nieuwe policy? got restauratie crew?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
ik zie de laatste tijd al een tijdje veel users aangegeven worden als zogenaamde 'helpdeskerts' is dat nieuwe policy of een initiatief van de got restauratie crew? of ben ik n00b? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sir Vega op 06-12-2002 19:43 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dat is een initiatief van Gotters zelf....

overigens heb ik een hekel aan zulke topics, maar dat is geheel mn *eigen* mening.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:40

Klippy

Still Game

Nee dat is al lang :P
Wat is restauratie crew btw voor wat gaars? URL! :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
LuNaTiC schreef op 06 december 2002 @ 19:43:

overigens heb ik een hekel aan zulke topics, maar dat is geheel mn *eigen* mening.
jij vind dat die mensen hier ook thuis horen?
LiquidSilver schreef op 06 december 2002 @ 19:43:
Nee dat is al lang :P
initiatief om de sfeer op got en niveau op te hogen :X

[ Voor 31% gewijzigd door Sir Vega op 06-12-2002 19:44 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Hey jij zegt wat ik niet durfde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wordt al heel erg lang gedaan, en het is geen initiatief van de GoT-restauratie-crew ;). Helpdeskers wil niet zeggen dat het nieuwe users zijn, maar gewoon users die relatief veel basic-topics openen, veel vragen stellen dus, die snel op slot gaan. Verder helpen ze niet veel mensen. Dat soort mensen is een beetje het probleem van GoT, vandaar dat er een melding wordt gemaakt en er dan een lief (sturend) mailtje naar de betreffende user gaat :).
Alleen maar omdat jij die mailtjes moet sturen zeker :P.
LiquidSilver schreef op 06 december 2002 @ 19:43:
GoT restauratie topic

[ Voor 34% gewijzigd door Compubiter op 06-12-2002 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
het is iig geen initiatief van die GoT restauratie crew. De GoT restauratie crew is verder ook niets officieels. Het is gewoon een initiatief van een aantal users.

edit: /laat :P

[ Voor 6% gewijzigd door SH007 op 06-12-2002 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
maar zijn die users hier officieel gewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ligt er aan, helpdeskers die zelf geen fuck uitvoeren, alleen maar vragen en belangrijkst ZELF geen moeite doen, of WILLEn doen om de regels van dit forum te begrijpen, die horen hier idd niet thuis in mn ogen.

Mensen die alleen maar topics openen, maar dit op een goede manier conform de eisen (zelf zoeken, proberen, vriendelijk, veel info etc) doen, zijn wmb welkom. Het blijft een forum waar je vragen mag stellen, en tsjah als ze alleen hier komen als ze een probleem hebben, zal me een worst zijn.

Verder heb ik een hekel aan dat soort topics, omdat het ontzettend veel energie kost om iemands historie helemaal door te lopen, en ik niet van plan ben om elke post individueel te gaan wegen en dan maar te gaan mailen. Ik ben van mening dat als iemand echt opvalt, de modjes zelf actie moeten ondernemen om te gaan mailen ofzo, maar niet dat ze in SM worden aangeleverd van: hier heb je een helpdesker, doe er maar mee wat je wilt.

Sommige mods die behandelen zo'n melding wel, ik persoonlijk mijd ze liever omdat ik er een hekel aan heb. Van mij hoeft het niet zo nodig.

Nogmaals, dit is niet de mening van de crew, maar geheel mn persoonlijke mening.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Zie trouwens alleen 2 topics zonder duidelijk einde, volgens mij is dat plan heel hard in het water gevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 05-10 13:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar het is wel het officiele standpunt van de crew dat alleen vragen mag! Als je vragen maar conform de policy zijn, staat alleen maar topics met vragen erin openen helemaal vrij.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

* justmental is het helemaal eens met LuNaTiC.

users dienen geen SM's over andere users te maken, alleen over posts.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
justmental schreef op 06 December 2002 @ 19:53:

Daar ben ik het niet mee eens, de echte helpdeskusers (dus veelvoudig slechte topics openen (zoek vragen, geen of veel te weinig info geven in de eerste post) mogen best een SeMetje krijgen zodat de crew kan kijken of die user eens een mailtje moet krijgen met de regeltjes van GoT....

Verder slut ik me (geheel overbodig) aan bij JvS

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
justmental schreef op 06 december 2002 @ 19:53:

yeah but ur just mental :P

ok duidelijk... maar zou het forum er niet beter uitkomen als het eigenlijk andersom was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 17:07
justmental schreef op 06 december 2002 @ 19:53:

jaja, vandaar dat dat forum tot voor kort Stoute Users heette...

:? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Alfredt schreef op 06 December 2002 @ 20:02:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, de echte helpdeskusers (dus veelvoudig slechte topics openen (zoek vragen, geen of veel te weinig info geven in de eerste post) mogen best een SeMetje krijgen zodat de crew kan kijken of die user eens een mailtje moet krijgen met de regeltjes van GoT....

