Meerdere soorten ide-flatcables?

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:57
Ik heb net geprobeerd om de cdwriter in mn andere pc te zetten (waar alleen een hd inzit, aangesloten op de primary master), maar als ik deze via een flatcable aansluit als secondary master, dan doet ie niks! Hij heeft stroom (laatje gaat open) hij staat als master, alles lijkt te kloppen. Nu viel me wel op dat die idekabel een ander "model" is als de idekabel waar de hd op aangesloten is. Ligt het daar aan, moet ik gewoon een andere ide kabel hebben? De writer is naar mijn weten niet kapot. 5min daarvoor deed ie het in mn andere pc wel goed.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:16

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Als je ahd een seagate of wd is, dan kan het zijn dat je in moet stellen dat er een slave op die kabel zit, anders werkt het niet, een oud en bekend probleem van deze hdd fabrikanten.

suc6

I play my enemies like a game of chess...

• Dr_Frickin_Evil
Mn hd is een maxtor, en de writer zit op de secondary idepoort. O, en die kabel is dus geen floppykabel he!:)

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Je HD hangt aan een DMA66 kabel waarschijnlijk, je writer aan een normale IDE kabel. De HD kabel is 80-aderig, die van je writer maar 40. Maar dat moet ook, geen probleem.

Heb je in je bios wel je Secondary Master op Auto ingesteld? Waarschijnlijk staat hij nu nog op None...

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

• Dr_Frickin_Evil
Nee, de idekabels zijn allebei 40-aderig, maar de connectors zijn iets anders. Hmm, dan zal het daar wel niet aan liggen. Toch ns in mn bios rondneuzen.