[WinXP] Na wijzigen partitie harde schijf locked?

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
vandaag heb ik d.m.v. partition magic mijn hdd opnieuw ingedeeld. het betreft een aldi pc (november 2002) en de C: was voor mij veel te groot... de D: veel te klein en dat is nu opgelost. alles is zonder problemen van groote veranderd.

het probleem is echter de recovery software. ik krijg nu de melding (vertaald van uit het duits) dat de hdd gelocked is en eerst moet worden vrijgegeven?

kan dit idd te maken met het aanpassen van partities en is er een andere manier
mogelijk?

(ik kon echt niet vinden waar ik DIT probleem kon voorleggen... ook niet na lezen FAQ)

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In windows 98 kon je je HD locken door middel van lock [driveletter]:. In WinXP zie ik daarvoor geen command cq. programma :o

Verwijderd

heeft de recovery software soms te weinig ruimte om een image terug op C te zetten? (hoe groot is drive C btw?)

• hemiparo
  • Niet online
drive c: is nu 20gi (was 50 ofzo) maar er is genoeg ruimte. kan het zo zijn dat de recovery software alleen op een partitie van een bepaalde groote werkt?

• hemiparo
  • Niet online
geen ideeën meer verder?

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Robin Vreuls schreef op 06 December 2002 @ 15:26:
In windows 98 kon je je HD locken door middel van lock [driveletter]:. In WinXP zie ik daarvoor geen command cq. programma :o
Euh je hebt nog altijd de command prompt hoor, doe maar eens start -> uitvoeren en typ cmd...

Blog (Linux-related)

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 19:06

DeTeraarist

#Boots2Asses

LOL, ik denk niet dattie die bedoeld ;)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• CyberBlaster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik denk dat Partition Magic nog niet helemaal klaar is o.i.d. want volgens mijn locked PM de schijf, maakt dan aanpassingen en geeft 'm dan weer vrij...
ik zou ff in de Help van PM kijken of nog een kleine aanpassing proberen en kijken wattie dan doet...

• hemiparo
  • Niet online
niks helaas... (al moet ik zeggen dat de Help van PM redelijk uitgebreid is). Ook een aanpassing heeft geen effect... nog meer tips?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 10:41

lordsnow

I know nothing

Het is inderdaad zo dat RETTEN minder goed werkt *kuch* als de C:\ partitie kleiner is dan dat 'ie verwacht. Groter mag wel.

En om de HD vrij te geven (lock weg te halen) gebruik je het commando FDISK /MBR op de A: of C: prompt. (Dus nadat je die Duitstalige melding hebt gehad). Daarna LANG intypen om weer te beginnen vanaf het taal-keuze scherm.

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 15:33
Check allebei je partities in PM eens op errors. en staan ze ook niet Hidden ofzo?

• Robin
  • Niet online
Jensd schreef op 07 December 2002 @ 19:10:
[...]

Euh je hebt nog altijd de command prompt hoor, doe maar eens start -> uitvoeren en typ cmd...

En dan heb je nog altijd geen lock [driveltter]: ;)

• hemiparo
  • Niet online
lordsnow schreef op 08 december 2002 @ 10:29:
En om de HD vrij te geven (lock weg te halen) gebruik je het commando FDISK /MBR op de A: of C: prompt. (Dus nadat je die Duitstalige melding hebt gehad). Daarna LANG intypen om weer te beginnen vanaf het taal-keuze scherm.
FDISK /MBR was de oplossing :)

Verwijderd

Beste Tweakers,

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem!

Bij gebruik van "FDISK /MBR" krijg ik de volgende foutmelding: "Error writing fixed disk. The master boot code has NOT been updated."

Heeft iemand enig idee?

Bij voorbaat dank,
Ivo Kox

• MSalters
  • Laatst online: 21-08 17:14
BIOS setting tegen boot-sector virus.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Ik heb te maken met een Compaq Evo 1020v laptop.

In de BIOS kon ik niets vinden. Is er een andere optie?

Verwijderd

Bios Antivirus zou heel goed kunnen zoals ook bv in http://www.annoyances.org/exec/forum/win2000/n1065553121 staat. Omdat dit al een vrij oud topic is ga ik deze sluiten, Ivo Kox, mocht je er zelf toch nog niet uitkomen open dan gerust een nieuw topic :) Neem voordat je dat doet ook Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) door :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.