Site over Waterkoeling

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok, Ik heb een site gemaakt over waterkoeling voor school... Echter het lijkt me ook wel handig om gewoon een site te maken waar alle informatie over waterkoeling is te vinden die een n00b nodig heeft om een beetje het idee te krijgen van een Waterkoelinssysteem en de makkelijkste vragen die hier op GOT gesteld worden op te lossen door de mensen naar deze site te sturen. Heb je dus nog ideeën/vragen/opmerkingen post ze dan hier ff in dit topic. Site is by the way nog niet helemaal af dus niet gaan zeuren over de lay-out ofzo...

De site is te vinden op: http://home.hccnet.nl/r.klop/Waterkoeling

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

ziet er informatief uit :)

Verwijderd

nice, misschien menutje wat mooier

Verwijderd

Goeie informatie :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
is er nog informatie die jullie missen??

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik heb ook al zon idee om zon site op te zetten, de reden dat ik dit op het moment niet doe is omdat ik geen tijd heb de site te onderhouden, dus wel om op te zetten. Ik heb een bedrijf die internet aplicaties en designs maakt.
Als je het idee hebt om een 'op de toekomst gerichte' site te beginnen doe het dan goed, ik wil je wel helpen. Ik weet niet in hoevere jij kennis van zaken hebt met watercooling, ik heb zelf watercooling ingebouwd in een kast, en dat was dan ook alles.
Ik weet niet of dit jou helpt? of dat het alleen voor school is en het je verder niet interesseerd voor de toekomst? er zijn immers natuurlijk al wat wc sites te vinden dus deze moet wel origineel en uitgebreid zijn. Ik zeg dit alleen omdat als ik zon site begin dat ik voldoende mensen moet hebben die er gebruik van willen maken en er ook content willen plaatsen. Als voorbeeldsite zou je eens kunnen kijken naar www.writers-block.nl ik weet niet of dit mag? maar dat is geen commerciele site van mij dus lijkt mij in principe geen probleem.. overigens een heel ander onderwerp dus het is geen spam of wel?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Errug informatieve site.

Alleen, het beginplaatje doet het niet.
(kan aan mijn bak liggen)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
smaij schreef op 06 December 2002 @ 17:29:
Ik heb ook al zon idee om zon site op te zetten, de reden dat ik dit op het moment niet doe is omdat ik geen tijd heb de site te onderhouden, dus wel om op te zetten. Ik heb een bedrijf die internet aplicaties en designs maakt.
Als je het idee hebt om een 'op de toekomst gerichte' site te beginnen doe het dan goed, ik wil je wel helpen. Ik weet niet in hoevere jij kennis van zaken hebt met watercooling, ik heb zelf watercooling ingebouwd in een kast, en dat was dan ook alles.
Ik weet niet of dit jou helpt? of dat het alleen voor school is en het je verder niet interesseerd voor de toekomst? er zijn immers natuurlijk al wat wc sites te vinden dus deze moet wel origineel en uitgebreid zijn. Ik zeg dit alleen omdat als ik zon site begin dat ik voldoende mensen moet hebben die er gebruik van willen maken en er ook content willen plaatsen. Als voorbeeldsite zou je eens kunnen kijken naar www.writers-block.nl ik weet niet of dit mag? maar dat is geen commerciele site van mij dus lijkt mij in principe geen probleem.. overigens een heel ander onderwerp dus het is geen spam of wel?
Ik wil inderdaad een site maken die op de toekomst gericht is. Ik heb in principe tijd om de site te onderhouden en als je zou willen helpen dan zou dat altijd welkom zijn. Ik heb zelf waterkoeling ingebouwd en heb heel wat rond gelezen en rond gekeken op GOT.

Het beginplaatje zag ik net dat hij het niet doet... Dat zal ik ook gelijk ff verhelpen nu....

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eerste plaatje doet het niet
en kwaad is met een 'd' bij 'nog koeler?'

