bijlage die maar niet bij email wil

Pagina: 1
Acties:

• arpie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
hello people

het zit zo! ik heb heel blij op de hcc een router gekocht en aangesloten gedeeld met 3 pc´s erachter. het internetten gaat allemaal werelds!

Maar nu (± 2 weken later) wil ik een mailtje sturen met een bijlage van 19 kb. dus ik ga heel blij naar hotmail.com en klik compose hub bijlage erbij duurt super lang en dan opeens zegt ie kan pagina niet vinden. dus ik probeer het nog eens en weer. dus ik denk misschien ligt het aan hotmail. dus ik nog heel blij naar lycos.nl maar daar krijg ik het bestandje ook niet bij de mail. dus ik werd al wat bozer! dus ik d8 weet je wat ik doe het met outlook expres hup ff snel een acount gemaakt voor mijn hotmail maar die krijgt ie ook niet verstuurd.

dus nu denk ik dat mijn firewall te dicht zit om een bestand te uploaden. maar kweet het niet zeker. weet iemand hier meer van of is het misschien iets ander?

khoop dat er een oplossing is!

alvast bedankt

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
==> NT :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat je de MTU van je pc's moet verkleinen.
Sjek maar eens met:
code:
1
ping -f -l 1472 www.tweakers.net

Als je dan alleen maar time-outs krijgt, moet je eens
code:
1
ping -f -l 1300 www.tweakers.net

proberen.
Beetje mee spelen, maximale waarde bepalen, 28 bij optellen; da's de MTU die je kunt gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• arpie
ok kheb er nu mee zitten spelen maar kwil eig wel is weten wat ik nu gedaan heb en wat die mtu waarde is??

o ik kwam trouwens uit op ongeveer 125 wa betekent dat voor mij

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Uitleg van MTU vind je op http://www.speedguide.net/Cable_modems/cable_faq.shtml (hoewel je dat zelf via Google ook had kunnen vinden)
Als je voor je MTU uitkomt op 125 dan heb je een "bijzondere" router gekocht. De minimale MTU is volgens een RFC 576

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• arpie
oo thanx. ja sorry had ik beter wel kunnen doen.

ik heb een twister router gekocht op de hcc beurs(kkende het zelf ook niet) hij was goedkoop ( 55 euro) en heeft alles erop en eraan. maar kun je die mtu ook verhogen??

Verwijderd

MTU kan dit niet aan liggen, dit moet echt een instelling zijn. (een poort-instelling om precies te zijn)

Installeer anders even een packet-sniffer en kijk welke poorten hij wil gebruiken..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 10:45 ]

• arpie
aha kzal als ik thuis ben is ff kijken kheb gezocht op google is het deze:

http://www.sniff-em.com/???

Verwijderd

Lijkt me prima geschikt voor dit doeleinde.

De clou is: MTU heeft alleen te maken met de packet-grootte. Met een totaal verkeerde MTU is het mogelijk dat er packet-loss optreed, echter doordat TCP/IP ook foutcorrectie kent komt het praktisch niet voor dat door een foute MTU een transfer van zo'n klein bestandje vernaggeld wordt.

Daarnaast begrijp ik dat surfen etc wel werkt, de aangewezen boosdoener is in dit geval dan ook de firewall.

• arpie
aha zoiets d8 ik al nou als ik vanmiddag thuis kom dan ga ik is ff kijken dan hoor je nog van mij:)

• arpie
ok kheb gisteren avond dus die poort scanner laten draaien maar het gekken was dat ik nu wel heel normaal dat bestandje kon uploaden had helemaal nergens last van. echt heel vaag. het viel me trouwens wel op toen dat bestandje niet bij die mail kon ging het internet ook enorm TRAAAAAAG! maar zoiets kan toch niet zomaar veranderen
Pagina: 1