En als je dan topics wilt gaan opzoeken moet je eerst in je bookmarks gaan graven, nee, dat is gewoon niet handig.

Ik ben geen techneut maar het lijkt me dat het antwoord van Wouter Tinus wel heel pessimistisch is, graag een reply van een React devver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
665000 topics * 16 bits topicindex = klein genoeg voor mijn HD, dus wie klust er effe een speciale GOTbrowser in Mozilla? Oftewel, goed idee maar niet centraal.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1