Wel mooi site verder :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
tnks Aikon.. Eerste plaatje is gefikst en die d die ga ik nu fixen...

Verwijderd

Ziet er absoluut goed uit en heel informaief.

Er zit echter wel een spelfoutje in, het is north bridge en niet norht bridge (in het hoofdstuk Waterkoeling>>welke delen ga je allemaal koelen)

edit:

er zitten trouwens meer spelfouten in

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 17:47 ]

• smaij
apen-nootjes schreef op 06 December 2002 @ 17:34:
[...]

Ik wil inderdaad een site maken die op de toekomst gericht is. Ik heb in principe tijd om de site te onderhouden en als je zou willen helpen dan zou dat altijd welkom zijn. Ik heb zelf waterkoeling ingebouwd en heb heel wat rond gelezen en rond gekeken op GOT.

Het beginplaatje zag ik net dat hij het niet doet... Dat zal ik ook gelijk ff verhelpen nu....
Zijn er meer mensen die dus mee zouden willen werken met zoiets?
De reden dat ik dit vraag.. ik kan dus hosting + een design + nieuwssysteem + reactiesysteem + meaby? forum + meaby maatwerk? aanbieden maar dit ga ik natuurlijk alleen doen als er voldoende animo voor is.
Het enigste wat er op de site aan reclame komt is in iedergeval een klein logo onderaan waaraan te zien is dat het om producten van mijn bedrijf gaat.. geen irritante pop-ups en grote banners. De reden waarom de site er nog niet is: ik ben geen content man :) dus zodra er voldoende gebruikers zijn op de site die helpen dan is het geen probleem :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
smaij schreef op 06 December 2002 @ 18:06:
[...]

Zijn er meer mensen die dus mee zouden willen werken met zoiets?
De reden dat ik dit vraag.. ik kan dus hosting + een design + nieuwssysteem + reactiesysteem + meaby? forum + meaby maatwerk? aanbieden maar dit ga ik natuurlijk alleen doen als er voldoende animo voor is.
Het enigste wat er op de site aan reclame komt is in iedergeval een klein logo onderaan waaraan te zien is dat het om producten van mijn bedrijf gaat.. geen irritante pop-ups en grote banners. De reden waarom de site er nog niet is: ik ben geen content man :) dus zodra er voldoende gebruikers zijn op de site die helpen dan is het geen probleem :)
Als er meer mensen zijn dan is het inderdaad een goed idee... writersblok ziet er goed uit!

De reden dat ik deze site opgestart heb is omdat ik voor school een onderwerp moest gaan verzinnen en omdat dit me een goed idee leek. Zeker omdat er dus heel veel vragen hier over waterkoeling gaan over hoe het allemaal gemaakt moet worden en omdat ik dus echt zoiets had van als alles op een site is heel makkelijk. Toen ik zelf info moest hebben over waterkoeling moest ik bij verschillende site's kijken en moest ik hier op GOT verschillende topic's openen. Ik hoop dat deze site daar een beetje verandering in brengt.

Als het allemaal wat professioneler kan alsdat het nu is dan zou dat alleen maar heeeel erg mooi zijn..!!

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 17:45:
Ziet er absoluut goed uit en heel informaief.

Er zit echter wel een spelfoutje in, het is north bridge en niet norht bridge (in het hoofdstuk Waterkoeling>>welke delen ga je allemaal koelen)

edit:
er zitten trouwens meer spelfouten in
Ok.. Spelvout verbeterd... Zijn er nog dingen die gemist worden en er absoluut bij moeten??

mmm.... 'k had ook kunnen editten zie ik... Sorry....

[ Voor 7% gewijzigd door Apen-nootjes op 06-12-2002 20:08 . Reden: had ook kunnen editen ]

Verwijderd

Misschien ook wel handig om comma's te gaan gebruiken. Zeker bij het stukje wat ik net toevallig aan het lezen was over de voorbereiding. Na woorden als maar (de interpunctie noemen ze dat geloof ik) is het wel fijn om er een comma neer te zetten. Dit leest gewoon wat lekkerder.