Verder slut ik me (geheel overbodig) aan bij JvS

ik vind het soms behoorlijk uit de hand lopen, er was een tijd (nouja soms nog steeds bij vlagen) dat het bijna een rage leek om zulke mensen op te sporen en in SM te posten.

Misschien is het ook wel opgevallen dat veel van die meldingen superlang bleven liggen, en dat zegt ook wel wat denk ik. Ik denk zeker niet dat ik de enige ben die dit soort topics liever zoveel mogelijk ziet verdwijnen.

Intern hebben we het er ook over gehad, en daar heersten bij een aantal mods ook wel dat het een beetje aan het doorslaan was. We hebben besloten om het een beetje aan te kijken, en dat het veel belangrijker was om bijv notes veel meer te benutten. Die zijn namelijk zeer belangrijk bij het vinden van zulke users, en iemand die een note zet en ziet hoe zo iemand post, moet verantwoordelijkheid nemen om zo iemand aan te pakken.

In een SM-melding zal niemand verantwoordelijkheid nemen om er achter aan te gaan, en dat komt vooral omdat het niet aan één forum gerelateerd is, en bovendien POKKE-veel werk. Moderaten houdt vooral in om je forumpje schoon te houden, hier en daar dingen bij te sturen, mensen mailen, waarschuwen, etc, maar dit verschijnsel van het aanpakken van een helpdesker is echt aan het doorslaan IMO.

We lijken eerder babysitters dan moderators onderhand ;) Het is ook geen toeval dat het uiteindelijk vooral de LA-dokters zijn (vooral Jaymz, in het bijzonder ;)) die de topics alsnog oppakken, terwijl het eigenlijk niet in het takenpakket hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 06 December 2002 @ 20:08:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

ik vind het soms behoorlijk uit de hand lopen, er was een tijd (nouja soms nog steeds bij vlagen) dat het bijna een rage leek om zulke mensen op te sporen en in SM te posten.

Misschien is het ook wel opgevallen dat veel van die meldingen superlang bleven liggen, en dat zegt ook wel wat denk ik. Ik denk zeker niet dat ik de enige ben die dit soort topics liever zoveel mogelijk ziet verdwijnen.

;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir Vega schreef op 06 December 2002 @ 20:02:
[...]

yeah but ur just mental :P

ok duidelijk... maar zou het forum er niet beter uitkomen als het eigenlijk andersom was?
Nee. Users zijn niet fout, posts zijn fout. Als er al sprake is van een structureel aantal foute posts van een user, dan zal de crew vanzelf ingrijpen.

Door de schuldvinger te wijzen naar een user ipv een post ontstaan er een soort heksenjacht. Daarbij worden meer persoonlijke gevoelens opgerakeld, die eerder destructief dan constructief zijn. 'wij tegen zij' lost _nooit_ iets op. Kijk maar eens naar de verschillende bevolkingsgroepen op deze aardkloot, die elkaar van dingen beschuldigen, zonder het probleem wat onderliggend is op te lossen.

Edit:
In alle eerlijkheid verzucht ik me soms ook weleens als ik in de posthistory van een user veel slotjes en vrijwel uitsluitend vragen zie staan, dus ik begrijp je gevoel, maar nogmaals, het lost echt niets op om deze personen persoonlijk aan te gaan pakken. Het aantal kloontjes en extreem misdragende users (en evt. DDoS attacks) zal alleen maar oplopen, en de sfeer zal niet beter worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ja op zoek gaan naar foute posts of users is sowieso niet de bedoeling van GoT. (Ik neem aam dat iedereen het daar wel mee eens is.) Alleen ben ik ook van mening dat GoT meer is dan zomaar een forumpje met wat moderators die de boel schoon houden. Dat is meer iets voor ons allemaal denk ik.
Als je een topic opent en ziet dat het gewoon een waardeloze eerste post is dan kijk ik toch vaak wel even naar de historie van zo'n user. Ik meldt dan in SeM het topic + een aantekening dat zijn historie om deze of deze reden niet echt super is. Het is dan aan de crew om te kijken of ze het er mee eens zijn.... Ik bedoel ik raadt misschien wel aan om te gaan mailen, maar ik ben geen mod/adje of docter of wat dan ook. Gewoon simpele user. Als de mod die die SeMpost behandeld iets heeft van "Ik zie het wel even aan" dan zet hij toch gewoon een note? Maar voor het zelfde geldt is het een user die nog niet is opgevallen, en vind de mod het toch wel de moeite waard om er een mailtje aan te wijden.
Ik heb ook al wel eens voor gesteld maak er nu gewoon een gedeeltelijke template voor, en daarnaast een stukje eigen tekst. Dan blijft het wel persoonlijk maar scheelt het ook weer een boel werk.

edit:
maar ik schijn alleen te staan en de crew niet achter me te krijgen, ok dan niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 06-12-2002 20:21 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 20:13:
Nee. Users zijn niet fout, posts zijn fout. Als er al sprake is van een structureel aantal foute posts van een user, dan zal de crew vanzelf ingrijpen. (..)
Tja, als ik in SM kijk zie ik ook dagelijks Usericons, ondertitels en sigs voorbijkomen (warez, pron en smerigheid)
Ik heb het liever dat die dingen ook aangepakt worden, ik ben er namelijk niet echt van gediend, maar ik kan me voorstellen dat veel van die kleine dingen niet opgemerkt kunnen worden.

