[seminar flash] 10 december utrecht

Pagina: 1
Acties:

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
Ik kreeg net de bevestiging van het Flash comm seminar a.s. dinsdag en tot mijn grote verbazing zag ik dit:
14:45 - 15:45 Real World Demo: Ralph Hauwert, Owen van Dijk en BDisOke
Willen deze Tweakers zich melden??! :D

Ben benieuwd wat jullie dinsdag gaan vertellen?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ze gaan waarschijnlijk iets zeggen over flash in de echte wereld, ik denk dat je tros propaganda voor je kiezen krijgt :)

Het is wel een gezellige familie boel daar :)

|{ brrr }] |

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Flash in de echte wereld? ik denk dat je weer POEP praat (vieze, stinkende) gele

Het gaat waarschijnlijk over e.o.a api die de heren in hun spaarzame vrije uurtjes in elkaar geramt hebben om de echte wereld te simuleren in flash zodat ze nooit meer buiten hoeven te komen

Stoer; Marduq

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Owen van Dijk == Oh, when?
BDisOKe == BDisOKe
Ralph Hauwert == B-Top?

Maar wel leuk, dat ze even daar een verhaaltje op gaan hangen... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Dark Blue schreef op 06 December 2002 @ 17:51:
Owen van Dijk == Oh, when?
BDisOKe == BDisOKe
Ralph Hauwert == B-Top?
mja, denk dat rep dat wel wist ;)

hij wil juist wat 'inside information' of het wel de moeite waard is om te gaan... het blijft toch Flash hé :P

www.jurgroessen.nl

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hangloozz schreef op 06 december 2002 @ 21:21:
[...]

mja, denk dat rep dat wel wist ;)

hij wil juist wat 'inside information' of het wel de moeite waard is om te gaan... het blijft toch Flash hé :P
Komt er op neer dat ie dus eigenlijk meteen de fla's wil ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

OzBoz schreef op 06 december 2002 @ 21:24:

LMAO :D, ja da's denk wel het handigst, bespaart zaalhuur, lunch, hoop reiskosten, tijd van veel mensen, tijd van de baas :P

Kan ie hier op z'n gemak de crux uit die fla pulken...leer ik er misschien ook nog wat van.

* Hangloozz mag namelijk niet mee naar die seminar :/

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

tie-rep schreef op 06 December 2002 @ 16:35:
[...]
Willen deze Tweakers zich melden??! :D

Ben benieuwd wat jullie dinsdag gaan vertellen?
B-Top meld zich..
En kan het volgende vertellen.

De naam vind ik niet helemaal correct. Het is nl een groot gedeelte actionscript in the real commserver world.

Via Owen werd ik gecontact door een persoon bij macromedia, welke sommige van jullie ook wel kennen; Waldo.
Waldo was bezig het commserver event te organiseren, en heeft ons gevraagd daar een beetje over te praten.

Since ik niet veel meer doe dan kennis sharen leek het mij persoonlijk leuk om dat dan nu ook maar en plein public te doen.
Same goes for owen I think....

Toen zijn we eens gaan babbelen over een showcase, en al gauw kwam er een idee. Daar hadden we natuurlijk ook grafix bij kijken, en BD bleek de aangewezen persoon (gave graphics.. for sure).

Wat we dus gaan laten zien is een app, die in minder dan 7 avonden is ontwikkeld? Shady? Gammel? Crappy? So far as I know...neej!
We zijn 3 ervaren ontwikkelaars (pluim...reet....sorry...not intended for ego kissing), en we weten wel van bouwen.

De app heet orbChat, en aan de hand van orbChat gaan we door het ontwikkelen van een flashcomm app heenlopen. Qua gfx, client en server code.
Ik geloof zeker dat het gaaf gaat worden, leuk om te presenten...of maybe gaan we alleen maar een beetje on stage zenuwachtig lopen zijn....

BD zal zijn gfx skillz showen, ook in opbouw voor use in de app.

De code zal volledig OOP zijn, een pre voor RAD, en ook commserver handling. We laten ground up based code zien, en zover de tijd het toelaat mensen aan het handje nemen om te laten zien how-to. De commserver components zijn nl. leuk, maar niet usable in the real world, hence the name.

Een groot gedeelte van de dingen moeten we trouwens ook nog uitwerken, het word zondig dan ook gezellig@b-top (jah, inderdaad, Ralph...ikku dus)

Nou, laat eens weten wie er allemaal komen....dan gaan we zwaaien naar jullie...

