the technically most advanced amp on this planet

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
...in tube country

lol, in deze Antwerpse winkel staat een leuke beschrijving van deze 33 watt buizen amp ( a 9900 euro voor een bouwpakket).

Leuk voor naast de kerstboom (die heb je eigenlijk ook niet meer nodig)

Afbeeldingslocatie: http://www.diyparadiso.com/proj/amps/se/outerlimit/fotosdemo/demoskdark.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.diyparadiso.com/proj/amps/se/outerlimit/fotosdemo/demosk.jpg

Volgens mij stond ie ook op de VAD

[ Voor 4% gewijzigd door Duck-Twacy op 06-12-2002 15:55 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Laatst online: 08-06 21:03
Ik heb die ook op de VAD gezien ja. Opengebouwd en met een enorme condensator erin.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

alleen nog slingers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:05

Chiron

Moderator Discord
9900 euro is nog een koopje hoor, heb buizenversterkers van meer dan 30.000 euro gezien :o

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

deze

Afbeeldingslocatie: http://gon4.audiogon.com/i/a/f/1038882837.jpg

zou het leuk doen met mijn klipsch...hij kost 2de hands ook maar 19000 $

edit...hij was ooit met 3300 $ per watt de recordhouder $ per watt

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 19680 op 06-12-2002 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14635

Echt geavanceerd lijkt me die amp niet. En als er maar 1 condensator in zit, dan is dat ook knap mieterig. Beter is om een heleboel hele kleine te hebben.

Denk dat de amp van integra research wel geavanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Ener-G schreef op 06 December 2002 @ 15:39:
9900 euro is nog een koopje hoor, heb buizenversterkers van meer dan 30.000 euro gezien :o
Kant en klaar stuf is flauw (dat is altijd wat de gek ervoor geeft :) )
Ik heb de Audio Note Gaku On gezien en gehoord en die kost $250.000
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rwmmos/AudioNote/EPSN0001s.jpg
(ik weet zelfs dat er een Nederlander is die er twee heeft staan, totale setwaarde 1.2 miljoen $)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44509

Jaha, maar of je het verschil nou hoort? Volgens mij kun je met 30000 euro veel leuke dingen doen, en nog steeds een hele gave stereo in je huis hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

hoewel ik een audioliefhebber ben, en naar het best mogelijke geluid zoek. En ook regelmatig update vind ik 30.000 € ronduit absurd

Aquablue, leveren die ook geen onderdelen ?

[edit]
buizenversterkers vind ik maar niks, maar dat is mijn mening

[ Voor 33% gewijzigd door w00Dy op 06-12-2002 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:05

Chiron

Moderator Discord
Duck-Twacy schreef op 06 december 2002 @ 15:52:
[...]

Kant en klaar stuf is flauw (dat is altijd wat de gek ervoor geeft :) )
Ik heb de Audio Note Gaku On gezien en gehoord en die kost $250.000
en was het wat?

:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 15:14

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Vertel mij eens wat het verschil is tussen buis- en gewone versterkers........... :/

[ Voor 27% gewijzigd door Tennie op 06-12-2002 17:46 ]

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6071

[noflame]
Haha, doe mij een torren-amp voor dat bedrag, heb je nog bijna natuurgetrouw geluid ook :P.
[/noflame]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:18
Hebben we het over geavanceerd of over duur? Want qua features streeft mijn Arcam A85 dat zootje buizenamps hier wel ver voorbij ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

--haste-- schreef op 06 December 2002 @ 17:44:
Vertel mij eens wat het verschil is tussen buis- en gewone versterkers........... :/
Wil je het oersimpel ?

Zoals een lens beeld vergroot, vergroot een buis of een transistor het geluid.
In een buis wordt dat gedaan in luchtledige toestand. Je hebt een gloeidraad in een buis met daarop 5 volt, deze gloeidraad wordt warm en zend elektronen uit. Tegenover de gloeidraad staat een anode, daar staat gelijkspanning op. Vrij hoog 400/300V Door die hoge spanning worden de elektronen naar de anode 'gezogen' Tussen de gloeidraad en de anode plaats je een spiraal, daar komt de wisselende spanningen van een geluidsbron op. (cd speler, platenspeler...) Nu gaan dus de elektronenstroom bewegen op de maat van de muziek. De anode versterkt die muzieksignalen.

