[ATI]Radeon8500 instabiel

Pagina: 1
Acties:

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 15:20
Ik heb een radeon8500le van hercules gekocht en me pc daarna geformateerd.
Alle drivers etc (4in1) en nieuwste drivers van ati.com geinstaleerd. En windowsxp.

In 3d is me pc super stabiel, ik heb een 3dmark2001 25x achter elkaar gedraait in een loop. En ik kan ut2003 stabiel spelen.

Maar tijdens het surfen en werken in windows (2d) chrast me pc regelmatig (1x per uur gemiddeld denk ik wel). Het beeld word dan in een keer zwart en soms reset hij de pc automatisch na een minuut. Het gebeurd meestal als ik winamp aanheb en tegelijkertijd veel scroll op internetpagina's.

Al mijn IRQ's staan goed. Ik heb de nieuwste drivers van ATI en ook de OMEGA drivers geprobeerd. Ik denk niet dat het aan mijn voeding ligt want dan zou het in 3d ook moeten gebeuren. En ik heb het gevoel dat het vaker gebeurt als ik muziek afspeel met winamp.

Ik heb de biossettings nu op "optimal settings" staan en heb "failsave" ook geprobeert. En ik heb mijn geheugen gechekt met memtest (van die bootdiskette) en dat was ook ok. Temps van mobo en proc zijn ook goed.

[ Voor 3% gewijzigd door wij op 06-12-2002 17:55 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Doet het systeem het met een andere videokaart in 2D wel helemaal stabiel? En heb je al andere drivers voor je videokaart getest (de nieuwste zijn niet altijd de beste)?

Verwijderd

Heb je ook al eens een clean install van windows gedaan? Niet dat dit direct mijn advies is, maar als je het wel hebt geprobeert kan het eigenlijk niet een software matige crash zijn.

Heb je het denk je alleen als je winamp gebruikt? Probeer dan de vorige versie (2.7 ofzo), bij veel mensen is 3.0 namelijk instabieler.

• wij
Pollewob schreef op 06 december 2002 @ 17:57:
Doet het systeem het met een andere videokaart in 2D wel helemaal stabiel? En heb je al andere drivers voor je videokaart getest (de nieuwste zijn niet altijd de beste)?
Ja, voordat ik de radeon erin zette had ik een gf2 ti en die was 100% stabiel.
Toen de radeon erin kwam was dat over, daarom heb ik hem ook geformateerd.

Als drivers heb ik de nieuwste van ATI en de OMEGA (soort alternatieve) drivers geprobeert.

Voorzover ik heb gelezen word het niet aangeraden om oudere drivers te gaan gebruiken, bij ati waren die toen nog niet zo goed.

Ik heb dus nu een "clean install" van windows.

[ Voor 4% gewijzigd door wij op 06-12-2002 18:01 ]

Verwijderd

een huisgenoot had dit ook en zijn moederbord was toen kapot. dusss. Maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen :).

Verwijderd

Ik heb heir peciez het zelfde probleem ook met een ATI Radean 8500, 3d stabiel, in 2d niet :'(
door al dat rebooten is er al 1 AMD 2000+! ik weet niet of dit verband met elkaar heeft...

• wij
^^kick^^
Heb het probleem nogsteeds en blijkbaar iemand anders ook.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

probeer eens de catalyst 2.3
bij de 2.4 had ik ook prblemen en draai nu de 2.3 zonder probs

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• wij
^^kick^^

• Eindbaas
  • Laatst online: 09-08 09:34
kicken binnen 24 uur wordt niet echt gewaardeerd mijn waarde....

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Niet toevallig overgeklokt?? mischien door een ander in de familie?

Grolsch Royce!

Verwijderd

Beantwoord de tips die zijn gegeven ook even.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:57
Een maat van me had dit preobleem ook, ook met de Hercules kaart.
Ik weet niet welk moederbord je hebt, maar die maat van me had het alleen bij zijn Asus A7V333, op andere pc's draait de kaart prima.

• SimplyMe
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

wij schreef op 06 december 2002 @ 17:55:

Al mijn IRQ's staan goed. Ik heb de nieuwste drivers van ATI en ook de OMEGA drivers geprobeerd. Ik denk niet dat het aan mijn voeding ligt want dan zou het in 3d ook moeten gebeuren. En ik heb het gevoel dat het vaker gebeurt als ik muziek afspeel met winamp.
Als ik het goed heb zijn de OMEGA driver voor Nvidia kaarten en niet voor ATI kaarten hoor
meuktracker: nVidia Omega 1.4072

dus daar heb je sowieso weinig aan.

Probeer het eens in een ander moederbord.

Heb je misschien een Soundblaster een een via-based moederbord
(geloof het wel omdat je via 4 in 1 installeerd)

Kan je eens kijken of het misschien helpt om geen soundblaster te gebruiken, aar desnoods een ouder geluidskaart (PCI 128)

Verwijderd

[quote]SimplyMe schreef op 09 December 2002 @ 14:55:
[...]