Als je wil dat ik alles nog eens een keer doorlees op spelfouten en interpunctie oid, dan roep het maar. Ik heb toch niet veel te doen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 21:13 ]

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 11:58

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

apen-nootjes schreef op 06 december 2002 @ 17:08:
Ok, Ik heb een site gemaakt over waterkoeling voor school... Echter het lijkt me ook wel handig om gewoon een site te maken waar alle informatie over waterkoeling is te vinden die een n00b nodig heeft om een beetje het idee te krijgen van een Waterkoelinssysteem en de makkelijkste vragen die hier op GOT gesteld worden op te lossen door de mensen naar deze site te sturen. Heb je dus nog ideeën/vragen/opmerkingen post ze dan hier ff in dit topic. Site is by the way nog niet helemaal af dus niet gaan zeuren over de lay-out ofzo...

De site is te vinden op: http://home.hccnet.nl/r.klop/Waterkoeling
Die n00b die langs gaat komen, is dit een computern00b of wc-n00b? Voor een complete computern00b denk ik dat je te veel onduidelijke/te specifieke termen gebruikt. Ik noem een peltier, "@1333 Mhz" BurnK7, etc.

Als je verwacht dat de bezoekers die erop af komen alleen vragen hebben over waterkoeling: prima site! Informatief en duidelijk. Met een goede basiskennis over computers algemeen, kun je met de info van deze site goed vooruit.
Keep up the good works :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Verwijderd

Netjese site, ga hem even helemaal lezen, weet heel weinig van waterkoeling.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 21:10:
Misschien ook wel handig om comma's te gaan gebruiken. Zeker bij het stukje wat ik net toevallig aan het lezen was over de voorbereiding. Na woorden als maar (de interpunctie noemen ze dat geloof ik) is het wel fijn om er een comma neer te zetten. Dit leest gewoon wat lekkerder.

Als je wil dat ik alles nog eens een keer doorlees op spelfouten en interpunctie oid, dan roep het maar. Ik heb toch niet veel te doen.

Graag... Ik vindt het altijd heel erg lastig om dat soort dingen te doen en in kladblok zit geen spellingscontrole enzo..
Pazzi schreef op 06 december 2002 @ 21:19:
[...]

Die n00b die langs gaat komen, is dit een computern00b of wc-n00b? Voor een complete computern00b denk ik dat je te veel onduidelijke/te specifieke termen gebruikt. Ik noem een peltier, "@1333 Mhz" BurnK7, etc.

Als je verwacht dat de bezoekers die erop af komen alleen vragen hebben over waterkoeling: prima site! Informatief en duidelijk. Met een goede basiskennis over computers algemeen, kun je met de info van deze site goed vooruit.
Keep up the good works :)
De site is inderdaad voor WCn00bs

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 17:51
misschien samenwerken met ccmod.com

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Verwijderd

Maurice schreef op 06 december 2002 @ 22:05:
misschien samenwerken met ccmod.com
Als het voor ccmod is, dan zou ik alles nog eens een keer gaan herschrijven (wat ik ook nog wel voor je wil doen, als het op ccmod komt ;)). No Offence, maar het zijn een beetje korte zinnen die overigens wel duidelijk zijn hoor.
Ik heb ff alles voor je na zitten lezen en het meeste zitten verbeteren en zo dicht mogelijk bij de oorspronkelijke tekst gebleven. Alleen de hele kromme zinnen herschreven.

Btw, hoe wil je ze hebben? Ik heb ze nu in een .doc staan, maar ik weet niet of je die kan openen aangezien je alles in notepad hebt geschreven.

