Toon posts:

lelijke/wazige textures.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een hele tijd last van lelijke/wazige textures in spellen, wat waarschijnlijk door mn videokaart komt (nividia riva tnt 2 32mb) en ik heb geen idee hoe ik het op kan lossen.. het probleem is namelijk dat hij in sommige spellen (bijvoorbeeld grand prix 4) de meeste reclameborden en dergelijke (haar)scherp afbeeld, van dichtbij en van veraf. Maar de textures op de auto's zijn weer wazig lelijk en zien er niet uit...

In andere spellen (bijvoorbeeld Nascar 2002) is juist de omgeving heel wazig/lelijk maar zijn de auto's weer haarscherp, en in weer andere spellen (bijvoorbeeld fifa 2003) is álles wazig/lelijk :(

hier een voorbeeld van GP4:

Afbeeldingslocatie: http://forum.gamers.nl/attachment.php?s=&postid=658870

al is dit nu wel iets minder geloof ik maar dat weet ik niet zeker meer, tijd geen gp4 gespeeld.

iig heeft/kent iemand dit probleem en kan diegene mij ook helpen aub bedankt? =)

specs: amd 800 mhz, nvidia riva tnt 2 32 mb, 320 mb ram, win 98.

(hoop dat dit het goeie hok is btw :P ;))

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Bij dit screenshot lijkt het erop alsof GP4 in software rendering mode draait..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
screenshot van gp4 was eigelijk ook niet echt een goed voorbeeld aangezien dat zoiezo een enorm zwaar spel is ;p (vooral voor mijn arme computertje)

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

Staan je mipmapping settings misschien niet op default? Dit is in je driversettings het pull downtje waar je kunt kiezen tussen performance/blend/quality etc. Die moet op quality staan. Ik weet niet zeker of het helpt maar ik weet uit ervaring dat wanneer je die op performance zet de meeste textures heel wazig worden.

Verwijderd

Topicstarter
mja dat stond al op beste kwaliteit, ik heb 'm op hoge kwaliteit gezet en het lijkt iets beter te zijn, de textures op de auto's zijn iig weer mooi :) maar nu zijn de andere textures weer minder (zie hier op de muur) :

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~bvand/gp4.jpg

Verwijderd

Misschien een stom vraagje maar : Hoe heb je de detials in de spellen zelf staan?

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

tja, kan ook aan de programering van het spel liggen...

Verwijderd

Topicstarter
details staan allemaal op z'n allerhoogst, in gp4 dus, ook de F1Graphics.cfg file is tot op zn allerhoogst getweaked (dus eigelijk staat het detail hoger dan dat je in het spel kan regelen) (nb, details qua scherpte van textures enzo die je in het spel kan regelen, niet qua resolutie, framerate en dingen als heat haze enzo)

enne Xces, gp4 is alleen een voorbeeld, maar het is bij alle spellen...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 16:21 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, ik vind GP4 niet echt een goede ijkmeter. Spel is IMHO beetje brak in elkaar gezet.

Verwijderd

Geef maar eens wat pics van andere spellen.

Ik vind die auto's niet eens zo slecht, misschien ligt het ook wel aan je tnt2.

Heb je ook al eens de laatste detenators gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
denk dat het aan mn tnt ligt ja, tot hiervoor nog niet zo veel spelletjes gespeeld dus toen had ik het niet echt door ofzo maar nu begin ik t wel te merken en het is gewoon lelijk :) op het moment alleen nog ff nascar 2002 voorhande want fifa 2003 moet ik steeds herinstalleren als ik die wil spelen dus die heb ik maar weggeflikkerd.. hier een screentje van nascar: (leeeeelijk)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~bvand/autos3.jpg

vooral het publiek stelt nix voor...

Verwijderd

En heb je al eens verschillende detenators gebruikt? Probeer 40.72 en 23.11 eens.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 41.07 gedownlaod, de nieuwste maar het helpt misschien een klein beetje, niet echt veel iig

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~bvand/gp4_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~bvand/nascar.jpg

• Roberto
  • Laatst online: 12-08 15:44
dat ziet er toch echt naar uit dat je kaartje niet meer zo lekker werkt, heb ik ook gehad, :(

hij werdt ook tewarm

Verwijderd

Om te testen of het een warmte probleem is kun je je kast open zetten en je kaart ff onderklokken met powerstrip.

Verwijderd

Topicstarter
hmm nou ik koop wel een nieuwe :) ding is toch al oud (dat word wel ff mn moeder lief aankijken..)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Misschien een ti4200 met 64MB, kost maar 150 gemiddeld.

• Roberto
  • Laatst online: 12-08 15:44
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 13:24:
hmm nou ik koop wel een nieuwe :) ding is toch al oud (dat word wel ff mn moeder lief aankijken..)
mail me ik heb een TI 4400 tekoop

Verwijderd

Ik heb dit ook maar dan met een MSI Geforce 4 MX420 64mb ddr. Heb dit ineens gekregen. Heb win 2000 pro al eens opnieuw geinstalleerd. is mijn geheugen brak?? Heb nog nooit overgeclocked en ook nooit iets aan de instellingen gewijzigd.

<Zou wel mooi zijn als ie stukging! Kon ik eindelijk eesns een videokaart kopen :+ }) >

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 17:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 17:03:
Ik heb dit ook maar dan met een MSI Geforce 4 MX420 64mb ddr. Heb dit ineens gekregen. Heb win 2000 pro al eens opnieuw geinstalleerd. is mijn geheugen brak?? Heb nog nooit overgeclocked en ook nooit iets aan de instellingen gewijzigd.

<Zou wel mooi zijn als ie stukging! Kon ik eindelijk eesns een videokaart kopen :+ }) >
Probeer hem als eerst eens flink onder te klokken met powerstrip. Mocht dit niet helpen en een format + verschillende drivers werkt ook niet dan kan je concluderen dat de kaart niet meer 100 % werkt aangezien hij het vroeger wel goed deet.

Verwijderd

Topicstarter
dat van die vangrails hoort zo, want dat zorgt dat je PO laag blijft, maar bij jou veranderd het wel heel snel zo te zien, je kan dit wijzigen in je F1graphics.cfg file in je gp4 directory als het goed is, moet je zelf maar ff kijken welke regel het is (openen met kladblok)
Pagina: 1