Tevens moet ik ook wel aangeven dat ik ook veel 'usericon/sig/ondertitel' meld acties heb gezien die nergens op slaan in mijn optiek ( Jesus wordt belachelijk gemaakt in zijn icoon ed. )

Verder denk ik dat als je deze user meldingen uit SM haalt ze vanzelf verhuizen naar ICQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik ben eigenlijk nooit 'op zoek' naar helpdeskers etc., maar als ik toevallig zie dat een user echt onevenredig veel topics opent, vind ik dat wel degelijk een SeM-topic waard. Naar mijn mening dragen deze mensen niets bij aan het forum, en moeten ze gewoon een sturende opmerking van een moderator krijgen.

Zo viel vandaag deze user mij op, en heb ik die ook hier in SeM gepost. Ik bedoel, een dergelijke vraag/reply-ratio is toch volslagen belachelijk? Niet dat ik voor OW's en dergelijke voor zulke users ben, maar het is IMHO niet meer dan normaal dat iemand die regelmatig zinnige antwoorden op een forum krijgt, ook zelf eens de moeite neemt om iemand te helpen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
Alfredt schreef op 06 December 2002 @ 20:21:
Ja op zoek gaan naar foute posts of users is sowieso niet de bedoeling van GoT. (Ik neem aam dat iedereen het daar wel mee eens is.) Alleen ben ik ook van mening dat GoT meer is dan zomaar een forumpje met wat moderators die de boel schoon houden. Dat is meer iets voor ons allemaal denk ik.
Als je een topic opent en ziet dat het gewoon een waardeloze eerste post is dan kijk ik toch vaak wel even naar de historie van zo'n user. Ik meldt dan in SeM het topic + een aantekening dat zijn historie om deze of deze reden niet echt super is. Het is dan aan de crew om te kijken of ze het er mee eens zijn.... Ik bedoel ik raadt misschien wel aan om te gaan mailen, maar ik ben geen mod/adje of docter of wat dan ook. Gewoon simpele user. Als de mod die die SeMpost behandeld iets heeft enz.

edit:
maar ik schijn alleen te staan en de crew niet achter me te krijgen, ok dan niet :)
wil GOT nog steeds open blijven staan voor "nieuwelingen"? Want dan zal het nog steeds een werk blijven om het netjes te houden toch?
Zodra de nieuwelingen wat met mondjesmaat worden toegelaten zal er uiteindelijk een kern overblijven + nog wat goed te doen werk voor de modjes.

Uiteindelijk is dus mijn vraag: Wil GOT een forum blijven of wil het zich onderscheidden door wat minder toeganklijk te zijn voor andere en daarmee een stuk van hun doelstelling tegenspreken?

second:
Heeft GOT hier liever meer users? of minder maar 'betere' (voor zover dat beter is) users?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35

Jaymz

Keep on moving !

Alfredt schreef op 06 December 2002 @ 20:21:
Ik bedoel ik raadt misschien wel aan om te gaan mailen, maar ik ben geen mod/adje of docter of wat dan ook. Gewoon simpele user. Als de mod die die SeMpost behandeld iets heeft van "Ik zie het wel even aan" dan zet hij toch gewoon een note? Maar voor het zelfde geldt is het een user die nog niet is opgevallen, en vind de mod het toch wel de moeite waard om er een mailtje aan te wijden.
Ik heb ook al wel eens voor gesteld maak er nu gewoon een gedeeltelijke template voor, en daarnaast een stukje eigen tekst. Dan blijft het wel persoonlijk maar scheelt het ook weer een boel werk.

edit:
Die templates zijn er in meer of mindere mate, en de werkwijze die jij noemt hanteer ik vaak genoeg wel :)

En inderdaad, een tijdje terug was het percentage menen dat 'nog niet opgevallen was' best hoog (als in: niet eerder gemailed)

Hoewel je het arrogant kan noemen bepaal ik nog altijd zelf of ik een mail, OW of een (temp)Ban uitdeel, hoe hard je er ook wel/niet om roept :)

offtopic:
Ik roep natuurlijk niet overal ja en amen op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Jaymz op 07-12-2002 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pagina: 1