Als ik het goed heb zijn de OMEGA driver voor Nvidia kaarten en niet voor ATI kaarten hoor

Nee is ook voor de Ati kaarten .
Ik heb dit probleem trouwens ook alleen gelukkig niet zo vaak als dat jij hebt , hoorde laatst dat het een koeling probleem kan zijn?
Lijkt me trouwens vrij onwaarschijnlijk als UT wel draait , ook hoorde ik nog dat alleen de mensen met een VIA Chipset op hun mobo hadden dit probleem hadden.

Verwijderd

je moet de ati radeon 8500 (275/275) bios erin flashen, dat kan net nog zonder extra cooling en vmod
heb ik ook gedaan met mijn hercules

• wij
Niet toevallig overgeklokt?? mischien door een ander in de familie?
Nee niks overgeklokt
Een maat van me had dit preobleem ook, ook met de Hercules kaart.
Ik weet niet welk moederbord je hebt, maar die maat van me had het alleen bij zijn Asus A7V333, op andere pc's draait de kaart prima.
Ik heb een msi k7t turbo 266a, maar ik ga er niet vanuit dat het aan mijn moederbord ligt. Ik hoop het niet in ieder geval.
je moet de ati radeon 8500 (275/275) bios erin flashen, dat kan net nog zonder extra cooling en vmod
heb ik ook gedaan met mijn hercules.
Dit ga ik nu proberen maar ik zet wel die bios op 250/250 voor zekerheid (uitkomst binnenkort op internet (in dit topic)).

[ Voor 85% gewijzigd door wij op 09-12-2002 15:49 ]

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad. Precies hetzelfde probleem met mijn videokaart. Teminste het was ook een hercules. Maar met een andere chip namelijk. 8500pro 128DDR. Het systeem heb ik 8 keer met windows 98se en win 2000 geinstalleerd maarliefst. Maar telkens instabiel systeem en helemaal met internet explorer. Ik heb het probleem echter niet kunnen oplossen maar ik heb de kaart terug naar het bedrijf gestuurd waar ik het gekocht had. Het bedrijf (comptechworld) had geen verklaring voor het raar doen van de kaart en heb het product uiteindelijk kunnen ruilen.

In een andere comp. Namelijk een PII 266 met 2x AGP geloof ik. Werkt deze totaal niet. Hij gaf geeneens beeld. Maar in plaats daarvan kwam er een irritante pieptoon uit de PC speaker.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 17:02 . Reden: ff iets geadd ]

• wij
^^kick^^ bios update was niet de oplossing

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zelf kreeg ik "infinite loop" errors onder WindowsXP met Catalyst-driver v2.3.
Met ''oude" versie 6.043 draait bij mij alles super stabiel. Je kan ze hier downloaden: ftp://files.realgn.com/pu...ati/Radeon-Win2K-6043.zip

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

kijk eens op hercules.nl ipv ati.com voor je drivers, en knal eventueel een ander (up-to-date) bios erin

• wij
FalconM schreef op 10 december 2002 @ 22:08:
Zelf kreeg ik "infinite loop" errors onder WindowsXP met Catalyst-driver v2.3.
Met ''oude" versie 6.043 draait bij mij alles super stabiel. Je kan ze hier downloaden: ftp://files.realgn.com/pu...ati/Radeon-Win2K-6043.zip
Ga ik proberen :) thnx
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 23:00:
kijk eens op hercules.nl ipv ati.com voor je drivers, en knal eventueel een ander (up-to-date) bios erin
Hercules drivers werkten ook niet goed, andere bios ook niet. (wel bedankt hoor :) )

[ Voor 32% gewijzigd door wij op 11-12-2002 09:15 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Probeer bij je geavanceerde beeldscherminstellingen de accelleratie eens een of 2 tabjes terug te zetten. Heb soortgelijk probleem ook wel gezien bij een Matrox G550 en een VIA KT266A chipset.

• wij
_JGC_ schreef op 11 December 2002 @ 10:32:
Probeer bij je geavanceerde beeldscherminstellingen de accelleratie eens een of 2 tabjes terug te zetten. Heb soortgelijk probleem ook wel gezien bij een Matrox G550 en een VIA KT266A chipset.
^^kick^^
Ik zoek eigenlijk een andere oplossing. Dit gaat namelijk erg veel snelheidsverlies geven (en ik heb de radeon tenslotte om te gamen). Ik ben van mening dat dit niet de oplossing is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
wij schreef op 12 december 2002 @ 20:04:
[...]

^^kick^^
Ik zoek eigenlijk een andere oplossing. Dit gaat namelijk erg veel snelheidsverlies geven (en ik heb de radeon tenslotte om te gamen). Ik ben van mening dat dit niet de oplossing is.
Tja, ware het niet dat het alleen voor 2D geldt. Draai 3DMark maar eens op volle snelheid en 3DMark met een tikje terug (je muiscursor wordt in software gerenderd, ooow, wat zal dat je 3D games sloom maken :P). Probeer maar eens, het lost meer problemen op dan dat je er baat bij hebt.
Pagina: 1