Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spellen werken niet met Gigybayte GA-7VAX

Pagina: 1
Acties:

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 10:23
Oud systeem--------------------------Nu
MSI k7t Pro2---------------------------Gigaybyte GA-7VAX
Geforce 2 MX---------------------------Aopen Aeolus ti4200S
256 SDRAM-----------------------------256 DDR RAM
Athlon 900 MHz-----------------------Athlon 900 MHz

Met het oude systeem kon ik normaal spellen spelen, echter nu ik mijn systeem heb geupdate zijn de beelden 'verknipt'.

Verderen specificaties:
29.42 tot 41.04 drivers geprobeerd
Via 4-in-1 v4.43
DirectX 8.1
v-sync uitgeschakeld
Windows ME en XP Pro allebei opnieuw geinstalleerd apart

Warmte is het denk ik niet, wanneer ik de pc uitzet en de kaart voel, is hij wel iets warm maar niet oververhit.

klik voor vergrotinkje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~prstout/nfshp2.GIF

Dit is NFS Hot pursuit 2
Ook de intro video's worden zo afgebeeld!!!
DVD worden trouwens wel perfect afgespeeld!!

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 06-12-2002 14:39 . Reden: layoutvernachelend pic geresized ;) ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens met wat AGP instellingen in de BIOS te spelen.. 4x, 2x, etc. Draai eens memtest86 om je geheugen uit te sluiten.

Anders zou ik de videokaart eens inruilen..

[ Voor 53% gewijzigd door BalusC op 06-12-2002 14:40 ]

• verytallman
AGP: heb ik ingesteld op 4x, is het enige wat kan omdat gigabyte niet lager kan kan 4x en mn videokaart niet hoger kan dan 4X :)

Ohh dat ben ik nog vergeten te melden, stom!! Bij het systeem van 'nu' had ik eerst ook nog de geforce 2 MX erin zitten >> ook verknipte beelden !!
Daarom heb ik een nieuwe grafische kaart gekocht!!

Omdat ik verder alleen het moederbord het vervangen lijk mij daar het probleem te zitten

Verwijderd

na dat systeem is ombebouwd win opnieuw geinstaleerd? zoniet zou ik dat eens doen, vaak worden de wijzigingen niet goed meegenomen door windows. :)

• verytallman
Verwijderd schreef op 06 december 2002 @ 14:50:
na dat systeem is ombebouwd win opnieuw geinstaleerd? zoniet zou ik dat eens doen, vaak worden de wijzigingen niet goed meegenomen door windows. :)
yep

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probeer eens in je videokaart-drivers bij Direct3D settings de 'fog table emulation' (of een lelijke Nederlandse vertaling) aan te zetten. Bij mij waren NFS4 en 5 een enorme LSD-trip met dit uitgeschakeld.
Bij de meeste andere spellen heeft het overigens geen effect.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:27
Volgens mij moet je gewoon 's het 1 en ander in je BIOS aanpassen... Kijk 's wat je pc'tje doet met de default standard settings en met de default optimized settings... Wellicht dat je daar het 1 en ander tegenkomt... 't probleem moet op zich op te lossen zijn.. ;) ( Heb je de allerlaatste Bios al op je mobo?? )

Humor moet je serieus nemen

• verytallman
tommie-boy schreef op 06 December 2002 @ 14:59:
Volgens mij moet je gewoon 's het 1 en ander in je BIOS aanpassen... Kijk 's wat je pc'tje doet met de default standard settings en met de default optimized settings... Wellicht dat je daar het 1 en ander tegenkomt... 't probleem moet op zich op te lossen zijn.. ;) ( Heb je de allerlaatste Bios al op je mobo?? )
yep F8 is de laatste versie.....
heb ook al alles in bios geprobeerd, optimized defaults, fail-safe default en top performance. verder heb ik ook natuurlijk een beetje in het bios rondgesnuffeld.
het valt me wel op dat ik veel minder opties heb dan ik had bij de msi mobo

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

verytallman schreef op 06 December 2002 @ 14:44:
Omdat ik verder alleen het moederbord het vervangen lijk mij daar het probleem te zitten
Je hebt het geheugen ook vervangen..
Heb je nou memtest86 gedraaid :?

