Toon posts:

P3 1.4ghz cooler voor u1 behuizing, bestaan die?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een cooler voor een P3 1.4Ghz in een U1 behuizing (19" server behuizing).

De originele cooler past niet, dan gaat de kast niet meer dicht, ik heb andere P3 cooler geprobeert maar dan worden de cpu's te heet.

Het is namelijk een dual cpu bord met 2x 1.4 erop, met 1 cpu krijg ik het nog wel cool met een standaard coolertje maar zodra de 2de erbij zit dan worden ze veel te heet (75graden) en crashed de server.

Iemand een goeie tip welke cooler goed koelt en past in een U1 behuizing?
De meeste die ik vind gaan maar tot P3 1.1 of voor een P4(en die past niet).

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik denk dat het met deze cooler net kan: http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=41
Voor 1U kun je eigenlijk beter een ander koelsysteem nemen...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:13

Croga

The Unreasonable Man

Zorg in ieder geval voor een goede doorstroming van koude lucht door de kast. In principe kun je dan met een relatief kleine cooler op de proc veel doen....

Ga je de kast cohosten? Of heb je een eigen rack staan? De meeste cohosting locaties beschikken namelijk over een airco aan de voorkant van de racks. Als je die koude lucht dan je kast in zuigt, en aan de achterkant weer uit blaast, hoef je je niet zo'n zorgen te maken over de temperatuur.

Verwijderd

gewoon een koeler van de sv24 op de kop tikken, ik heb er nog wel ene

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CoolJag maakt ze speciaal daar voor dacht ik

specs

Verwijderd

Je kan beter opzoek gaan naar de Alpha U1 koeler... (de Alpha FC-PAL15U 1U koeler)
Die is van kopere basis en alu finnen met een speciale delta fan. :*)
Hij is bij OC-shop te koop en de andere beter Pc shop op het net.

Maak je nog ff pix van dat bakkie he?

Verwijderd

Topicstarter
SH007: Die koeler koelt niet genoeg, gaat maar tot een P3 1.13ghz.
Ik heb 2 (identieke) kasten U1 met elke 2x 1.4Hgz P3 erin, met 2 cpu's erin warmt de ene de andere op en zo komen ze dan beide op 75 graden(die vent zit er nu dus op)
2x de originele coelers (cpu in a box) koelen wel goed maar passen niet in de kast.

Croga: Ja staat in een eigen rack maar met nog meer machine's, de ruimte is wel geairconditioned maar de kasten niet.

Jaromir: Mooi, maar ik zoek er dus zowiezo minimaal 4. Maar heb je een link naar de sv24, kan ik kijken wat voor koeler dat het is.

Gladiool: Cooljag? link?

Mr.Vanz: De machines staan al op de lokatie, foto's maken is daar verboden(moet je vooraf aanvragen). Aan de machines zelf is niks bijzonders te zien, gewoon U1 alu. Niks aparts dus.

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:13

Chop2000

Vroem

ehmmm kweet niet hoe hoog een 1u kast is maar, mischien passen alpha pept 66's? (de fan moet er aan de zijkant van het koelblok op, 60mm)

niks

Verwijderd

Chop2000 schreef op 06 December 2002 @ 19:50:
ehmmm kweet niet hoe hoog een 1u kast is maar, mischien passen alpha pept 66's? (de fan moet er aan de zijkant van het koelblok op, 60mm)
Die is 1U hoog :P

Verwijderd

UHUH en ik ben de paus ;)

NEUEU die Alpha koelen als de nete...
Zoek maar een paar reviews op. Voor een U1 doet hij het echt wel goed.
En ze zijn niet meer zo duur.

BTW die fotos la maar hangen man was niet serieus bedoelt :9

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 16:42

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 17:06:
SH007: Die koeler koelt niet genoeg, gaat maar tot een P3 1.13ghz.
Ik heb 2 (identieke) kasten U1 met elke 2x 1.4Hgz P3 erin, met 2 cpu's erin warmt de ene de andere op en zo komen ze dan beide op 75 graden(die vent zit er nu dus op)
2x de originele coelers (cpu in a box) koelen wel goed maar passen niet in de kast.
Ik denk dat spire de informatie bij die koeler niet heeft geupdate. Reden:
Er bestaan P3 1.13 Ghz uitvoeringen gebaseerd op de Coppermine core. Echter verbruiken die nogal wat watt. Met de nieuwe Tu core echter kon et voltage omlaag, wat resulteerde in minder watt voor een gelijkgeklokte CPU. Als ik jou was zou ik even opzoeken hoeveel een 1ghz P3 met coppermine core verbruikt en hoeveel watt jou 1.4 verbruikt. Als de heatsink dan geschikt is voor een P3 met Coppermine core en jou 1.4 verbruikt niet meer dan een 1ghz Coppermine kan je die koeler gebruien.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.cooljag.com/product/JAC317C/jac317c.jpg

deze moet kunnen, maar ik denk dat je 1,4 te heet wordt net als mijn 1266 gemiddelt ook 40 graden met een silverado

Verwijderd

Topicstarter
De 2 cpu's werden 75 graden ELK met die spire cooler.......
Pagina: 1