Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansturing van losse cdrom speler.

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ja dit gaat, dat weet ik :)

ik heb nog enkele cdrom spelers liggen, en nog een oude AT voeding
daar zou je dus in samewerking met een mengpaneel leuk kunnen gebruiken om wat te 'mixen' in de kelder :)

maar nu zou ik graag weten wat de moglijkheden zijn mbt het besturen van deze cdroms.

standaard zit er play en stop op, maar ik wilde graag nog wat extra functies.
overigens wilde ik dit het liefste doen zonder gebruik te hoeven maken van een mobo.

Nu wilde ik weten of er iemand is die me hier wat meer over kan vertellen.

het zou een leuke 2e leven zijn voor deze apparaatjes :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 16:49
Denk niet dat dit gaat lukken, of je zou een mooi stuk elektronica met controllers enzo aan de IDE-interface moeten solderen (volgens mij dan, correct me if wrong)

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:57
Om die andere functies te gebruiken als die er standaard opzitten zal je inderdaad minstens een IDE controller nodig hebben. De overige functies worden namelijk via IDE bestuurd. Misschien kan je een klein 386 mobo met IDE controller op de kop tikken, daar kom je een heel end mee.

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
mja, daar was ik wel bang voor, kan misschien iemand een inschatting maken of dat signaal zoiets is als pin 1 en 13 op "1" en de rest op "0"
of hebben we het over een signaal over bijna alle kabels ?

• ShadowrunR
  • Laatst online: 22-11 16:49
Denk dat het geheel wat intelligenter wordt aangestuurd dan zomaar een pin op 1 of 0 te zetten, aangezien er in een cd-rom ook wel nog wat IC-tjes zitten :)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
hell, dan kom ik dus echt niet onder een mobo uit...
ik heb nog een schijfje van een paar mb, dus in princip zou t wel gaan.
maar dan zit ik natuurlijk met andere eisen.

dan zit ik te denken aan een 3 cdroms naast elkaar, schuifmeters ertussen, een omgebouwd toetsebord en een leuk kastje eromheen.

maar dan is het dus geen AV meer, maar meer CME, helaas, want daar wilde ik eigelijk niet aan, maargoed, dat wordt dus weer werken :)

Verwijderd

mischien heb je geluid uit de koptelefoonuitgang ?

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 00:56:
mischien heb je geluid uit de koptelefoonuitgang ?
dat weet ik wel zeker, maar dan heb ik nog geen:

pauze
ffwd
frrw
(en wat er nog meer kan)

• TeCuMSeH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13
Ik heb evt wel een oud mamaplankje voor je liggen

Home Assistant, Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. 4980 Wp zonnepanelen Azimuth 102, Tilt 30.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Toch maar even naar CME verzetten..

AVH => CME.

Verwijderd

Je hebt ook CDROM-spelers die ook fastforward/reverse/pauze/stop/harder/zachter etc hebben op het frontpaneel. Indien nodig heb ik die ook nog wel liggen - alleen wel 2x [tráág] en niet geschikt voor CDrecordable/rewritables...

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:16

Freaked

..

zitten onder die knopjes niet 2 functies? ik heb er een met 2 knopjes, maar knopje 1 is stop/eject en 2 is play/next track.

..

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
TeCuMSeH schreef op 07 december 2002 @ 01:10:
Ik heb evt wel een oud mamaplankje voor je liggen
net te laat helaas, ik heb al ge-V&A'd :P
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 07:46:
Je hebt ook CDROM-spelers die ook fastforward/reverse/pauze/stop/harder/zachter etc hebben op het frontpaneel. Indien nodig heb ik die ook nog wel liggen - alleen wel 2x [tráág] en niet geschikt voor CDrecordable/rewritables...
ik wil graag zoveel mogelijk gebruik maken van de dingen die ik al heb :)
Freaked schreef op 07 december 2002 @ 10:28:
zitten onder die knopjes niet 2 functies? ik heb er een met 2 knopjes, maar knopje 1 is stop/eject en 2 is play/next track.
klopt, maar reverse en pause is een must :)

Nu moet ik nog software hebben, liefst voor onder dos, waarmee ik 2/3 cdromspelers mee kan aansturen, en per cdrom een aantal key's kan mappen.
jullie hulp is benodigd :)

• Kr3Kr
  • Laatst online: 27-11 18:29

Kr3Kr

Melpomene

ik denk dat dit meer iets voor de I/O controller afdeling is, die weten er ongetwijfeld meer van. ben dr ook al eens mee bezig geweest, maar denk toch idd dat je een mobo oid nodig hebt

Gregor van Egdom Krekr

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Kr3Kr schreef op 07 december 2002 @ 18:55:
ik denk dat dit meer iets voor de I/O controller afdeling is, die weten er ongetwijfeld meer van. ben dr ook al eens mee bezig geweest, maar denk toch idd dat je een mobo oid nodig hebt
jah, die keus had ik al gemaakt :)

ik ben nu eigenlijk op zoek of iemand een programma weet waarin ik, liefst onder dos, 2 cdroms kan besturen dmv enkele gemappde keys.

als dat geen optie is moet ik namelijk win98 oid gaan draaien, en dat doe ik liever niet ;)

Pagina: 1