B.

• OzBoz
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Als ik het een maand geleden had geweten was ik er geweest.. lijkt me erg leuk. Maar momenteel ga ik richting een wat overdreven werkweek qua uren en ga dinsdag sowieso niet redden. Maar veel succes!

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Lijkt me wel tof om te komen, maar ik kan nie.. :'(
In ieder geval wens ik jullie veel succes.

Ow ja.. Leg 't ff vast op video en maak 'r een divx'je van.. :P

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik heb me al wel ingeschreven maar weet niet of ik het ga redden.... heb het erg druk op m'n werk met huidige project.. na het weekend maar ff hard werken wellicht dat ik dan dagje vrij kan maken. Lijkt me namelijk best intressant :), en altijd leuk om ff wat W&Gers weer te zien natuurlijk :).

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 22:28:
[...]

onbegrijpelijke nonsense

B.
kan iemand ondertitelen wat B-top hier zei? ;)

nee geintje, maar ik ga het dinsdag ook niet redden, ben wel erg benieuwd naar wat het wordt/is, een demotje op een website zou ik graag zien :)

Stoer; Marduq

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
OzBoz schreef op 06 December 2002 @ 21:24:
idd, je kan ze mailen :D
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 22:28:

B-Top meld zich..
En kan het volgende vertellen.

<knip>
Nou, laat eens weten wie er allemaal komen....dan gaan we zwaaien naar jullie...

B.
Dat klinkt goed!
Ik ben blij dat jullie er zoveel werk van maken! En dus dat er iets anders te zien is dan het standaard verhaal. Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/c/14.gif
Hangloozz schreef op 06 December 2002 @ 22:03:
Kan ie hier op z'n gemak de crux uit die fla pulken...leer ik er misschien ook nog wat van.

* Hangloozz mag namelijk niet mee naar die seminar :/
oh, wat gemeen van je baas!
Ik zou meteen ontslag nemen :D ;)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Flash ActionScript:
1
2
3
for ( var i =0;i<presentatie.length;i++) {
    trace("ut wor keeeeeeei gezellig...");
}

:)

* oh,when? demonstrate trouwens ook nog eens [rml][ feat] code tags voor Actionscript[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door oh,when? op 08-12-2002 02:30 ]

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

seminars... is dat niet voor mensen die er nooit wat van zullen begrijpen en er gewoon een flinke hoeveelheid geld tegen aangooien? mensen die een hele dure pc kopen omdat ze denken 'hoe duurder mijn bakkie hoe beter mijn werk'. de vermogende 'don't have's and never will have' zogezegd...

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

handige harry was op 08 december 2002 @ 14:30 nogal frusty:de vermogende 'don't have's and never will have' zogezegd...
sounds nogal gefrusteerd voor een _gratis_ seminar... >:) ;)

Verwijderd

als het gratis is is het wat anders :)

een gratis seminar... is dat niet een duur woord voor een samenscholing :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 15:19 ]

Verwijderd

oh,when? schreef op 08 December 2002 @ 15:05:
[...]

sounds nogal gefrusteerd voor een _gratis_ seminar... >:) ;)
TOUCHE

Verwijderd

Ik ben zelf ook naar een paar seminars geweest, en ik heb ze eigenlijk als zeer positief ervaren! Vooral de gratis tshirts en petjes vond ik erg leuk!!! Verder vond ik de betaalde tripjes die er aan vast zaten (barcelona, london) ook erg leuk!
De seminars zelf? ik ben er niet geweest, seminars zijn zo'n beetje de grootste onzin die je maar kan bedenken, en als je jezelf een beetje serieus wil nemen, moet je bij jezelf eens goed gaan nadenken waarom je naar een seminar gaat.
:)

