opzoek naar iemand die aluminium kan bewerken

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ik ben opzoek naar iemand die samen met mij een faceplate voor een desktopkast wil maken, zodat ik ongeveer dit resultaat krijg:

Afbeeldingslocatie: http://www.crtcinema.com/store/shop_image/product/f5754e72a19c0a2e8319e85a1e934f07.jpg

Ik wil dus een standaard desktopcase pakken.. en de faceplate daar af slopen.. en dus een custom aluminium faceplate op maken.

[ Voor 23% gewijzigd door tbusquet op 06-12-2002 15:49 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Zit er bij je in de buurt niet een bedrijfje ? (hier in Houten wel iig.)
Mooi design overigens.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 15:52 ]

• tbusquet
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 15:51:
Mooi design overigens.
Bij mijn weten niet :(

Misschien is er een handeltje op te zetten ... iemand die die faceplates kan maken op bestelling.. als er meerdere mensen geinteresseerd zijn iig.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11-2025
strak design

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Neem dan wel een veel voorkomend desktop kastje, zoals een aopen ofzo, kun je er een inkoopactie van maken en waarschijnlijk geld uitsparen.

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
TukkerTweaker schreef op 06 December 2002 @ 16:07:
Neem dan wel een veel voorkomend desktop kastje, zoals een aopen ofzo, kun je er een inkoopactie van maken en waarschijnlijk geld uitsparen.
Welk model van Aopen ziet er zo uit als op het plaatje???? :?

Nutteloze opmerking dus...

Verwijderd

Ja, het speciaal laten maken van zo'n frontje zal een dure grap worden vrees ik (ook al doe je het met z'n tienen.)

• tbusquet
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 16:09:
Ja, het speciaal laten maken van zo'n frontje zal een dure grap worden vrees ik (ook al doe je het met z'n tienen.)
het mag best wat kosten.. maar zo ontzettend duur zal een plaatje aluminium toch niet zijn ?

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
contrad verkoopt van dit soort aluminium inbouwkasten.
anders neem je een koda eindversterker :+
zit een alu kast om heen, kost 150 euro ;)

Verwijderd

tbusquet schreef op 06 December 2002 @ 16:10:
[...]

het mag best wat kosten.. maar zo ontzettend duur zal een plaatje aluminium toch niet zijn ?
Het plaatje niet nee, het bewerken ervan wel denk ik.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
wat is de dikte van die faceplate? moet het nog geadoniseerd worden? (kleur)
ik ben bang dat het te duur uit zal vallen. als je zoiets retestrak wilt hebben, zal je het op een CNC freesbank moeten maken, en de uurkosten van zon machine + loonkosten.. dat wil je niet weten :X

Mn 3D printer blogje..

• tbusquet
En het zelf doen ? met een vreesmachine voor aluminium.. of gaat dat er niet uitzien ?

Verwijderd

heb je er ervaring mee ?

• jadjong
  • Niet online
Swop1200 schreef op 06 December 2002 @ 16:08:
[...]
Welk model van Aopen ziet er zo uit als op het plaatje???? :?

Nutteloze opmerking dus...
Nee, hij bedoelt dat het een faceplate is die past op een veelgebruikte kast, een aopen bijv. Dus zeker geen nutteloze opmerking/

• Dnc1n
mijn ouders hebben glas laten slijpen bij sanders (ook verfwinkel).
was een 4mm dikke plaat van 1meter bij 50 cm.
koste mijn ouders inclusief glasplaat 15 euro!!

Dus ik denk dat ze daar ook wel een stuk aluminium willen uitzagen.
als je het zelf aftekend ofzo.

maar dan kun je het beste zo'n conrad (of andere winkel) aluminium inbouw kast kopen.
zitten ook van die handsvaten aan. woody heeft er een keer een zelfbouwversterker in gebouwd.

dan ga je met de afgetekende voorplaat naar b.v. sanders en laat je het uitzagen/slijpen.

dan met wat metaal en boren een constructie maken om de hardware er in op te hangen, dit kun je makkelijk zelf omdat dit niet direct opvalt.
de voorkant is het bellangrijkst voor je, denk ik :)

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04-2025
ja, ik werk als CNC frezer :Y)
aluminium is op zich redelijk te bewerken, zacht maar blijft zo lekker aan je gereedschap plakken als je niet goed smeert/koelt. (verstopt filter is niet fijn)
en als dit een dun werkstuk is, heb je nog een extra factor die meetelt, trilling. (waardoor het gefreesde oppervlak er minder mooi uitziet)

je zou het altijd nog met de hand kunnen bewerken, maar dat wordt zeker niet zo mooi ben ik bang.

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Ik bouw zelf een kast van aluminium. een vlakke plaat valt wel te doen. Ik probeer in m'n voorplaat bolle kanten te slaan dat is moeilijk om netje te doen.

Een 1mm plaatje aluminium is 20 euro bij de gamma.

