Toon posts:

Document beveiligen op free host server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een aantal dagen aan het spitten en doen maar kom er niet uit.

De Doelstelling:

Ik wil een webpagina bij een freehosting server neer zetten die mij nergens rechten op geeft, geen .htaccess, php of wat dan ook. Ik wil daar een directory maken waar ik een aantal bestanden in wil zetten zodat ik en een x aantal collega's daar overal vandaan bij kunnen. Ik ben geen scripter of webdesinger maar heb doormiddel van de laatste dagen een hoop lezen dat ik voor de beveiliging daarvan (als het sowieso al mogelijk is) waarschijnlijk javascript moet gebruiken. Verder zou ik graag willen dat ieder die bij de bewuste documenten mag zijn eigen username en wachtwoord heeft.

Ik weet dat de beveiliging van JS brak is maar dat maakt me op zich niet zo heel veel uit, het gaat om het idee van een beetje beveiliging en de boekhouding zullen we er ook niet achter zetten.....

Kan dit uberhaüpt? Vergeef mij als ik niet goed heb gezocht of dingen verkeerd heb uitgelegd, dit is geen dagelijkse kost voor me.

Alvast bedankt,

Rudolf

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25
Het handigst zou toch zijn een unix server waarbij je de directory beveiligd dmv. .htaccess. JavaScript beveiliging laat soms nog wel eens aan zich te wensen over...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:04

André

Analytics dude

Je kunt een paswoordscherm maken met javascript. En het bestand dat opgeroepen moet worden heeft dezelfde naam als het paswoord. En zet het in een onlogische dir, dus niet in images of documenten.

Dus paswoord: "abc" gaat naar "_p_a_s/abc.htm"

Als je dus een verkeerd paswoord geeft krijg je automatisch een 404.

[ Voor 25% gewijzigd door André op 06-12-2002 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 06 December 2002 @ 15:09:
Het handigst zou toch zijn een unix server waarbij je de directory beveiligd dmv. .htaccess. JavaScript beveiliging laat soms nog wel eens aan zich te wensen over...
Dat had ik begrepenen zou dat ook wel willen, heb er nu genoeg over gelezen de laatste dagen. Maar de feehosting providers die ik gezien heb staan geen telnet toe.

Misschien een domme vraag maar zijn er freehosting providers die dat ondersteunen? Veel ruimte hebben we niet nodig, en 20MB zijn we al een eind mee weg. We gebruiken nu YahooGroups om bestanden over de hele wereld uit te wissellen, maar dat inloggen is zo omslachtig vandaar.....

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten blijft lastig. Javascript is je enige optie of gewoon niet zeuren en wat moeite blijven doen voor een gratis yahoo dienst. ;) :P

Verwijderd

Topicstarter
cutter schreef op 06 december 2002 @ 16:06:
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten blijft lastig. Javascript is je enige optie of gewoon niet zeuren en wat moeite blijven doen voor een gratis yahoo dienst. ;) :P
Zoals aangegeven heb ik geen moeite met JS.....
ik vroeg alleen of iemand weet of er een soort scriptje bestaat die kan wat ik wil en of het mogelijk is, zelf programeren kan ik simpelweg gewoon niet en heb te weinig verstand van dit soort dingen, ik wil er best moeite en en tijd insteken maar het moet wel uit te voeren zijn.

Daarvoor stel ik een vraag aan mensen die er ervaring en/of verstand van hebben

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

zoeken met Google en eerste hit is:

http://www.bloodaxe.demon.co.uk/JPS/

succes

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ik gezien, alleen werkt deze met één password en over rechtstreeks benaderen van bestanden lees ik ook niets maar ik kan het verkeerd lezen misschien,

iig bedankt voor je reactie,

Rudolf

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 December 2002 @ 15:16:
[...]

Dat had ik begrepenen zou dat ook wel willen, heb er nu genoeg over gelezen de laatste dagen. Maar de feehosting providers die ik gezien heb staan geen telnet toe.

Misschien een domme vraag maar zijn er freehosting providers die dat ondersteunen? Veel ruimte hebben we niet nodig, en 20MB zijn we al een eind mee weg. We gebruiken nu YahooGroups om bestanden over de hele wereld uit te wissellen, maar dat inloggen is zo omslachtig vandaar.....
vrind, voor een .htaccess heb je geen telnet nodig. Upload gewoon de benodigde files (.htpasswd's kun je ook genereren met bepaalde websites, indien nodig) en klaar ben je.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 20:43

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

nah vrind, Hunt is right... Op Hunt's server, waar ikzelf klant van ben en niet eens met tweakerskorting :P , heb ik dit gedaan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
.htacces:
AuthUserFile hierhetcompletepadnaareenbestandgenaamd'.htpasswd'
AuthGroupFile /dev/null
AuthName Wachtwoord
AuthType Basic

<Limit GET>
require valid-user
</Limit>

<Files .ht*>
order allow,deny
deny from all
</Files>

dan het bestand '.htpasswd'
code:
1
username:passwordmetmd5cryptie

:)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1