Hoi,
Ik ben vanwege een update van php al mijn scripts aan het aanpassen aan de nieuwe superglobals structuur van php.
Nu ben ik achter het volgende gekomen:
ik heb een pagina met de volgende inhoud:
In datzelfde scriptje wordt deze data ook opgevangen bij een evt. SUBMIT:
Als ik nu in het tekstvak een naampje invul en dan met mijn linkermuistoets op submit! duw, gaat alles naar behoren, in het volgende scherm krijg ik netjes de value van $_POST['user'].
Maar nu komt het:
Als ik i.p.v. mijn linkermuistoets gewoon een ENTER geef in dat form, dan krijg ik GEEN OUTPUT!
Ik heb al het e.e.a. getest en nu blijkt het volgende:
Als ik op SUBMIT duw met de muis, dan is $_POST['submit'] WEL ge-'set'.
Maar als ik gewoon een ENTER geef, is $_POST['submit'] NIET ge-'set'.
Maar de variabele $user is dan WEL ge-'set'.
M.a.w. als je een ENTER geeft, hanteert de browser niet de methode POST (en ook niet GET, want isset($_GET['user'] leverde ook FALSE op), terwijl ik die wel gedefinieerd heb in <form method=post (...) >.
Weet iemand hoe dit kan?
Aangezien ik vaak het toetsenbord gebruik ipv de muis vind ik dit zeer hinderlijk.
Is dit misschien een bug in php? (ik heb nu versie 4.1.2)
Heeft iemand een oplossing?
BTW: mijn browser is IE v6.0.2.
Ik ben vanwege een update van php al mijn scripts aan het aanpassen aan de nieuwe superglobals structuur van php.
Nu ben ik achter het volgende gekomen:
ik heb een pagina met de volgende inhoud:
PHP:
1
2
3
4
| <form name=form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post"> <input type=text name=user maxlength=100> <input type="submit" name="submit" value="Submit!"> </form> |
In datzelfde scriptje wordt deze data ook opgevangen bij een evt. SUBMIT:
PHP:
1
| if (isset($_POST['submit'])) { echo $_POST['user']; } |
Als ik nu in het tekstvak een naampje invul en dan met mijn linkermuistoets op submit! duw, gaat alles naar behoren, in het volgende scherm krijg ik netjes de value van $_POST['user'].
Maar nu komt het:
Als ik i.p.v. mijn linkermuistoets gewoon een ENTER geef in dat form, dan krijg ik GEEN OUTPUT!
Ik heb al het e.e.a. getest en nu blijkt het volgende:
Als ik op SUBMIT duw met de muis, dan is $_POST['submit'] WEL ge-'set'.
Maar als ik gewoon een ENTER geef, is $_POST['submit'] NIET ge-'set'.
Maar de variabele $user is dan WEL ge-'set'.
M.a.w. als je een ENTER geeft, hanteert de browser niet de methode POST (en ook niet GET, want isset($_GET['user'] leverde ook FALSE op), terwijl ik die wel gedefinieerd heb in <form method=post (...) >.
Weet iemand hoe dit kan?
Aangezien ik vaak het toetsenbord gebruik ipv de muis vind ik dit zeer hinderlijk.
Is dit misschien een bug in php? (ik heb nu versie 4.1.2)
Heeft iemand een oplossing?
BTW: mijn browser is IE v6.0.2.