[Gezocht] Ultimate Fontviewer

Pagina: 1
Acties:

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Hoi,

Ik ben opzoek naar de ultieme fontviewer, nou heb ik hem al bijna gevonden ( http://www.moonsoftware.com/fxplorer.asp ) het enige probleem is allen dat Font Xplorer geen type 1 aankan.

Mijn vraag is dan ook, wie kent er een Font Viewer waar je eenvoudig door directories + subdirectories kan browsen en on the fly fonts kan installen,
eigenlijk zoek ik Font Xplorer maar dan met de mogelijkheid om ook Type 1 te kunnen bekijken.

ATM en Extensis Suitcase voldoen in iedergeval niet.

iemand?

Flickr

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* HunterPro voegt zich, met een vragend gezicht, bij DeFeCt :+

hier ben ik ook al een hele tijd naar op zoek. Heb het een tijd geleden ook aan OzBoz gevraagd. Hij heeft 't anders opgelost (had blijkbaar tijd over of zo :+): hij heeft een pdf'je gemaakt waarin al zijn fonts staan. Kwestie van bladeren (desnoods op papier, handig!), kijken wat je leuk vindt en uit FontFolio plukken :)

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ik ken Oz' zijn methode, maar Oz is gek :) ( alhoewel ik dat ook wel zo zou willen hebben :) )
Ik heb mijn fonts keurig alphabetisch gerangschikt en elke font (familie) heeft ook nog eens z'n eigen mappie. Als ik daaruit fontpacks wil samenstellen dan vind ik het belachelijk dat ik niet op root niveau kan zeggen "add fonts" om ze daarna te kunnen filteren.

Ik snap niet dat extensis al bij versie 9 is en dit nog steeds niet kan. Voor ttf is Font Xplorer daarom ideaal, maar T1 schijnt echt een crime te moeten zijn ofzo...

Ik vrees dan ook het ergste, maar wie weet :)

Flickr

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik heb FontPage... maar dat is veel te simpel voor wat jullie zoeken.

FontPage kan je dus alles laten zien, en ook een hele lijst printen met al je fonts. Hij zet dan een door jou gekozen regel tekst, en dan de naam van het font ervoor.
En met zo'n 300 fonts zal ik nu ong. aan 10 pagina's komen, als ik ze weer eens uitprint.

Maar als je echt fonts bij elkaar wilt plukken voor een project wat bijv. naar de drukker moet, ja, dan weet ik het zo niet...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Kan FontPage T1 laten zien en kan het vanaf root door subdirs browsen?

Flickr

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ehm, hij heeft een optie om te laten zien:
Vectors, Rasters, Opentypes en Truetypes, of alles bij elkaar.

En nee, je hebt er dus geen browser functie in zitten - niet echt tenminste. Ik draai hem onder Windows, en bij de knop 'Explore the fonts folder' krijg je dus gewoon een explorer scherm met \Fonts erin. Niet wat jij zoekt.
Afbeeldingslocatie: http://bluefive.pair.com/fontpage.gif
Ook lekker foute interface.

Maar wat nou de pluspunten zijn: je kunt Ozboz even sneller af zijn door gewoon deze een lijst te laten printen;
Als je een woord in een logo moet vergelijken, zet je het woord in het display en rag je gewoon met je pijltjestoetsen door je hele lijstje heen totdat je de perfect match hebt.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

type 1 ook niet helaas, wel browsen en indelen in catagorien, sorteren op type (serif, sans serif, picto etc) en on the fly installeren: the font thing: zie download.com, gebruik al jaren heel tevreden

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Dark Blue schreef op 06 December 2002 @ 18:20:
Maar wat nou de pluspunten zijn: je kunt Ozboz even sneller af zijn door gewoon deze een lijst te laten printen;
Mij sneller af zijn kun je natuurlijk vergeten. Probleem is dat windows het niet grappig vind (en een mac al helemaal niet) om iets van 4000 typefaces geladen te hebben. Als je er 300 hebt kun je er ook nog wel in Photoshop doorheen kachelen.

Het is ook een kwestie van voorkeur, ik rammel liever ff met pagedown door een PDF heen waar ik meteen een stuk of 15 fonts op een pagina heb staan dan dat ik door prints moet bladeren. Als ik een mooi font zoek dan hoef ik niet te lezen (daarvoor vind ik papier namelijk handig).

