Toon posts:

[WC] Kastruimte? & WC setup-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ivm met een PC-privé project een nieuwe PC-samenstellen. Ik heb nu een airplane met een AMD slot A 600mhz (daar staan twee 60mm fans op te razen). Deze PC wil ik gewoon behouden en gebruiken als }:O

In de nieuwe PC wil ik voornamelijk stilte maar ook mogelijkheden om een beetje te kunnen OC-en :+ Ik heb daarvoor de vogende configuratie bedacht:

Kast: Lian-Li PC-62 (geschikt voor dual CPU planken)
Plank: ASUS Nforce2
CPU: iets vanaf de XP 1800+
MEM: 2* Corsair PC3200 cl2 512mb
Video: Radeon 9700 pro
CPUkoelblok: Klax Cool Rev 3.2
VGAkoelblok: Zalman fanless of klax VGA blokje
Radiator: Black Ice extreme
Pomp: Emheim 1048 met reservoir
Fan voor radiator: Keuze tussen 3 fans van 20db t/m 30 db (1 papst en 2 YS-tech)
Voeding: Enermax

Mijn vragen zijn:

1. Is de ruimte tussen de HD-rack (met HD's) en de moederplank voldoende om de Emheim op de bodem van de kast te plaatsen? M.a.w. Hoe groot is de afstand tussen moederplank en HD-rack met HD's in een PC-60 en tel daar 10 cm bij op (de PC-62 is namelijk 10cm dieper). Is dit genoeg ruimte voor de pomp en reservoir? (Erg belangrijk want ik wil niet een te kleine kast kopen maar dus ook niet te groot) En oh ja ik zet er natuurlijk géén dual-plank in! 8)

2. Is de Klax Cool rev 3.2 in combinatie met een black Ice extreme een redelijke combinatie voor OC-en?

3. Hoe hard moet één 120mm Fan kunnen draaien om een WC-setup met single fan radiotor redelijke temperaturen te krijgen?

Als ik ga bouwen dan zorg ik wel voor de pics!

Verwijderd

1. kijk en beoordeel zelf: http://www.lianli.com/113...1_11-12_pc_case/pc62.html

2. black ice is een goed radiatortje en de klax cool was ook wel ok, waterkoeling is zowiezo wel geschikt voor overclocken.

3. ik denk wel mach3 dat ie moet draaien....
nee op 7 volt moet ie nog wel voldoende koelen

vragen worden lager niveau naarmate ie later gesteld wordt.
het antwoord had je opzich best met google (voor de lianlipc62 en de klaxcool reciews)/search (voor die 1200mm fan ofzo)/faq kunnen vinden.

tis volgens mij meer een soort van showoff: kijk ik ben stoer ik koop een dure pc. najah

Verwijderd

Topicstarter
Hè darn... caught me: "kijk ik ben stoer ik koop een dure pc" ;)

In ieder geval bedankt voor je 2e en 3e antwoord. De link is bekend maar de ruimte tussen normale mobo en HD-rack staat niet in de Lian-Li specs... Daarvoor moet je toch echt een meetlintje tussen mobo en HD rack van een PC-60 steken (houdt a.u.b. rekening met uitstekende HD's en kabels) en daar 10cm bij optellen.

edit:
Het is ook enorm slecht te zien op de plaatjes of er ruimte is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 18:29 ]