• verytallman
[quoteJe hebt het geheugen ook vervangen..
Heb je nou memtest86 gedraaid :?[/quote]

De tests waren al 20 uur aan het draaien en pas bij Pass 14..... terwijl het zeker meer dan 60 passes zijn, dus ik heb em stop gezet

maar tot pass 14 waaren er geen fouten gevonden

Verwijderd

Dit is een bekend probleem....vervang je voeding eens en let erop dat de 3.3V lijn minimaal 20 Ampere kan hebben.

Heb dit probleem gehad met een Radeon 8500 en een Club 3D GF4 Ti 4200. Na de voeding te hebben vervangen werkte het wel goed.

• verytallman
Verwijderd schreef op 07 December 2002 @ 11:37:
Dit is een bekend probleem....vervang je voeding eens en let erop dat de 3.3V lijn minimaal 20 Ampere kan hebben.

Heb dit probleem gehad met een Radeon 8500 en een Club 3D GF4 Ti 4200. Na de voeding te hebben vervangen werkte het wel goed.
Ja dan is er nog 1 ding wat ik niet gezegt heb:
ik heb ook mn voeding al vervangen 8)7

Mn PC viel eerst namelijk constant zomaar uit, toen heb ik mn voeding vervangen met een "Sweex 350 Watt ATX with PFC"

• verytallman
Trouwens dit zijn mijn voltages:

+5Vsb----------- +5.080 Volt
+12V------------- +12.350 Volt
+5V -------------- +4.890 Volt
+3.3V ------------ +2.280 Volt
VCoreA ----------- +1.770 Volt

CPU --------------- 51 graden
System ----------- 45 graden

Moet ik soms in het bios misschien meer voltage toekennen aan de videokaart ???

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:38

The Wizard

Moderator Mobile
Die +3,3 is wel errug laag....

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:10

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

hmmzz... de 3.3v is erg aan de lage kant..... misschien als je een voeding met iets meer vermogen toepast de 3.3v beter tot zijn recht komt!

edit:

The Wizard was me voor :)

[ Voor 19% gewijzigd door WeaZuL op 07-12-2002 13:49 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• verytallman
The Wizard schreef op 07 december 2002 @ 13:45:
Die +3,3 is wel errug laag....
Oh shit, die 2 moest een 3 zijn, dus het voltage is 3.280

Verwijderd

Dat van die voeding zegt niets. Kijk effe op sticker op de voeding. Daar staat een lijst op met de Amperes die de voeding kan leveren. Let daar vooral op de amperes achter de 3.3 V aanduiding...Die moet minstens 20 zijn om er zeker van te zijn dat het goed...350 watt zegt niets...

Voorbeeld: Ik heb hier een 400 watt voeding die slechts 16 A levert op de 3.3V lijn, terwijl de 350 Watt die ik nu gebruik 20 A levert op de 3.3 V lijn....

• verytallman
Er staat:

Voltage: --------- Min. -------- Max.
+3.3 -------------- 3.5A ------- 14A

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Sorry had je 2e post overzien.. hier stond geen zinnige informatie, maar succes!

[ Voor 120% gewijzigd door Tutti-frutti op 07-12-2002 16:05 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Dat had ik dus wel verwacht...14 A is te weinig, probeer een andere voeding die meer amperes levert op de 3,3 V en je bent klaar.

• verytallman
ok, maar die voedingen zijn nog lastig aan te komen.
In de pricewatch kan je dat niet zien of hij 20A heeft, en ook niet op websites....

dus welke voeding moet ik dan hebben eigenlijk?

Verwijderd

Gewoon bij een lokale pc-boer. Die heeft diverse voedingen liggen. Gewoon effe vragen of je effe op die sticker mag kijken. Ik had zelf een Target voeding en die deed het gewoon goed...

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:44
Q-tec heeft voedingen die dat makkelijk aankunnen, enermax, zalman en dat soort merken kunnen die 20A makkelijk aan, het is gewoon ff een kwestie van langs een winkel gaan waar ze voedingen verkopen en vragen naar een voeding die minimaal bepaalde amperages (damn wat een vaag woord) aan kan.

Bij ons draait een GA-7VAX zeer goed, zie mn sig voor verdere specs

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Aopen voedingen zijn ook goed! voedingen moet je wegen ik heb hier een Aopen 350w liggen die 2x zo zwaar is als een 450w el-cheappo.
Pagina: 1