Ik denk dat je dat best met een dremel kan doen.

een blik schaar is trouwens ook erg handig hierbij.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 21:26 ]

• Dnc1n
je kunt natuurlijk ook een bestaande compacte kast nemen en daar een alu frontplaat op plakken!!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 19:54

klaaz

it's me!

Dnc1n schreef op 06 december 2002 @ 23:46:
je kunt natuurlijk ook een bestaande compacte kast nemen en daar een alu frontplaat op plakken!!
:Z

't is schijnbaar moeilijk een post goed te lezen op dit tijdstip...

Over sanders en glas slijpen: Daar zitten nogal wat verschillen tussen. Geen optie dus. Ik heb een poosje bij een bedrijf gewerkt welke ook aluminium frontplates maakte voor haar producten. Daar werd een zeer zware pers gebruikt met speciale hulpstukken om de openingen in het aluminium te slaan. Beetje heftig.

Ik denk overigens dat het voorbeeld zoals de topicstarter wil wel handmatig is te maken. Een gat boren voor de led en een eventueel knopje lijkt me geen probleem met een kolomboormachine. Hetzelfde geldt voor de cd opening. Boor een reeks gaten over elkaar heen, plaats de frontplate stevig in een brede bankschroef en vijl de resten voorzichtig weg. Zorg voor voldoende steun aan de rand door bijvoorbeeld hoekstukken te gebruiken van een zachter materiaal dan aluminium (lood?).

Als je rustig werkt en voldoende marge inbouwd dan moet het lukken lijkt me.

[ Voor 70% gewijzigd door klaaz op 07-12-2002 01:23 . Reden: aanvulling ]

• tbusquet
Ik heb nog even zitten denken, wat nou als ik een stuk hardboard neem, en dan 1mm aluminium. Dat plak je op elkaar. Dan zou je toch een stevig, maar relatief makkelijk te bewerken geheel moeten kunnen krijgen ?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 15:51:
Mooi design overigens.
Yo, k woon ook in houten, enneh, op welke school zit je dan??

Electronics development

• Dnc1n
Klaaz schreef op 07 december 2002 @ 01:17:
[...]

:Z

't is schijnbaar moeilijk een post goed te lezen op dit tijdstip...
sorry het was een beetje laat :Z |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Dnc1n op 07-12-2002 12:00 ]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-02 17:08

TTLCrazy

Listen to Frankie

hmm jullie hebben t allemaal over 1 mm aluminium maar das wel erg dun, vervormt snel, je kan beter minimaal 2 of 3 mm nemen

heb vroeger veel met 1mm staal (of ijzer eigenlijk het zgn pb ijzer (pisbakken staal :) )) gewerkt en dat vervormde ook redelijk snel zodra je het een beetje ging bewerken.

en aangezien aluminium zachetr is dan ijzer/staal zou ik zeker wat dikers nemen dan 1 mm

[ Voor 15% gewijzigd door TTLCrazy op 07-12-2002 12:29 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 23:17

l3p

www.^.nl

ik heb dus ook zon beetje hetzelfde probleem, ik wil gaan starten met mijn eerste casemod
en heb een Chieftec AX-01SLD (Aluminium case), is geloof ik ook 1 mm alu.
ik heb een ontwerpje gemaakt met photoshop, maar wil er nog wat figuurtjes bijmaken.
ik zat zelf ook te denken gewoon met een figuurzaagje en dan een plank in mijn sidepanel zodat het niet vervormd. of jullie moeten iets beters weten :)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~pbrands19/case_erasable_try_2%20copy.jpg

L3p - MK - PV - WP

• tbusquet
Heeft iemand een bestelnummer van Conrad, voor van die Aluminiumkasten ? Heb net de gids doorgespit, maar kan ze niet vinden :?

Verwijderd

Je kan 1 mm aluminium plaat verstevigen met hoekprofielen enzo.

• I
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01 21:50

I

tbusquet schreef op 09 december 2002 @ 13:11:
Heeft iemand een bestelnummer van Conrad, voor van die Aluminiumkasten ? Heb net de gids doorgespit, maar kan ze niet vinden :?
542814-44
542822-44
542830-44
542849-44

blz. 907

Verwijderd

Sorry, lees nu net bericht
Ik kan je foto van je desing niet meer zien. Maar over het maken van die front wil ik je wel helpen.
Je kan het bevoorbeeld in een 3mm dik RVS (inox)mat gepolierd maken die kan met de laser worden uitgesneden. en hoeft echt niet zoveel te kosten hoor.
Je kan de tekening en/of foto gerust naar me mailen en dan laat ik je de prijs wel weten.
zolang dat er geen 100 stuks zijn is dat te doen. tycaja [AT] telenet [PUNT] be

mvg,
jan

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 14:28 ]

Verwijderd

Na 2 jaar zal er toch wel iemand gevonden zijn ;)

oude koe, dicht...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.