Verwijderd

wellicht zijn seminars voor bepaalde mensen toch interessant; zou heel goed kunnen.
qua netwerken denk ik dat er wel wat voor te zeggen is evenals de door de sponsor betaalde hapjes en drankjes en hier en daar gratis t-shirts en petten - over wat voor seminars hebben we het dan eigelijk? - maar het is toch veelal tien van de tien keer een aardige deceptie qua opdoen van kennis.
ik sluit me aan bij tonny-eyk dat een seminar een leuk betaald uitje is waar men graag het labeltje 'leerzaam' opplakt. qua informatieve waarde is het vaak niet meer dan een (regionale) reclame spot waarbij de seminar bezoeker figurant is zonder het zelf te beseffen.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

guys, de 'do' en 'don'ts' van seminars zijn al lang en breed (voor de zoveelste keer) besproken in dit topic. ;)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik bespreek morgen even met me baas, heb me al wel aangemeld, maar ja, nu nog vrij vragen dus!!! Ralph, ik laat je het morgen weten!!! Ik heb trouwens nog ehelemaal geen informatie gekregen over hoe laat alles begint, waar het precies is enzovoort! ZOu iemand wat info hier kunnen planten. BEn maar een simpele noordeling die af en toe in het wilde westen komt ;)

Ik zal even of ik nog ergens een lege tape heb, zodat ik jullie kan opnemen, dan kan ik hem DivX'en, zodat iedereen het kan zien!!

en ik verwacht dus wel dat jullie zwaaien :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 17:43 ]

Verwijderd

damn, nog steeds geen toestemming gekregen dat ik kan gaan ...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 13:07 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:35
Oké, wat had dat verder te maken met dit topic :?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Omdat ik mijn videocamera wou meenemen om het te filmen zodat andere mensen het konden zien. Maar Willem, SORRY! je hebt gelijk jongen!!! GO GIRL!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 14:15 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Ik moet helaas ook afhaken :'(

Verwijderd

pfff.zat ik daar ff te zenuwen...big applaud voor mijn partners in crime bd en owen! :)

Verwijderd

B-Top, waar en wanneer is die tweede presentatie, hoop dat ik daar WEL bij kan zijn !!!!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

heb je iedereen zo lang vast weten te houden met je presentatie?
Ik heb tie-rep en kevenius niet meer terug gezien vandaag, en d'r was werk zat :/ ;) :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

;) tie-rep ff gezien, en een vriendje van seraph kwam hallo zeggen voor seraph....wel lachuh...heb tie-rep niet meer kunnen opduiken na de pres.

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
Vandaag was dus de grote dag!

Hèt Macromedia Flash Communication Server MX Seminar
Oftewel het ontwikkelen en toepassen voor Flash MX & Flash comm server.

Ik ben geen vaste bezoeker van de MM events, maar het viel me op dat het kleinschalig opgezet was met ongeveer 70 aanwezigen.

Het geheel werd gepresenteerd door Waldo Smeets (MM - Sales Engineer Benelux),
wat hij goed en enthousiast deed. Het verhaal wat hij te vertellen had bestond niet puur uit MM promo, maar was een goede mix van waarheid en dingen die hij namens MM moest mededelen ;).

Even in het kort het programma:

's ochtends:
-Comm server - Technical Overview
-Comm server - Applicatie Architecture

Hele lekkere (gratis) lunch :)

's middags
-Het maken van een chat dmv de standaard components
-Real World Demo: Apix
Dit is een belgisch buro, wat zich oa bezighoudt met het ontwikkelen van een isometrische Flash engine. Iedereen is wel bekend met 'Habbo hotel'? Nou, dat concept, maar dan in Flash gemaakt en hierbij gebruik maken van de voordelen van de Flash Comm server.
beetje kort door de bocht, maar heb niet veel tijd...

en als sluitstuk:
-Real World Demo: orbChat

en dan nu eerst de foto's!
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/orbchat_01.jpg

vlnr: Owen, Boudewijn, Ralph en Waldo
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/orbchat_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/orbchat_03.jpg

"Uw Mc voor vandaag: oh,when?"
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/orbchat_04.jpg

Leuk verhaal over het opzetten van een chat, zonder gebruik te maken van de standaard components! -> orbChat

Het introductiepraatje werd gedaan door Owen (oh,when?).
Boudewijn (BDisOke) heeft daarna een verhaal verteld over zijn aanpak van artwork maken en implementeren in Flash.
Ralph (B-Top) heeft ons toen meegesleurd door de gemaakte code en hierbij een uitleg gegeven. Ook waarom dit met OOP is aangepakt.
Owen heeft als laatste nog uitgelegd hoe hij, samen met Boudewijn, de avatar werkend heeft gekregen. Oftewel: de implementatie in de chat.