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
Zelf gebruik ik ATM Adobe Type Manager voor pc thuis (en ook op de mac op mn werk), daarmee kun zowel truetype als ps fonts laden, en je kunt zelf mappen aanmaken die je kunt laden en uitzetten wanneer je ze niet meer nodig hebt dan blijft je windows-fontmap clean.

fonts kun je wel bekijken in ATM door ze aan te klikken, het heeft geen viewer, maar daar is ATM dan ook niet voor bedoeld, om een bepaald font te zoeken gebruik ik altijd 'fontlister' die kan helaas alleen ttf aan, een programma om ps fonts mee te bekijken heb ik nog gevonden.

ATM deluxe kost 65 dollar ff wachten tot de euro 2 dollar is :P, er bestaat ook een light-versie die gratis is ik weet niet hoe deze werkt maar hier kun je hem downloaden: http://www.adobe.com/products/atmlight/main.html
hou me op de hoogte!

thams portfolio: www.thamar.nl

• Willem
  • Laatst online: 17:53
Maar een PDF is wat anders dan fontviewer.. of ben ik nou nog niet wakker?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

DeFeCt schreef op 06 december 2002 @ 17:19:
Hoi,

Ik ben opzoek naar de ultieme fontviewer, nou heb ik hem al bijna gevonden ( http://www.moonsoftware.com/fxplorer.asp ) het enige probleem is allen dat Font Xplorer geen type 1 aankan.

[..]

iemand?
je kan ze misschien mailen om te vragen of ze support voor type 1 fonts kunnen inbouwen? :)

"You're only as good, as what you did last week."

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
oh,when? schreef op 08 december 2002 @ 02:32:
[...]

je kan ze misschien mailen om te vragen of ze support voor type 1 fonts kunnen inbouwen? :)
... of we kijken of de buren wat kunnen knutselen? :)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

|HunterPro| schreef op 08 December 2002 @ 19:42:
[...]

... of we kijken of de buren wat kunnen knutselen? :)
En willen jullie er dan meteen een Photoshop Brushes viewer bijdoen? Liefst nog voor de kerst... :*

en de vriendelijke groetjes uit /13 :+

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Ik gebruik zelf Bitstream Font Navigator 3.0, klein appje (nog geen MB installed) en roeleerd hard. Gewoon drag en drop fonts installen/uninstallen , en doet ook type 1 fonts.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 20:13

Puck

EINDBAAS.org

Ik gebruik FontLister.

Het programma is overgenomen en een nieuwe versie komt binnenkort hier

Lekker snel, geen fratsen. makkelijk printen en installeren van Fonts...heb eerlijk gezegd geen idee of Type 1 ondersteunt wordt, zal je even moet proberen

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.theill.com/fl/images/main_shot.gif

[ Voor 33% gewijzigd door Puck op 09-12-2002 10:55 . Reden: Nieuwe versie nog niet beschikbaar... ]

Arrived anxious, left bored

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Hellhound schreef op 08 December 2002 @ 22:48:
Ik gebruik zelf Bitstream Font Navigator 3.0, klein appje (nog geen MB installed) en roeleerd hard. Gewoon drag en drop fonts installen/uninstallen , en doet ook type 1 fonts.
Hmm die lijkt niet meer te bestaan...

http://www.bitstream.com/...rs/fontres/win_index.html

Wat Font Navigator freeware? Dan houd ik me namelijk aanbevolen.

Flickr

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
DeFeCt schreef op 09 december 2002 @ 11:00:
[...]

Hmm die lijkt niet meer te bestaan...

http://www.bitstream.com/...rs/fontres/win_index.html

Wat Font Navigator freeware? Dan houd ik me namelijk aanbevolen.
Nee Font Navigator is/was geen freeware , is nu Font Reserve geworden zoals je al aangaf. Blijft wel een mooi appje.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Is dit misschien iets voor je :?

typograph

Ik heb hem zelf ook maar moet nog ff onder de knie krijgen allemaal maar hij kan in ieder geval alle font types aan volgens mij.

[ Voor 44% gewijzigd door IschaGast op 19-12-2002 14:28 ]

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Topicstarter
Ziet er erg goed uit, ga hem installen, tnx!

Flickr

Verwijderd

fijn proggie dat typograph! thanks
Pagina: 1