Als je wil kan ik ze wel voor je naar txt zitten of gewoon de hele html vervangen. Net wat jij wil, ik ben in een goeie bui vandaag :)

En als laatste nog ff een lijstje met tips:
• Leg uit wat een peltier is en wat het doet.
• Tegen het geluid van de fan op je rad, kan je een baybus maken om het geheel wat stiller te krijgen (bijv. 7V)
• Je moet dan natuurlijk nog wel ff uitleggen wat een baybus is en hoe je hem maakt (schema's zijn wel op het forum te vinden)
• Die extra voeding voor een 12cm fan is zo goed als nooit nodig. Die worden meestal gebruikt om die energievretende peltiers te voeden.
• Laat in een plaatje zien wat je bedoeld met de 'core', aangezien het voor n00bs is.
• Klopt het waterwetter verhaal dat je slangen nog waterdichter worden??? Volgens mij was het ook om corrosie tegen te gaan in een setup met alu en koper door elkaar (niet 100% zeker).

Ik had zelf nog nooit gehoord dat mensen een reservoir gebruiken om hun temps te doen dalen. Volgens mij worden die dingen echt altijd gebruikt om hem makkelijk bij te kunnen vullen en de lucht uit het systeem te krijgen.

edit:

Owjah en als je wil dat ik je help met uitbreiden van je stukje, ben ik ook niet de beroerdste. Jullie zeggen het maar, jullie feestje.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 22:21 ]

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
nette site, alleen één opmerking, TEC staat niet voor thermal electric compound, maar voo thermal electric component d8 ik, dit is te vinden op je laatste pagina. Thermal compound is namelijk de koelprut die je tussen je core en koelblok doet... Verder.. keep up the good word, de info is erg duidelijk :)

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Bakfiets schreef op 06 December 2002 @ 22:21:
nette site, alleen één opmerking, TEC staat niet voor thermal electric compound, maar voo thermal electric component d8 ik, dit is te vinden op je laatste pagina. Thermal compound is namelijk de koelprut die je tussen je core en koelblok doet... Verder.. keep up the good word, de info is erg duidelijk :)
Dit kwam ik ook tegen inderdaad. Na effetjes googlen kwam ik al meerdere benamingen tegen. o.a. Thermo-Electric Cooler. Deze vond ik persoonlijk er wel het beste inpassen. Dacht namelijk zelf altijd dat het een Thermo-Electric Condensator was om een of andere vage reden.

Verwijderd

informatief zit je site goed in elkaar :)
ben benieuwd hoe het is als het af is.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 22:18:
[...]

En als laatste nog ff een lijstje met tips:

• Klopt het waterwetter verhaal dat je slangen nog waterdichter worden??? Volgens mij was het ook om corrosie tegen te gaan in een setup met alu en koper door elkaar (niet 100% zeker).

Ik had zelf nog nooit gehoord dat mensen een reservoir gebruiken om hun temps te doen dalen. Volgens mij worden die dingen echt altijd gebruikt om hem makkelijk bij te kunnen vullen en de lucht uit het systeem te krijgen.

[/edit]
Ik ben het eens met het waterwetter verhaal. Koper en alu veroorzaken corosie. Hierom moet het alu(vaak waterblok) een keer in de zoveel tijd gereinigd worden met een borsteltje. Verder moet worden opgelet dat de slangen en openingen van onderdelen niet dicht slippen.

Reservoir verhaal klopt ook!

Conclusie:
_/-\o_

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• smaij
In welke tijdslimiet kan dit dichtslippen gebeuren als je gedestileerd water gebruikt?

btw.. willen er nu meer mensen zo'n site opstarten of is hier geen animo voor?

Verwijderd

leuk gemaakt, zet er wel fff een disclaimer bij.

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

handig voor WC noops :P zoals ik <---

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, toch is dit niet helemaal de bedoeling..

't is handig dat je een site maakt over waterkoeling (overigens zijn er die wel meer te vinden, zie ook de site/faq) maar dit heeft een vrij hoog spam-gehalte en gaat dus toch dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.