Deze wel heel summiere uitleg geeft een slecht beeld van wat deze 3 mensen allemaal in elkaar hebben gedraaid, maar misschien kunnen ze dat beter zelf nog een keer vertellen?! Het is ook niet zo dat dit als enige is blijven hangen, maar dat spreekt voor zich. :)

Mijn ongezouten mening: :D
Leuk verhaal, beetje zenuwachtig afentoe (maar dat gaven jullie zelf ook al aan), maar vooral goed om te zien dat je binnen een korte tijd toch een originele chat in elkaar kan zetten en daarbij de scripting op dusdanig hoog niveau houdt dat er een goede basis is om verder te ontwikkelen.
maar voor de volgende keer: kappen met dat 386 herhalen dat je alles in 7 nachten hebt moeten maken :p

Alles bij elkaar: leuke, ook zelfs 'leerzame' dag!
Goed initiatief van MM en ga zelf de volgende keer ook even kijken!

* tie-rep vindt het alleen een ontzettende tegenvaller dat hij nog steeds in zijn oude witte t-shirt verder door het leven moet, ipv van zo'n wonderschoon Flash MX exemplaar ;)

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
Hangloozz schreef op 10 december 2002 @ 22:13:
heb je iedereen zo lang vast weten te houden met je presentatie?
Ik heb tie-rep en kevenius niet meer terug gezien vandaag, en d'r was werk zat :/ ;) :P

B-Top schreef op 10 december 2002 @ 22:15:
;) tie-rep ff gezien, en een vriendje van seraph kwam hallo zeggen voor seraph....wel lachuh...heb tie-rep niet meer kunnen opduiken na de pres.
Keurig netjes gebleven tot na de orbChat-presentatie en zelfs nog even met Waldo gesproken.

Maar sorry heren: er is een tijd van luisteren en een tijd van ontspannen :P
en tja, als je dan toch dicht bij de kroeg bent?! :+ ;)

Verwijderd

damn damn damn, ik baal er verschrikkelijk van dat ik er niet bij heb kunnen zijn :'( ... next time count me in fo sure!!!! Ralph, ik had het jou ook al even gevraagd, maar kunnen we de SWF nog binnenkort ergens zijn op het internet, ben erg benieuwd!!!!!

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? was ook nogal zenuwachtig...

praatje van mij was keurig op papier uitgewerkt, alleen als je daar staat dan valt het nogal tegen :(

raffelde nogal een warrig praatje af, om snel het woord door te geven aan boudewijn. ralph legde daarna nog de server en netstream code uit, en ik mocht eindigen met de avatar code, wat gelukkig wat beter ging.

bigup for ralph en bd...en er komt een herkansing! :)

leuk om pieter nog ff te zien...

Verwijderd

Was wel een grappig zo'n seminar! Broodjes waren idd wel oke ja!
Nu seriues! Waldo was zeker oke had eigenlijk beetje verwacht dat het alleen maar een verkoop praatje zou worden, maar dat viel reuze mee!
Apix die een nieuwe Huba hotel hadden gefixed maar in Flash met natuurlijk FlashComm als back end was zeker oke!

Over het algemeen een een leuke leerzamen dag!

offtopic:
oh,when? Skate je nog veel??

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 11 December 2002 @ 11:15:
offtopic:
oh,when? Skate je nog veel??
offtopic:
ja, nu met mijn knie wat minder ( herstellende van gekneusde kniebanden ) maar zeer regelmatig, laatst nog in eindhoven, area51, geweest.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

tie-rep schreef op 10 december 2002 @ 22:47:
Vandaag was dus de grote dag!

Even in het kort het programma:

[-knip-]

Alles bij elkaar: leuke, ook zelfs 'leerzame' dag!
nou, mooi dan :)
Nou gaan we bij Zicht zeker wel wat beleven? ;)
tie-rep schreef ook nog:
Goed initiatief van MM en ga zelf de volgende keer ook even kijken!
als m'n baas dat goedvindt, ja :P

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Ik heb me zeker vermaakt :)
Volgende keer iets langer van te voor beginnen /gebeld worden :D
Dan gaatie vast helemaal super!!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

//off

hé owen je arm is half transparant op de laatste foto, hoe doe je dat?

Flickr

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

DeFeCt schreef op 12 december 2002 @ 09:38:
//off

hé owen je arm is half transparant op de laatste foto, hoe doe je dat?
das een custom flashcom component ;) :+

• tie-rep

tie-rep

nu met ir. !

Topicstarter
oh,when? schreef op 12 December 2002 @ 10:12:
das een custom flashcom component ;) :+
Owh, die werkt dan wel erg goed ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pieter/_dump/owen_trans.jpg