Dynalink 1456PHL

Pagina: 1
Acties:

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01
OK, simpel vraagje:

Zijn er meer mensen die vinden dat hun systeem trager word als ze bovengenoemd modem installeren in hun PC? PS. in mijn geval zitten ze op MSI-6309 bordjes. (via 694x chipzats)

Verwijderd

Moderne (PCI) modems hebben een software-matige controller en als je pech hebt zelfs ook een software data-pump. Dus je systeem reageert normaal ;). Bdw. de Lucent chip is één van de betere (qua CPU belasting).

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:20
Helaas zijn de huidige modems Software modem's
Die dus de CPU genruiken.
Zelfs "rockwell" modems zijn wel eens gebaseerd op een motorola chip die een rockwell na doet.
Extern serieel is meestal wel Hardware matig maar die zijn dan ook vrij duur.

L8R

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Verwijderd

Rockwell of te wel Conexant maakt controllerless chippies tegenwoordig, één variant is zelfs 100% software. Motorola is altijd software net als PCTel.
Voor een controllerless (Win)modem is een Pentium 166 "voldoende" (gamen lijkt me geen goed idee :) ). Volledig software > P2/233

http://808hi.com/56k/site.htm

Verwijderd

zelf ben ik hoofd van de td van een it bedrijf in Apeldoorn. Wij verkopen zelf al langere tijd dit modem. Op zich een prima modem met een uitstekende prestatie, maar..... dit modem is wel gevoelig voor het volgende:
* het juiste pci slot, uit eigen testen
blijkt de plaatsing in een ander pci slot
de snelheid echt te beinvloeden.
* traagheid in combinatie met het in de bios
inschakelen van ACPI.

bovenstaande zaken blijken dus duidelijk van invloed op de prestaties van dit modem.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01
Kijk, aan die laatste reactie heb ik dus iets! thanx!

(kijk, ik wist natuurlijk zelf ook wel dat het hier een software-modem betreft en dus een paar procent van je cpu tijd opvreet!)
Pagina: 1