[A7V133] Geen HD's meer, start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met mijn Asus A7V133 (rev 1.04, ori BIOS) moederbord. Op een gegeven moment liep Windows2000 vast. Dit deed ie door de harde schijf lampje continue te laten branden. Om de 20-30 seconden kreeg ik een beep-beep geluid (2 snelle beepjes achter elkaar), en de muis wou soms reageren, en soms weer niet.

Ik dus PC resetten. Ik heb 2 HD's op de Interne Promise HDD Controller hangen. Ik krijg een beep-beep ergens net voor de detectie van de HDD's op de Promise controller, en een van me HD's wordt niet gevonden. Ok, nou weer resetten, wordt geen EEN van de HD's gevonden (IBM 30Gb en Maxtor 60Gb). Na 5-6 resets, heb ik het opgegeven. De PC stond nu 10 minuten uit, en hij herkende ze weer, en doet het.

Wat kan het zijn????

1. Het is niet de temperatuur, die heb ik gecheckt, is mooi 55C (mobo 30C).
2. Ik denk ook niet dat het aan de HD's ligt, nog niks vreemds gehoord, en Scandisk, SMART zeggen niks.
3. Ik heb deze systeem al bijna 2 jaar, en alles ging tot nu toe goed (behalve natuurlijk de cooler op de northbridge, maar die ging na wat naaimachineolie stukken beter :))

Wie kan me helpen?

Edit: Oeps, Mobo is dus 30C. Geen idee waar ik 35 vandaan haal

[ Voor 7% gewijzigd door Darkvater op 06-12-2002 23:35 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

maar alles werkt nu weer? zou zeggen in iedergeval alles wat waardevol is ff backuppen...
ohw en 35 Casetemp is niet ideaal, extra fannetje voor wat airflow zal je goed doen

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Mischien was je hd wel te warm ofzo,
als je cpu -30 is zegt dat nog niks over je hd hoor !!!

Verwijderd

inderdaat, misschien vandaar die 35 casetemp

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Edit: Oeps, Mobo is dus 30C. Geen idee waar ik 35 vandaan haal

Hmm, ok. Maar hoe kan het dat ie het tot nu toe perfect gedaan heeft? 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Darkvater op 06-12-2002 23:35 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge