Toon posts:

Plakken in console vanuit textbestand

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil vanuit een textbestand code plakken in een linux-console. de codes zijn sql-commando's want in de console draai ik postgresql.

ik heb al gezocht op internet, kan het echt niet vinden, maar er zal vast wel een standaard commando voor kopieren vanuit een textbestand en plakken in een console zijn..

wie weet hoe dit moet?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 20:47

Super_ik

haklust!

selecteren met de muis, naar andere console gaan, en dan plakken( middelste knop, of alle 2 de knoppe tegelijk) :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

of shift-control-v om te plakken.
Yenminste, als je X11 draait met GNome...

Kijk gewoon eens in het menu van de console, of zit je in text mode?? Dan gaat het lekker niet denk ik. ;)

Verwijderd

Juist ;)

Kopieren plakken doe je in GNU/Linux met je muisknoppen en je zult ervaren dat dat enorm handig werkt :)

Linkermuisknop selecteren is kopieren. Middelmuisknop is plakken (als je 3 buttons hebt). ALs je 2 buttons hebt en 3 button emulatie aan dan zijn het de linker en rechterknop tegelijkertijd.

Tja dit is toch wel redelijk basic Linux kennis ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
En als je muis het niet doet in de console 'gpm' installeren.

Deze gaat dicht, want het is wel een erg basic vraag. Is zeker terug te vinden in Linux handboeken, via google etc.

Verwijderd

Dag skat :+ ;)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
:> :+

Moet je me weer net even voor zijn...tssk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.