De Amplimo UL40-S2 kost 1095 euro (zoals je
hier kun lezen.
De ontwerpjes van Triodedick zijn wat moeilijker in te schatten. Hangt altijd sterk af van welke componenten je gebruikt, of je koopjes kan vinden, speciale bronnen (handelsprijzen) kunt benutten.
Hier verkopen ze bv complete trafokits voor een aantal T.Dick ontwerpen. Een Oliver zal best ook wel rond de 1000 euro uitkomen, die Anastasia kan waarschijnlijk wat goedkoper, zeg rond 750. Bij bovengenoemde Aqua Blue zie ik ook allerlei modellen staan, die ze (waarschijnlijk) als kit verkopen.
Om een buizenversterker (wat natuurlijk een oud concept is) goed te laten klinken heb je gewoon goede onderdelen nodig (vooral de trafo's) en dus kan het nooit super goedkoop worden.
offtopic:
Hey gloeidraadje

Wij (ik en 2 andere diy-ers) hebben inmiddels gekozen voor Seifert koelproefielen, de
KL-271, 65 euro voor 200 mm hoog (via Clofis). Ze zijn besteld (en hopelijk komen ze nog voor kerst).
Zelf heb ik nooit meer wat gehoord van die Fischer SK109-achtige dingen (terwijl die het wel beloofd had

).
Anyway, er is vast wel iemand die je er erg blij mee kunt maken. Heb je zelf geen zin in een leuke amp te maken. Misschien de Aleph-X (moet met jou technische kennis best kunnen).
Uiteraard komt er ooit een bouwverslagje van de Aleph5. Onderdelen uitkiezen en verzamelen kost best veel tijd (iig voor een beginner)
[
Voor 4% gewijzigd door
Duck-Twacy op 07-12-2002 12:51
]