Chemische stoffen van PC onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 14:46
Voor een project moet ik uitzoeken wat voor stoffen pc onderdelen bevatten. Het probleem is dat er weinig info over is. Als er informatie is gaat het meestal over het algemeen. Wie weet er een goede link over dit onderwerp.

PS

Alleen zinnevolle reacties plaatsen a.u.b.

Verwijderd

in een pc zitten behoorlijk wat zware metalen. er is een soort recycling site van de overheid, misschien staat het daar op, zal url ff zoeken

edit: kan ik zo gauw niet vinden, maar er zijn tv spotjes over geweest. misschien dat iemand zich dat herinnert?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2002 14:57 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Zinvolle reacties? Ok, ff denken wat ik nog weet van me HBO Informatica (en praktijk-ervaring ;)):

Behuizingen, andere omhulsels: cheapass plaatstaal en plastic. Ook drives zit veel plaatstaal in/om. Als je een wat luxere kast hebt: aluminium.

PCI kaarten/moederbord: silicium, koper, beetje edelmetalen. chipbehuizing is plastic gedeeltelijk, correct me if I'm wrong.

CPU: keramiek, silicium, plastic, edelmetalen. De pinnetjes van een proc weet ik eigenlijk niet, ook koper?

kabels: plastic, koper, beetje alu. Voor optische kabels > glasvezel :) Luxe audiokabels: de aansluitingen dan: goud.

Aan restspul: wat rubber, speciale kunststoffen (harde schijf isolatie), verf :), enz. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

LinkedIn
Instagram

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 14:46
Bedankt voor de informatie.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

In bijna alle IC's zitten bergen met goud.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sebastius schreef op 06 December 2002 @ 23:55:
In bijna alle IC's zitten bergen met goud.
hoezo overdreven

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:08
Vergeet je monitors niet, wat minder raar spul maar wel een bak glas, magneten (simpelweg ijzer?) en plasics

• ocbar
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ocbar

in oude pc's zit voor 50 Euro aan goud in maar je krijgt het er heel moeilijk uit

Verwijderd

IK ben RIJK :)

• pres_lincoln
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 21:20
kewl, heb je daar nu 4 jaar voor gestudeerd dat er plaatstaal in zit... :S
Heb het altijd al gemeend, maar jij bevestigd het nu echt...

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Iets duurdere kasten: verzinkt plaatstaal (zink dus). Verder: vergeet het lood niet in het soldeertin (dat is nl. een legering van lood en tin, meestal ca. 50-50%).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1