• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 10:49

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
..of wie wil er een aanschaffen?

ik heb er een tijdje terug een in handen gehad en ik was echt onder de indruk. Het voelde echt aan als een tussenoplossing tussen een pda (te klein en onhandig) en een laptop (te groot en hoog stroomverbruik). Het exemplaar dat ik in handen had was van een merk dat ik niet meer kan herinneren, maar het had alle communicatie gadgets ingebouwd: W-Lan, bluetooth, IR, RJ-45. Het apparaatje had een 600 Mhz Transmeta proc en 256 MB geheugen. Er draaide WinXP Tablet op en ik moet zeggen dat dat er echt heel goed uitzag!

Wie heeft al een tablet PC en wat zijn jouw bevindingen, of wie zit er over te denken en wat zie jij als voordelen/nadelen aan het apparaatje?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Ik heb een Sonicblue Frontpath destijds gekocht via Mira2go. Er zat standaard Linux op, maar inmiddels gewoon W98 erop gezet. Doet het prima, Wlan + IR ingebouwd, 5 GB HDD 400 Transmeta + 64 MB. Ik wil het geheugen nog uitbreiden maar ik moet daarvoor wel een geschikt dimmetje zien te vinden. Voor als je niet bang bent om te expirimenteren en ook de tijd hebt ervoor kun je voor weinig (?) geld een goede tablet kopen waarvan het beeld haarscherp (1024×768 op een 10,4") is. Optioneel: Toetsenbord via USB is handig, en met de long-life batterij houd hij het ook nog eens 5 uurtjes uit.

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

ik wil dr ook eentje,
lekker in de tuin/zon een beetje i-netten of Divx kijken, geweldig!!

ik wilde eigenlijk deze hebben:
de DocuNote

Afbeeldingslocatie: http://www.stepupcomputing.com/images/dnphoto1.jpg
voor ong. 800 dollar met Lindows...

meer info hier
mijn vraag is alleen hoe krijg je er een ander OS op,
er zit geen CD rom of floppy op/bij..
dus booten in MS dos zit er niet in...

ik zie trouwens net dat die mira2go nog goedkoper zijn ... hmmm

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_Gee op 06-12-2002 16:25 ]

Proffesioneel Platzak

Verwijderd

Ik heb ook een progear van mira2go.com, alleen de 128 mb versie, en de dikke batterij. Tevens de docking erbij genomen (dat mickey mouse rekje wat je erbij krijgt zuigt). Win98 was voor geinstalleerd, en binnen no time, hing ik aan het web, via de ingebouwde orinocco wlan card. Ik wil hem nog upgraden naar win2k of XP.
Veel info kun je vinden op www.progearhacking.com
Ook duiken ze nog wel eens voor weining op op ebay enzo.

Samengevat; leuk dingetje voor webbrowsen; niet voor het serieuze spul. (daarvoor is de 400 mhz transmeta te licht) Daarvoor start ik een TS sessie naar mijn XP pro machine.

Smiley is een tevreden tabletpc gebruiker

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2002 02:03 ]

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb wel het os ervoor :)

maar nee, ik hoef niet zo'n laptop zonder toetsenbord :P

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
doubleduh schreef op 07 December 2002 @ 02:54:
ik heb wel het os ervoor :)

maar nee, ik hoef niet zo'n laptop zonder toetsenbord :P
met touch screen, lijkt me best wel cool.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ben er ook wel van plan om ooit eentje aan te schaffen.

Ik vraag me echter af hoe goed de handschriftherkenning is. Op m'n PDA werkt het zeer goed, maar of het op zo'n tabletPC?

En... werken divx een beetje goed op zo'n ding? Handig als je een soort houder hebt, zodat je dat ding als tvtje kan gebruiken op de eettafel of zo :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 06:55

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb er ook zo een van mira2go (128mb versie) en heb er sinds kort windows xp tablet edition op draaien. os moet wel wat getuned worden om een beetje soepel te lopen maar daarna werkt het best goed. het enigste voordeel van tablet edition is volgens mij tekst en spraak herkenning. heb tot nu toe alleen even met tekst herkenning zitten spelen en dat werkt best aardig. Je moet alleen bij het programma voor touchscreen besturing even een andere modus kiezen anders krijg je geen een zinnige letter op het scherm.

