Ik ben hier nu al heel de namiddag aan't klooien hoe ik in godsnaam
in mijn code kan includen ipv het op iedere pagina rechtstreeks te plaatsen. (bespaart me een hele hoop werk bij het kopiëren van testpc naar server)
Ik moet dan immers maar in 1 file het databasepath aanpassen.
Als ik bovenstaande code dus rechtstreeks in het document plaats werkt alles prima.
Durf ik het te includen mbv volgende instructie:
krijg ik gegarandeerd volgende foutmelding:
ADODB.Recordset error '800a0bb9'
De argumenten zijn van het verkeerde type, vallen buiten het toegestane bereik of zijn in conflict met elkaar.
/fotos.asp, line 69
In mijn file die ik include zit volgende code:
Ik heb al 30 pagina's doorworsteld die ik gevonden had met de search maar nergens iets gevonden wat m'n probleem oplost. Ik begin stilletjesaan gek te worden.
Wat doe ik in godsnaam verkeerd? ?
code:
1
2
| set cnn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cnn.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("db\data")) |
in mijn code kan includen ipv het op iedere pagina rechtstreeks te plaatsen. (bespaart me een hele hoop werk bij het kopiëren van testpc naar server)
Ik moet dan immers maar in 1 file het databasepath aanpassen.
Als ik bovenstaande code dus rechtstreeks in het document plaats werkt alles prima.
Durf ik het te includen mbv volgende instructie:
code:
1
| <!-- #INCLUDE VIRTUAL="CnnOpen.asp"--> |
krijg ik gegarandeerd volgende foutmelding:
ADODB.Recordset error '800a0bb9'
De argumenten zijn van het verkeerde type, vallen buiten het toegestane bereik of zijn in conflict met elkaar.
/fotos.asp, line 69
In mijn file die ik include zit volgende code:
code:
1
2
3
4
| <%
set cnn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cnn.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("db\data"))
%> |
Ik heb al 30 pagina's doorworsteld die ik gevonden had met de search maar nergens iets gevonden wat m'n probleem oplost. Ik begin stilletjesaan gek te worden.
Wat doe ik in godsnaam verkeerd? ?