Aldi laptop standby modus...

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik had pas gelezen op GoT ergens dat iemand een pc met desktop processor op standby had gezet en dat door ee bios fout alle fans uit gingen en de lapop kapotbrandde.

Als ik mijn net nieuwe ALDI laptop (4 december) op standby laat gaan dan gaan ook alle fans uit, het is ook een desktop processor. Ook bij het wegschrijven van de hibernate zijn de fans al uitgeschakeld.

Is het normaal dat in standby modus ALLE fans uitgaan? Want deze processor wordt dan toch steeds warmer ?

Wie heeft hier verstand van :?

Als het goed is, wat doet ie dan, suspend to ram oid :? hoeveel power kost dat dan en hoe werkt het :?

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 06-12-2002 19:14 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet zo dat ze na 5min weer ff aangaan, en dan weer 5min niet bijvoorbeeld?

Anders lijkt het me idd niet zo handig...

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:09

DSK

boeiend...

suspend to ram kost je geen energie meer eenmaal hij alles heeft weggeschreven... De computer zet alle info van het mem op de HD en de volgende keer dat je opstart, gaat ie het er net weer uit gaan laden zoals je het er hebt ignestopt. De computer is helemaal uit, alleen de manier van trg opstarten is anders en sneller....

Blog (Linux-related)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Jensd schreef op 07 december 2002 @ 14:18:
suspend to ram kost je geen energie meer eenmaal hij alles heeft weggeschreven... De computer zet alle info van het mem op de HD en de volgende keer dat je opstart, gaat ie het er net weer uit gaan laden zoals je het er hebt ignestopt. De computer is helemaal uit, alleen de manier van trg opstarten is anders en sneller....
Suspend to RAM kost zeker energie! Hij moet namelijk het geheugen onder spanning houden om de informatie niet te verliezen.
Suspend to Disk kost zeker geen energie. Ik denk dat je dat bedoeld in je reply.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Maar om even terug te komen op de hoofdvraag : gaan alle fans nu uit of niet? M.a.w. kun je hem zonder problemen op standby zetten of niet?

Verwijderd

Alle fans gaan uit en je kunt hem zonder problemen op standby zetten.
RAM heeft wel energie nodig, maar doordat alle andere processen worden uitgezet is er weinig tot geen verhitting en dus geen cooling nodig.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 december 2002 @ 23:43:
Alle fans gaan uit en je kunt hem zonder problemen op standby zetten.
RAM heeft wel energie nodig, maar doordat alle andere processen worden uitgezet is er weinig tot geen verhitting en dus geen cooling nodig.
Weet je zeker dat dat met deze desktop processor ook het geval is :? :?

De laptop schrijft namelijk geen bestand weg maar gaat gewoon meteen op standby. Het is geen hibernate, dat gebruik ik 's nachts.

Het ledje op de laptop knippert dus op het moment dat ie op standby staat en alle fans staan helemaal uit.

Is het safe of niet :?

Verwijderd

Definitly safe.
1. Ik heb zelf een medion laptop, die dezelfde symptomen heeft. Nog nooit een probleem geweest.
2. Als je het 100% zeker wilt weten, zou ik als ik jou was zondag rond 14:00 uur bellen met de helpdesk. Die tijd was vorige week vrij rustig. Hoefde nog geen minuut te wachten.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Als het een desktop Pentium 4 is maakt het niet uit als de proc een keertje te heet wordt aangezien deze automatisch terug geklokt wordt (zie ook het een bekende filmpje van THG). De mobile versie heeft als voordeel dat deze dus ook als hij niet te heet wordt terug geklokt kan worden en sowieso al minder stroom verbuikt.

edit:

Als het een AMD is zou ik het niet weten

[ Voor 15% gewijzigd door -bolio- op 08-12-2002 02:25 ]

Pagina: 1