[CDRW] Acer 24/10/10 wordt soms wel soms niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb een probleem een brander. Het betreft een Acer 24/10/10. Soms wordt hij wel herkent door de computer en werkt hij naar behoren. En soms is het apparaat helemaal dood. Er branden dan geen lampjes en het laadje kan ook niet open.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kabels goed, :?

en formuleer je probleem eens beter :(

wat heb je zelf gedaan :?

• F0kke
AMD_er schreef op 06 december 2002 @ 14:18:
kabels goed, :?

en formuleer je probleem eens beter :(

wat heb je zelf gedaan :?
Het probleem is dat de computer 250 km van mij verwijderd is en de gebruiker ervan is niet in staat de pc zelf open te maken. (Invalide)

De biosinstellingen zijn goed. (telefonisch nagelopen) De kabels zouden in principe ook goed moeten zitten, ik heb de pc namelijk zelf gebouwd (wat natuurlijk niet per definitie perfect hoeft te zijn). Er zit ook nog een cd-rom speler op IDE 2 aangesloten (slave) die wel altijd functioneerd. Conclusie, kabel zit goed op het moederbord. De brander is dus master. Het enige wat er met de kabel mis zou kunnen zijn is dat hij niet goed in de brander zit. Maar omdat de pc muurvast staat en nooit een schok/beweging ondervind zou de stekker dus ook goed in de brander moeten zitten omdat hij af en toe wel functioneerd. De pc is verder uitgerust met Windows XP Pro.

De brander functioneerd vaak goed en zonder problemen of eigenaardigheden. Soms start de gebruiker de pc op en treft dan de brander niet aan in 'deze computer'. Ook branden er dan geen lampjes op de brander en gaat het laadje niet open.

Hoe waarschijnlijk is het dat er iets mis is met de stroomvoorziening van de brander?

[ Voor 15% gewijzigd door F0kke op 06-12-2002 14:41 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer de gebruiker de brander niet aantreft in Windows, is de brander voorheen dan wel of niet in de BIOS gedetecteerd?

• F0kke
BalusC schreef op 06 December 2002 @ 15:00:
Wanneer de gebruiker de brander niet aantreft in Windows, is de brander voorheen dan wel of niet in de BIOS gedetecteerd?
Dit zal ik even navragen, bedankt!