Toon posts:

probleem met ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik fijn gta3 aan het spellen wordt het spel opeens zeer traag. Probeer ik gta af te sluiten om naar windows te gaan loopt alles vast en windows start vanzelf opnieuw op. Eenmaal opgestart geeft windows zelf aan dat de storing werd veroorzaakt door mijn ti4200. Maar goed daarna deed hij het in windows weer normaal. Alleen als ik nu opstart en de ti4200 dus in 640*480 staat past ineens mijn beeld niet meer op mijn monitor ook trilt het beeld nu erger als normaal. Kan het zijn dat mijn ti4200 kapot is. Of kan het er aan liggen dat er nogal veel stof op de kaart zit. Kent iemand dit probleem of heeft iemand enige suggesties laat het me dan even weten aub. Kan mijn ti4200 nu nog terug sturen omdat hij nog inde garantie zit.

Mvg,
Marco

windows XP pro
gf4 ti 4200 128 mb pov
chaintech 7vjl moederbord (apogee)
philips 150p tft monitor

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat trillen is waarschijnlijk omdat de monitor op 60 Hz staat, en ook het verschuiven van het beeld kan heel goed komen doordat de monitor op een andere refreshrate draait. Waarschijnlijk is je kaart niet kapot, maar is het gewoon een kwestie van dingen weer even goed instellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit trillen had ik al op mijn tft monitor en tot nu toe +- 2 jaar heeft het beeld altijd goed op mijn monitor gepassen. Ik krijg nu zelf het beeld met opstarten waarin het geheugen wordt opgeteld niet meer volledig in beeld. Het ligt dus denk ik helaas niet aan de instellingen van mijn monitor of windows.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nu achter dat de storing (misplaatst beeld) zich alleen voordoet in de 640*480 bij 60 hz stand. alle andere frequeuties en resoluties zjn wel in orde. Dus alleen 640*480 60 hz is niet goed zowel bij het opstarten als in windows wanneer ik deze instel op deze resolutie.

Iemand nog enig idee ??