[AOM] initialization failed?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem:

Age of Mythology v1.01 gepatched
Win XP pro SP1 @ MSI K7T266a AMD XP1500+ 256MB DDR GF2MX400 geen OC
I'net: Cable @home
Standaard aangeleverde moederborddrivers, nvidia detonator 40.72

De eerste 2 filmpjes (aardbol en ridderverhaaltje) lopen prima, op het moment dat het 2e filmpje is afgelopen crashed het spel en krijg ik de error: Initialization failed

Niet meer info dan dat.

Heeft iemand dit probleem ook eens gehad en zo ja hoe heb je het verholpen?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:59
Lees dit even: Strenger modbeleid in SPV!

Zorg dat je even alle benodigde informatie post.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
Reinstall geprobeerd? Nieuwste videokaartdrivers? Deed ie het voor de patch wel goed? Probeer het dan eens zonder patch.
Krijg je alleen die error of staat er nog meer bij?
Dit topic: [rml][ aom]initialisation failed[/rml] gaat over dezelfde fout, alleen staat er geen oplossing in. Ik weet ook niet of kzieniks het probleem nog steeds heeft...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wederom alleen die kleine error.. niets erbij.. de videokaartdrivers zijn de nieuwste detonators. Ook voor de patch kreeg ik deze error. Reinstall = same...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd verhaal :S

AoM werkte hier perfect ... todat ik de monitor van me broertje op me computer ging aansliiten(toen kreeg ik die error ook)
toen had ik het spel opnieuw geinstaleerd ... en toen werkte het weer :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kleine kick.. iemand nog?
anders moet ik terug naar de winkel en daar heb ik in dit weer weinig zin in

Verwijderd

Voo je Geforce2: val eens terug naar de 30.80 drivers ipv de 40 serie.
Dat kan je probleem wel eens verhelpen.

Anders kijk eens naar je refreshrates

Verwijderd

Topicstarter
30.80 geinstalleerd, zelfde probleem

als ik het programma in 800x600 draai, geeftie de volgende fout:

"Cannot allocate memory size -2934311234 program will now exit"

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 18:33 ]

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:27

aapelite

Do the kirby!

erg vreemd probleem, heb het hier ook geinstalled XP SP1 alleen gf 4 maar werkt perfect, bij mn broertje met een TNT2 chip zelfs nog, ik denk dat je terug moet naar de winkel, je krijg t dan toch zowiezo nieuwe mee? als dit het niet is dan weet ik het verder ook compleet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar wat kan er mis mee zijn? het probleem zit niet in het spel! Om dit te testen heb ik een gedownloade iso van een maat van me gekregen en die geinstalled. wat denk je? zelfde probleem!

Het probleem zit in mn pc zelf, als het nu met meer spellen voorkwam, oke, maar het is alleen met AOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 14:03:
maar wat kan er mis mee zijn? het probleem zit niet in het spel! Om dit te testen heb ik een gedownloade iso van een maat van me gekregen en die geinstalled. wat denk je? zelfde probleem!

Het probleem zit in mn pc zelf, als het nu met meer spellen voorkwam, oke, maar het is alleen met AOM!
Geeneen spel is hetzelfde. Het ene spel heeft een perfecte Windows nodig om een beetje te draaien en een ander spel loopt perfect op een verragde Windows. Misschien is er iets fout ingesteld in Windows waar alleen AoM last van heeft en de rest niet. Een reinstall van Windows/format lijkt me dan het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 13 december 2002 @ 14:13:
[...]

Geeneen spel is hetzelfde. Het ene spel heeft een perfecte Windows nodig om een beetje te draaien en een ander spel loopt perfect op een verragde Windows. Misschien is er iets fout ingesteld in Windows waar alleen AoM last van heeft en de rest niet. Een reinstall van Windows/format lijkt me dan het beste :)
ja en dan na 2 weken druk windows verraggen zeker de boel weer opnieuw installen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
MaRc0 schreef op 13 December 2002 @ 14:13:
[...]

your point being?

dit meen je toch niet serieus? je zou op een helpdesk moeten gaan werken joh! mensen met elk probleem wat ze tegenkomen ze aanraden windows opnieuw te installeren en natuurlijk eerst een hd te formatten.

ontopic:
ik zou contact opnemen met de fabrikant (hmm, microsoft... :) ) aangezien het erop lijkt dat met de nieuwe patch AoM een fatal memory leak oplevert op jouw systeem.

Daarnaast zou je wellicht een error log kunnen bekijken? Geeft XP geen foutmelding dat hij een "fout is tegengekomen" ?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft de fout ook voor de patch, en xp geeft geen foutmelding..

ik ga wel contact opnemen met microsoft, ik kan alleen niet geloven dat ik aom niet kan draaien, er zal wel iets met instellingen mis zijn en ik hoopte dat jullie daarbij konden helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:14
Ik heb een oplossing denk ik. :)
Installeer het spel. Dan opstarten in Safe video mode, dan in opties full screen aanzetten en tadaa!!!

Bij mij werkte het :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
knarfyboy schreef op 15 December 2002 @ 01:22:
Ik heb een oplossing denk ik. :)
Installeer het spel. Dan opstarten in Safe video mode, dan in opties full screen aanzetten en tadaa!!!

Bij mij werkte het :Y)
SAVE VIDEO -->

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mem2687.JPG

dit komt na de filmpjes en het loading screen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
windows herinstall en gaan met die banaan! Dit is dus de oplossing

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik had dus hetzelfde probleem als hierboven genoemd wordt.

De oplossing: Herinstallatie van windows zag ik niet zo zitten dus ik ben door gaan rommelen.

Via autopatcher.exe kwam ik erachter dat er iets misgegaan was met de installatie. (probleem was wel dat ik dit op 3 verschillende pc's had :D)
Dus ik heb even nieuwe backups O-) gedownload en AOM opnieuw geinstalleerd met die nieuwe backups en het werkt perfect :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Hahn
Verwijderd schreef op 13 December 2002 @ 15:16:
[...]

ja en dan na 2 weken druk windows verraggen zeker de boel weer opnieuw installen..
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 18:46:
windows herinstall en gaan met die banaan! Dit is dus de oplossing
Eerst zit je me af te kraken, daarna voer je het uit en het werkt....
party42 schreef op 14 December 2002 @ 01:50:
[...]

your point being?

dit meen je toch niet serieus? je zou op een helpdesk moeten gaan werken joh! mensen met elk probleem wat ze tegenkomen ze aanraden windows opnieuw te installeren en natuurlijk eerst een hd te formatten.
Ik wou daar gewoon mee zeggen wat er stond. Ik raad bijna nooit iemand aan om te formatteren, maar zoals je ziet heeft het dit keer wel geholpen. Ik wou alleen maar duidelijk maken dat het ene spel veel meer eisender is dan het andere spel. En ik meen het zeker wel serieus trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem verholpen door een andere crack te downen. Ik kwam er achter dat het spel het wel deed van de originele cd af en met de crack eroverheen niet. Ik heb toen mijn spel geupdate naar v1.02 en daarvoor een nieuwe crack gedownload.

Voor mij: opgelost probleem O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Je kickt een topic van een maand oud, waarvan het probleem ook al is opgelost. En dan ga je nog een oplossing vertellen die niet legaal is, niet erg slim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Oude }:O
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.