je kan gewoon een soort grafiti als bij palmOS gebruiken, en dat is wel handig omdat ik een palmtop heb en daar dus al best veel ervaring mee heb. De standaard invoer is meer bedoelt om hele worden of zelfs zinnen te schrijven en dat werkt ook best wel goed, alleen heb ik nog nergens een leer functie gevonden en weet ik ook niet wat hij verwacht bij een A oid. (zoals je bij grafiti gewoon het alfabet kan zien zoals het moet worden gemaakt)

divx kan je bijna gelijk wel vergeten. mij 400mhz trekt net vcd en dat kost hem al veel moeite. ik heb ook nog zo'n epia plankje met 800mhz cpu en die trekt divx ook niet helemaal goed vind ik.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• kmf
  • Niet online

kmf

cosmoOo schreef op 07 December 2002 @ 11:23:
ik heb er ook zo een van mira2go (128mb versie) en heb er sinds kort windows xp tablet edition op draaien. os moet wel wat getuned worden om een beetje soepel te lopen maar daarna werkt het best goed. het enigste voordeel van tablet edition is volgens mij tekst en spraak herkenning. heb tot nu toe alleen even met tekst herkenning zitten spelen en dat werkt best aardig. Je moet alleen bij het programma voor touchscreen besturing even een andere modus kiezen anders krijg je geen een zinnige letter op het scherm.

je kan gewoon een soort grafiti als bij palmOS gebruiken, en dat is wel handig omdat ik een palmtop heb en daar dus al best veel ervaring mee heb. De standaard invoer is meer bedoelt om hele worden of zelfs zinnen te schrijven en dat werkt ook best wel goed, alleen heb ik nog nergens een leer functie gevonden en weet ik ook niet wat hij verwacht bij een A oid. (zoals je bij grafiti gewoon het alfabet kan zien zoals het moet worden gemaakt)
Ik ben gewend te werken met de transcriber van pocketpc, dat zal dus voor mij handiger zijn. Normale letterherkenning dus.
divx kan je bijna gelijk wel vergeten. mij 400mhz trekt net vcd en dat kost hem al veel moeite. ik heb ook nog zo'n epia plankje met 800mhz cpu en die trekt divx ook niet helemaal goed vind ik.

Dat is wel vreemd. Mijn 266Mhz laptop kan divx3 en 4 ook nog redelijk aan. Maar ik denk dat ik de stepup ga nemen met de 667mhz en 256 ram. toch iets betere specs en ziet er wat leuker uit dan de mirago.

Hoeveel hebben jullie trouwens aan verzendkosten en evt. importkosten betaald? :|

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 07-12-2002 12:01 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

athlonkmf schreef op 07 december 2002 @ 11:46:
Dat is wel vreemd. Mijn 266Mhz laptop kan divx3 en 4 ook nog redelijk aan. Maar ik denk dat ik de stepup ga nemen met de 667mhz en 256 ram. toch iets betere specs en ziet er wat leuker uit dan de mirago.
|
Zou ik zeker doen. De sonicblue is al een oud beestje. (1.5 - 2 jaar) en wordt niet meer nieuw verkocht. Is dan ook eigenlijk niet te vergelijken met de nieuwe generatie. Toendertijd gingen ze voor $3200 weg. Geen hond kocht die dingen, dus zijn ze gedumpt voor 25% van de echte waarde. Toen ging het hard, en waren ze zo op. Enkele maanden later kwam MS met de tabletpc OS, en de nieuwe generatie tabletpc's.

Smiley is een early adapter, en koopt ook nog wel eens een next generation. (als het allemaal goedkoper wordt)

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 15:13:
[...]

Zou ik zeker doen. De sonicblue is al een oud beestje. (1.5 - 2 jaar) en wordt niet meer nieuw verkocht. Is dan ook eigenlijk niet te vergelijken met de nieuwe generatie. Toendertijd gingen ze voor $3200 weg. Geen hond kocht die dingen, dus zijn ze gedumpt voor 25% van de echte waarde. Toen ging het hard, en waren ze zo op. Enkele maanden later kwam MS met de tabletpc OS, en de nieuwe generatie tabletpc's.

Smiley is een early adapter, en koopt ook nog wel eens een next generation. (als het allemaal goedkoper wordt)

Tja. had net gezien dat die stepup maar een 8,5" LCD schermpje heeft. Niet echt leuk eigenlijk :|

Verwijderd

Heb wel eens met die PaceBlade gewerkt. Dat is een tablet PC met een crusoë processor. Draait XP op. was wel aardig, maar niks voor mij.

Sowieso vond ik m te zwaar.
Pagina: 1