Bij een transistor gebeurd dit proces door verscheidene lagen silicium heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
wat kost dat nou eigenlijk, een simpele buizenamp bouwen? Lijkt me een leuk project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Het was niet mijn bedoeling om een draad te beginnen over de pre of cons van buizen amps. Dat soort discussies vermoeien alleen maar. Was gewoon een leuke pic van een beetje krankzinnige diy amp (van een verder wel okay bedrijfje).

Voor betaalbare diy buizen amps kun je terecht bij Velleman of Amplimo (de Ul40-S2 van de laatste is echt een heel goed ontwerp, ook mooi upgradable) of (als je het echt zelf wil uitzoeken) een ontwerp van triodedick (bv de Anastasia of de Oliver).

btw de Gaku On klonk best mooi, maar ik zou het geld er niet voor over hebben (ook al was ik multi miljonair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 18:59

tweakerbee

dus..?

Overigens zijn buizen-amps volgens mij inmiddels verboden, wat de reden is dat ze niet meer op de markt gebracht kunnen worden. Het zou gehoorbeschadigingen op leveren :?

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 12:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dat is dus echt een beetje onzin..

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Hmmz, verboden ??
Misschien omdat buizen AMPS nogal breedbandig zijn en daarom bij verkeerd gebruik op enkele tientallen tot wel honderden kilohertz kan gaan rondstralen.
Dat geeft hele vervelende radiostoring 8)

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maar wat kost het nou om er eentje te bouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:07
/offtopic:
hey, duck. Zoek je nog steeds koelblokken voor je andere zelfbouw project? Ik kan 10 van die koelblokken krijgen uit dat ene topic. Ik wilde vandaag laten weten of dat doorgaat, of niet. Eigenlijk kan ik er zelf niet zoveel mee, maar mischien heb jij interesse?
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
s_roubos schreef op 07 December 2002 @ 11:15:
Maar wat kost het nou om er eentje te bouwen...
De Amplimo UL40-S2 kost 1095 euro (zoals je hier kun lezen.

De ontwerpjes van Triodedick zijn wat moeilijker in te schatten. Hangt altijd sterk af van welke componenten je gebruikt, of je koopjes kan vinden, speciale bronnen (handelsprijzen) kunt benutten. Hier verkopen ze bv complete trafokits voor een aantal T.Dick ontwerpen. Een Oliver zal best ook wel rond de 1000 euro uitkomen, die Anastasia kan waarschijnlijk wat goedkoper, zeg rond 750. Bij bovengenoemde Aqua Blue zie ik ook allerlei modellen staan, die ze (waarschijnlijk) als kit verkopen.
Om een buizenversterker (wat natuurlijk een oud concept is) goed te laten klinken heb je gewoon goede onderdelen nodig (vooral de trafo's) en dus kan het nooit super goedkoop worden.

offtopic:
Hey gloeidraadje :)
Wij (ik en 2 andere diy-ers) hebben inmiddels gekozen voor Seifert koelproefielen, de KL-271, 65 euro voor 200 mm hoog (via Clofis). Ze zijn besteld (en hopelijk komen ze nog voor kerst).
Zelf heb ik nooit meer wat gehoord van die Fischer SK109-achtige dingen (terwijl die het wel beloofd had :( ).
Anyway, er is vast wel iemand die je er erg blij mee kunt maken. Heb je zelf geen zin in een leuke amp te maken. Misschien de Aleph-X (moet met jou technische kennis best kunnen).

Uiteraard komt er ooit een bouwverslagje van de Aleph5. Onderdelen uitkiezen en verzamelen kost best veel tijd (iig voor een beginner)

[ Voor 4% gewijzigd door Duck-Twacy op 07-12-2002 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
offtopic:
Nog even een opwarmertje

Afbeeldingslocatie: http://www.diyaudio.com/forums/attachment.php?s=&postid=63397

Afbeeldingslocatie: http://www.diyaudio.com/forums/attachment.php?s=&postid=87926

Afbeeldingslocatie: http://www.diyaudio.com/forums/attachment.php?s=&postid=87930

Maar ja, die Peter Daniels is geen beginneling :)
diyaudio draad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Lampje schreef op 07 december 2002 @ 11:35:
/offtopic:
hey, duck. Zoek je nog steeds koelblokken voor je andere zelfbouw project? Ik kan 10 van die koelblokken krijgen uit dat ene topic. Ik wilde vandaag laten weten of dat doorgaat, of niet. Eigenlijk kan ik er zelf niet zoveel mee, maar mischien heb jij interesse?
/offtopic
Ik heb wel interesse, mail is onderweg :)
Pagina: 1